• Santos

Halal-slakt!

Ni som inte klarar av filmer med läskigt innehåll vänd om...

Är det inte ungefär så en halalslakt går till. Förutom på ett slakteri och att dom är vända åt ett speciellt håll och någon säger något ?

www.yourfilehost.com/media.php&file=poorgoat.wmv

Har läst av muslimer här på forumet att det är den mest humana slakten. I Mina ögon ser detta inte humant ut någonstans. Stackars stackars djur som måste utsättas får sånt här..

Fy skäms!

• Svar på tråden Halal-slakt!
  • smurfpinglan

sobi3
    tråden handlar visst om halalslakt!
    Santos ifrågasetter om detta är Halal slakt eller inte.

"Är det inte ungefär så en halalslakt går till. Förutom på ett slakteri och att dom är vända åt ett speciellt håll och någon säger något ?"
    osv läs TS fråga så ser du vad tråden handlar om.

• Sobi3

smurfpinglan

Läs Blåkråkans sista inlägg!

• smurfpinglan

sobi3
    ja men inlägget var ju tillägnat till mig, eller du kanske skrev fel.

• Russi

Jag har jobbat på gård....och om man nu lämnar rätt/fel att äta kött åtsidan, och ser just till själva slakten, jag har sett både hemslakt med slaktmask, och när några muslimer kom, och själva slaktade kon de hade köpt...(undrar om det var lagligt)
    Mycket elände såg jag på denna gård, bla den traditonella svenska slaktmask slakten (kunde krävas tre skott, alltså två laddningar, med ett lidande djur...
    Halalslakten gick oerhört fort, kon han varken förstå, eller lida, fattar inte hur det gick till, jag tycker att det var skickligt gjort
    Nu blir väl många arga kanske....kan tillägga att jag är ovo-vegetarian..

• Mimona

JA, det är väl kul att gnälla på muslimer antar jag, det är ju lite "inne"

• Sobi3

Tack för ditt inlägg Russi

Mimona, ja det är det tyvärr!

• yuzz

Värt att läsa. "Svenskt" kött kanske inte är så oskyldigt iallfall.

• Santos

yuzz, vem har någonsin påstått det ? Jag menar igentligen så äter ju muslimer slaktat kött som inte är halal med tanke på att djuren är bedövade..
    Mord är mord vare sig halshuggning eller en bult i skallen!

• yuzz

Nä det verkar inte så med din tråd som någon sa, blåkråkan tror jag.
    Varför startar du inte en tråd som heter "Slakt eller kosherslakt" varför heter den halal slakt???

Svar på tråden Halal-slakt!