Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Santos

Halal-slakt!

Ni som inte klarar av filmer med läskigt innehåll vänd om...

Är det inte ungefär så en halalslakt går till. Förutom på ett slakteri och att dom är vända åt ett speciellt håll och någon säger något ?

www.yourfilehost.com/media.php&file=poorgoat.wmv

Har läst av muslimer här på forumet att det är den mest humana slakten. I Mina ögon ser detta inte humant ut någonstans. Stackars stackars djur som måste utsättas får sånt här..

Fy skäms!

• Svar på tråden Halal-slakt!
  • biomedbonus

nej du har inte missat nåt det är jag som läst fel i TS .
    jag ber om ursäkt.

bMb
  • Danbala

biomedbonus:

Lätt hänt såhär på morgonkvisten.

• Santos

Kan nån svara på varför vi i sverige inte tillåter halal utan bedövning om det är så himla vackert och humant att skära halsen av ett levande djur ?

• biomedbonus

Santos: jag anser att det inte finns någon vacker slakt , vare sig den är religös eller industrell.
    Och jag anser oxå att halalslakten är vidrig.

JAg är vegetarian och vänar om djurens rätt till ett liv.

• Åke Vilse

Men Santos!

Vad har du emot religion och dess utövare?
    Du ska då alltid vända och vrida på allt.
    Vad tror du på? Vart står du? Vad är din livsfilosofi?
    Vilka "regler" lever du efter?

Att filmen skulle vara halalslakt ser ju till och med jag som är novis i ämnet att det inte är.
    För mig är detta en brutal halshuggning av en stackars get som mest verkar ske för skoj skull. Man slaktar bara inte ett djur på vägen hipp som happ och sedan lägger det i grytan och kokar det...

• Santos

Åke Vilse, hade du tagit dig den lilla tid det tar att läsa ett par rader så skulle du se att det var en fråga som var ställd. Citerar mig själv!

"Är det inte ungefär så en halalslakt går till. Förutom på ett slakteri och att dom är vända åt ett speciellt håll och någon säger något ?"

Jag vill att du letar upp det stycke jag har skrivit "Detta är halal" och kopierar in det här.

Vad jag har emot religion ?

I allmänhet tycker jag religion är skit. Religösa försöker hela tiden påverka resten av oss människor på politiska eller morala plan, vilket är totalt barockt och tillbakasträvande. Jag som icke troende vill inte bli påverkad efter vad jag anser en sagobok. Då lever jag heldre efter nån spännande sagobok med drakar och demoner, men även det vore fel...

Vad tror jag på ?
    Jag tror på mig själv, jag tror på mina vänner, jag tror att jorden är rund och att alla människor på jorden är samma skit. Varken onda varken goda, bara någonstans där mitt i mellan.

Vart står jag ?
    Jag står på fast mark med båda fötterna på jorden. Menar du politiskt så står jag igentligen ingenstans. Varken röd eller blå. När jag var tonåring var jag mer åt det anarkistiska hållet.

Min livsfilosofi:
    Du blir behandlad som du själv behandlar andra.

Regler?
    Jag lever efter min liberala moral. Läs ovan!

Nu ska jag använda nätet till att leta upp en dokumenterad halal slakt...
    Länkar upp den sen så får vi se hur det går till.....

• Kanelflicka

Det är OT men jag ville skriva en liten iaktagelse...

Santos, du jag vet att du inte tycker om missionärer . Du skrev om det i en annan tråd, men i mina ögon beter du dig på ett liknanade sätt.

OK, du ringer inte på dörrklockan men du kan inte förneka att du försöker sprida DITT budskap att "religion är skit" (citat). Det verkar som att du är en man "on a mission" att påvisa alla negativa saker med alla religioner.

• Santos

Kosher slakt (Indistriell Kosher slakt) www.petatv.com/tvpopup/video.asp&Player=wm&speed=_med

På detta slakteriet är skillnaden mellan Kosher och Halal den att en imam eller präst läser upp något för djuret.

Dom har alltså halal och kosher på samma slakteri med samma maskiner...

• yuzz

Jag har sett hur slakt går till och jag vet att det inte går till på det där sättet. Det där är absolut förbjudet i islam.

• smurfpinglan

Santos

har inte vågat kolla in filmen men har sett förut hur det går till.
    Det är djurplågeri i högsta grad! Ska man slakta ett djur ska den ha haft ett värdigt liv först sedan ska den få en kula i huvudet så den inte hinner reagera, djuret dör ju för fan inte direkt! FY FAN

Svar på tråden Halal-slakt!