• Anonym (rökare)

-----Rökning under graviditeten-----

Måste bara få lätta mitt hjärta och säga det att jag e rökare o gravid och har läst många trådar här inne ang graviditet och rökning...
    Måste bara få säga det att jag e så trött på denna eviga diskussion som finns om hur farligt det är och om hur illa det är att se en gravid kvinna röka på stan bla bla..
    Vi rökare vet att det ser illa ut mm vi vet att det inte direkt e såå hälsosamt mmm..
    men det e vårt val... ni som tycker det e så illa mm trampar verkligen på oss gravida rökare.
    Vi har gjort detta val att röka så låt oss göra det , ni gör inte saken bättre genom att bara klaga...
    uch blir såå trött på dessa inlägg...
    Vile bara skriva detta .....
    Hoppas min åsikt inte trampas ner nu för vi alla har en åsikt...

• Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----
  • NicoleSthlm

Det e många som e farligt nära regelbrott i den här tråden nu!

Trist när vi alla är vuxna och borde kunna föra en konversation/disskution på normal nivå!

• Anonym

Mamma till Wilma,
    Saken hör ju till att i detta forum att man skall få säga sin mening. Alla får tycka vad de vill utan att någon skall säga att, "du får inte tycka så". Ordet Dum, är inte ett skälsord. Detta är ett uttryck som jag skulle gissa de flesta som är rädda om sitt barn glädeligen skulle våga säga. Min far var oxå rökare, vi var bästa vänner, men jag tycker att han var dum. Idag är han död p.g.a sin rökning.

• Mamma till Wilma

NicoleSthlm: Precis! Man borde väl kunna diskutera normalt?

• Mamma till Wilma

Anonym: Man får säga vad man vill ja. Men inte gå till personangrepp. Det gör man när man skriver: dum i huvudet. Med stora bokstäver dessutom.

• NicoleSthlm

Även om de flesta skulle klassa rökandes gravida som dumma i huvudet så är det ändå en kränkning, enligt min åsikt!

Om vi inte kan disskutera normalt varför ens bry sig? Vi kommer ju ingen vart! mer än 80 sidor o vi står o stampar på samma ställe!!

• Anonym (fd rökare)

Jag kan hålla med om at det ser illa ut och är illa att utsätta sitt barn för rökning..han/hon har ju ingen chans att välja när det ligger i magen. Jag har jälv varit rökare men lyckats sluta(inte direkt) när jag blev gravid med mina barn o efter barn nr 2 har jag inte börjat igen (hurra till mig)
    Jag fick kommentarer som "fattar inte att du röker när du e gravid"
    Man blir jätteledsen o jag kan tala om för er alla som varit duktiga o slutat röka samma dag som beskedet kom o till er som inte är rökare alls, man har redan dåligt samvete när man röker o det blir defenitivt inte bättre eller lättare att sluta när man blir påhoppad. Jag slutade i ungefär v 18 me bägge två första barnen men det är f-n inte lätt. De påhopp jag fick var från människor som inte röker själva o de kan inte föreställa sig hur det känns att sluta, hur man mår. Det är ingen ursäkt men jag tror att alla mammor vill ge sitt barn en bra start, alla kanske inte har möjlighet att lägga av direkt.
    Stöttning är bättre.

• Anonym

Denna debbatt kommer att komma fram och tillbaka. Vi alla "normala" människor vet att det är farligt. Varför dessa trådar startas vet jag inte. Och när rökande gravida eller föräldrar kommer med inlägg om att det är inte farligt att röka eller att mitt barn föddes utan problem, anser jag vara dumma kommentarer, snarare värre kommentarer skulle skrivas om jag inte riskerade att bli "anmäld" av någon som känner sig allt för träffad.

• listo

Nicole: Det räcker inte med 80 sidor...det här ämnet har säkert diskuterats i TUSEN sidor här på FL genom åren.
    Och det finns alltid de som upplever att diskussionen inte leder någonvart... och så finns det de som trots allt får sig en tankeställare av att läsa olika argument.

Helt klart är i alla fall att när den här tråden dör ut så kommer det startas nya, och nya och nya trådar om precis samma sak.

• idiblon

Mamma till Wilma: Återigen, dum i huvudet _eller_ har andra problem. Dum i huvudet är man _garanterat_ om man fortsätter försvara rökning, och säger att det i stort sett är ofarligt att röka. Alltså så behöver inte _alla_ ta åt sig. Är det förstått? Nåt mer jag skrivit som du önskar klaga på nu?

• Anonym (arg)

Är det ett val att skada sitt barn? okej, att skada sig själv genom rökning. men nu står man faktist för två liv, och jag tror inte barnet är speciellt förtjust i din rök. Tänk vad du utsätter ditt barn för, och vad som för med sig i det.

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----