• Santos

Halal-slakt!

Ni som inte klarar av filmer med läskigt innehåll vänd om...

Är det inte ungefär så en halalslakt går till. Förutom på ett slakteri och att dom är vända åt ett speciellt håll och någon säger något ?

www.yourfilehost.com/media.php&file=poorgoat.wmv

Har läst av muslimer här på forumet att det är den mest humana slakten. I Mina ögon ser detta inte humant ut någonstans. Stackars stackars djur som måste utsättas får sånt här..

Fy skäms!

• Svar på tråden Halal-slakt!
  • Man80

Måste dock tillägga att filmen i TS ser inte så plågsam ut... Dock så verkar den inte särskilt kontrollerad utan något som sker bara för att kameran "råkar" vara där...

• Lilou
    Sobi3: sa det ar alltsa battre att plaga djuren mer an nodvandigt for att det ska SMAKA battre???
  • Sobi3

Någon som är jude som kan hjälpa oss med att bekräfta klippet eller inte?

• Man80

Sobi3; "Jag har ätit kött både halal och icke-halal och jag kan då tala om för dig att kött som slaktats halal smakar godare och ser finare ut. Icke-halalslaktat kött är blodigt och luktar illa."

Jag skrev; "Som sagt, ett djur som levt bra, slaktas kliniskt och snabbt är godare att äta. Halalslaktad mat måste smaka skit med andra ord.... "

Som sagt, hur det smakar med ögonbindel har inget med det att göra utan det är hur köttet smakar när man vet vad som egentligen ligger där som spelar roll. Dvs, hur plågad har köttbiten varit..?

• Sobi3

Lilou

Jag vet inte vad du syftar på? Har du läst igenom tråden?

• Lilou

Vadda vet inte vad jag syftar pa? Ganska glasklart...du skrev:

"Jag har ätit kött både halal och icke-halal och jag kan då tala om för dig att kött som slaktats halal smakar godare och ser finare ut. Icke-halalslaktat kött är blodigt och luktar illa. Bläää"

Jag svarade pa det.

• Sobi3

Man80

Jag kommenterade ditt inlägg efter du skrivit "Halalslaktad mat måste smaka skit med andra ord.... " Det säger mig som om du konstaterat att halalslakt går till på det sättet Santos klipp visar vilket är felaktigt. Jag skulle inte heller äta en köttbit utan att veta vem slaktaren är, hur är han som person, hur slaktar han. Jag tycker bara synd om djuren och hur de behandlas. Det jag skrev är av egen erfarenhet att halalkött ser finare ut och luktar inte illa.

• Ea30

Fy fan vilka svin....
    hatar allt som har med djurplågeri att göra!!!!!!!!!!!!!detta är min åsikt!!!

• Sobi3

Lilou

Jag förstår fortfarande inte vart du vill komma, och detta tyder på att du inte läst igenom tråden därför är dina inlägg låter oförståeliga. Ta dig tid och läs igenom tråden så slipper vi onödiga kommentarer

Svar på tråden Halal-slakt!