• Santos

Halal-slakt!

Ni som inte klarar av filmer med läskigt innehåll vänd om...

Är det inte ungefär så en halalslakt går till. Förutom på ett slakteri och att dom är vända åt ett speciellt håll och någon säger något ?

www.yourfilehost.com/media.php&file=poorgoat.wmv

Har läst av muslimer här på forumet att det är den mest humana slakten. I Mina ögon ser detta inte humant ut någonstans. Stackars stackars djur som måste utsättas får sånt här..

Fy skäms!

• Svar på tråden Halal-slakt!
  • Lobu

StoltMama- Okej tro du inte det. Det är mycket hemska saker man ser och inte tror är sant men tyvärr är det det... det är svårt att ta till sig och lättare att blunda för det.

Men tro mig sånna här saker förekommer och inte bara i enstaka fall.

• Sobi3

bluemountain

Ja, kurdfrågan är inte heller mindre än palestinafrågan så jag håller med dig.

Santos

"Vad gäller Israel så är ju del ett att rika länder ska sluta stödja israel. Sluta ta parti. "

Jag skriver under!

Chana

Du gör mig snurrig du Du sa att du inte ville diskutera den frågan mer, men nu har du ändrat dig. Jag är trött på den också så du får ha en trevlig och givande diskussion i din tråd.

• Chana

Sobi3

jag sa att jag inte ville diskutera frâgan dâ det vart brâk och tjafs etc.. och hitta vems fel det var. Jag ville hitta lösningar och inte tjafs. Hänger du med!! Alltsâ en helt annan version än den som har diskuterats hittils.
    ALLTSÂ INTE vems fel det är vems som ska ha tillgâng till landet etc.. jag ville diskutera eventuella lösningar frân alla hâlla och dâ även fâ intressanta inlägg frân neutrala personer. KAn inte det vara en fin idée?

• Chana

Sobi3
    Varför kommer du inte dit och talar om vad du tycker skulle vara bra för lösningar för bâda parter?

• Sobi3

Chana Chana , det var inga bråk alls i diskussionen. Det var en vanlig diskussion men jag antar att du är kanske lite extra känslig som tror att den som inte gillar Israels terrorism bråkar och tjafsar. Det enda jag och de andra gjorde är att vi lagt fram fakta, du blev sur och lämnade diskussionen. Det var allt. Du frågar varför jag inte kommer till din tråd och talar om vad jag tycker skulle vara bra för lösningar för bâda parter? Jag skrev vilka lösningar i den ursprungliga tråden men det verkar ingen ha lagt märke till.

• sukkubus

Aha, jag trodde de skar halsen av djuret så de förblödde långsamt, eller var det koscher(?), det där såg väl inte värre ut en att ge dem en dos med bultpistolen. För det är väl hur det går till i svenska slakterier.
    Det bästa vore väl att de dör så snabbt som möjligt och inte hinner inse före vad som skall ske?
    Vad vet jag...

• Chana

Sobi3
    Chana Chana , det var inga bråk alls i diskussionen. Det var en vanlig diskussion men jag antar att du är kanske lite extra känslig som tror att den som inte gillar Israels terrorism bråkar och tjafsar. Det enda jag och de andra gjorde är att vi lagt fram fakta, du blev sur och lämnade diskussionen. Det var allt. Du frågar varför jag inte kommer till din tråd och talar om vad jag tycker skulle vara bra för lösningar för bâda parter? Jag skrev vilka lösningar i den ursprungliga tråden men det verkar ingen ha lagt märke till.

1,
    Hur kan du utrycka dig sâ här:
    Det var en vanlig diskussion men jag antar att du är kanske lite extra känslig som tror att den som inte gillar Israels terrorism bråkar och tjafsar.
    Nu fâr du väl ändâ lägga av

2,
    Det enda jag och de andra gjorde är att vi lagt fram fakta, du blev sur och lämnade diskussionen.

:Jag blev absolut inte sur jag respekterade dina âsikter. Jag ville inte fortsätta diskussionen sâ jag ville hitta eventuella lösningar inte vems fel det är!
    Hur ska man uttrycka sig för att du ska förstâ?!

3,
    Jag skrev vilka lösningar i den ursprungliga tråden men det verkar ingen ha lagt märke till.

:Dina lösningar var inga lösningar fôr bâda parter, det âr det jag vill hitta. Nja jag kommer kanske inte att hitta det men det ver det jag ville med den nya trâden.

Den nya trâden verkar inte intressera dig sâ ingen kan tvinga dig att komma dit DU GÖR SOM DU VILL och det som känns bäst fôr DIG.
    Det var allt för mig!!! Vill absolut inte att det ska bli nâgra missförstând här.

• Chana

Sobi3
    Det var fel av mig att skriva "Brâk" det var inte det ordet jag menade jag menade mer att diskussionen urartade sig och jag ville inte vara med om det.

• Sobi3

Chana

Det jag skrev var inte mina egna åsikter, Herre Gud, jag la fram bibelcitat, citat på vad israelliska primärministrarsade om att de stall Palestina från araberna, fakta om dom israeliska massakerna i Palestina. Jag kan tyvärr inte hjälpa att du tyckte det var tjafs för tjaf var det inte alls.

"Dina lösningar var inga lösningar fôr bâda parter"

Du ville inte ens lyssna på vad jag säger, Chana, och avgör dessutom att mina lösningar inte var lösningar men du ber mig ändå komma till din tråd och skriva. Det är uppenbart att du är ute efter andras lösningar som skulle instämma med dina därför önskade jag dig en trevlig och given diskussion där för jag håller inte med alls. Salam!

• Tha Princes

Lobu : det finns säkerligen slakter som går till så där. men inte under halal-slakt som tråden är utlagd till.. halal.slakt går inte till så eller får inte gå till så. om den slaktas så .. så är det inte halal-slakt.. så är det bara.. klart all slakt e hemskt. djuret där ju i vilket sammanhang som hellst. men asså dett asom är på filmen nu säger ja det en gång till är INTE halal-slakt.. ok? tycker de är hemskt det turkiet gör emot kurderna oxå .. men ändå toppas israel o palestina frågan ... ..

• marina81

Lobu

ja, det förekommer sånna slakter som finns på filmen, men poängen är den att det är inte halalslakt. Den uppfyller inte kriterierna för det. Filmen visar en otäck slakt..och tro mig, otäcka slakterimetoder och lidande för djur förekommer även på slakterier där man inte slaktar efter halal! Själv så förespråkar jag inte halal, eftersom jag tycker det är önskvärt att djuret får bedövas innan slakt. Men att påstå att filmen visar en halalslakt är faktiskt felaktigt.

• Lobu

ja just den videon var kanske inte halal slakt, men halal slakt är i samma stil och förjävligt. det kvittar om det är koscher, halal eller vanlig slakt så är det hemskt för djuren.
    Dessutom skrev jag att halal slakt är hemskt inte att det i videon var just halal.

jag skrev i mitt första inlägg att jag är emot all form av slakt inte bara religiös sådan.

• marina81

lobu

det finns nog trådar som diskuterar slakt i allmänhet också..

Svar på tråden Halal-slakt!