• Anonym (rökare)

-----Rökning under graviditeten-----

Måste bara få lätta mitt hjärta och säga det att jag e rökare o gravid och har läst många trådar här inne ang graviditet och rökning...
    Måste bara få säga det att jag e så trött på denna eviga diskussion som finns om hur farligt det är och om hur illa det är att se en gravid kvinna röka på stan bla bla..
    Vi rökare vet att det ser illa ut mm vi vet att det inte direkt e såå hälsosamt mmm..
    men det e vårt val... ni som tycker det e så illa mm trampar verkligen på oss gravida rökare.
    Vi har gjort detta val att röka så låt oss göra det , ni gör inte saken bättre genom att bara klaga...
    uch blir såå trött på dessa inlägg...
    Vile bara skriva detta .....
    Hoppas min åsikt inte trampas ner nu för vi alla har en åsikt...

• Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----
  • Tha Princes

Beckah82 .. jaa du.. jag tycker då att ja är mycket smartare o har mera med känsla för andra människor än vad vissa har som trycker ner människor. jag tycker inte att det är rätt.. låt alla vara som dem vill.. o nej ja tänker inte gå ifrån denna tråd. så ni ska få vinna o tänka haha kolla :P nej du ack så lätt ger jag mig inte.! sverige är ett frittland o snälla låt det förbli så!

Evaviola.. Ja precis det är dumt att chansa.. men om vissa människor vill ta den chansen så är det upp till var o en. inget massa folk kan sitta o säga de är bra o de är inte bra.. dom vet nog mycket väl att det inte är bra.. inte rätt att sitta o påpeka o försöka vara bäst för det..

• Beckah82
    Tha Princes skrev 2006-05-09 17:31:22 följande:
    Beckah82 .. jaa du.. jag tycker då att ja är mycket smartare o har mera med känsla för andra människor än vad vissa har som trycker ner människor. jag tycker inte att det är rätt.. låt alla vara som dem vill.. o nej ja tänker inte gå ifrån denna tråd. så ni ska få vinna o tänka haha kolla :P nej du ack så lätt ger jag mig inte.! sverige är ett frittland o snälla låt det förbli så!Evaviola.. Ja precis det är dumt att chansa.. men om vissa människor vill ta den chansen så är det upp till var o en. inget massa folk kan sitta o säga de är bra o de är inte bra.. dom vet nog mycket väl att det inte är bra.. inte rätt att sitta o påpeka o försöka vara bäst för det..
    Men lilla vän, när sa jag att du INTE var smart och när bad jag dig lämna tråden?

Jag sa att du som är så smart borde veta att man kan vara smart utan att vara duktig på att stava.

Vidare undrade jag i VAD du har MVG eftersom du angsåg att det hade relevans.
  • smurfpinglan

Evaviola
    ja varför chansa?
    Varför chansa att sluta röka, må skit ett tag men veta att barnet inte tar skada. Säger bara suck att det ska vara så svårt att sluta röka, bara för att ens begär är så jävla mycket mer viktigt än barnet i magen som inte vill få gift i sig.

• evaviola

Tha princes: OK, tar ett exempel då. Vet att många inte gillar den här jämförelsen, men ibland måste den till för att fatta...

Ta 2:a världskriget. Hitlers läkare gjorde en massa tester på handikappade, bögar, tvillingar mm i ett GOTT syfte enligt dem själva. Skulle då människorna låta bli att protestera och bara vara tyst, för alla gör vad dom vill, även om det skadar andra`!

• Tha Princes

Beckah82

men ni va så snabba att påpeka att rökares barn blir SÅ dumma.. ja var tex ensam elev på min skola som fick stipemduim för att ha fått MVG i samtliga internationella prov! ja vill bara säga det för att ni säger att rökares barn blir så dumma.. lilla vän o lilla vän. är du smartast i världen eller? alla är vi födda med ett hjärta som man kan visa med känsla med.. men ja tycker då inte att många använder de på rätt sätt.. visst har alla sin rätt att tala o säga vad man tycker om saker. men inte är det då rätt att sparka på en person som redan ligger.. låt dem röka om dem vill röka.. tyvärr finns det inget att göra åt de.. dem bestämmer själva hur dem vill göra.. sorligt men sant. alla kan ha sina åskiter men det verkar som budskapet har kommit fram nu.. eller tycker ni inte de ??

• Tha Princes

evaviola

så du tycker att det är samma sak.. ? som att ta dem i från mammas mage o lägga dem i gladburkar o göra tester på dem. så en rökares barn är på samma nivå som dem tycker du då eller?

om ja fattat fel så förklara lite närmare.

• evaviola

Tha princes: Ja, du har fattat fel. Jag jämför inte handlingarna, utan själva sättet som människorna reagerar på. Förstår du nu, menar du har ju trots allt MVG....

• Tha Princes

HA ha ha aa så du ska dum förklara mig nu eller??? vad är de du vill med denna sak?? ja frågde ju va f*n vad du menade med frågan..!!!!!!!! men du kan ju säkert dum förklara mig för att döva ditt eget samvete.. :P

• pesonen

evaviola:
    visste att du skulle finnas med på denna tråd, hehe

• Tha Princes

så du menar att det är samma sak. som att röka o samma sak som hitlers läkare gjorde emot barnen? o du menar att om du inte vore moral tant så skulle de bli hemskt för rökares barn ? tycker inte direkt att det är samma sak som att göra brutala tester på barn så dem dör o som att röka .. det är ju upp till mamman som röker. det är ju iaf frivilligt. det var de nog inte på hitlern tid... friviligt asså!

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----