• Anonym (rökare)

-----Rökning under graviditeten-----

Måste bara få lätta mitt hjärta och säga det att jag e rökare o gravid och har läst många trådar här inne ang graviditet och rökning...
    Måste bara få säga det att jag e så trött på denna eviga diskussion som finns om hur farligt det är och om hur illa det är att se en gravid kvinna röka på stan bla bla..
    Vi rökare vet att det ser illa ut mm vi vet att det inte direkt e såå hälsosamt mmm..
    men det e vårt val... ni som tycker det e så illa mm trampar verkligen på oss gravida rökare.
    Vi har gjort detta val att röka så låt oss göra det , ni gör inte saken bättre genom att bara klaga...
    uch blir såå trött på dessa inlägg...
    Vile bara skriva detta .....
    Hoppas min åsikt inte trampas ner nu för vi alla har en åsikt...

• Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----
  • smurfpinglan

Tha princes

ta och ge dej nu!
    Läs vad folk skriver INNAN du blir upprörd över saker som du missförstått!

• Beckah82
    Tha Princes skrev 2006-05-09 17:41:03 följande:
    Beckah82 men ni va så snabba att påpeka att rökares barn blir SÅ dumma.. ja var tex ensam elev på min skola som fick stipemduim för att ha fått MVG i samtliga internationella prov! ja vill bara säga det för att ni säger att rökares barn blir så dumma.. lilla vän o lilla vän. är du smartast i världen eller? alla är vi födda med ett hjärta som man kan visa med känsla med.. men ja tycker då inte att många använder de på rätt sätt.. visst har alla sin rätt att tala o säga vad man tycker om saker. men inte är det då rätt att sparka på en person som redan ligger.. låt dem röka om dem vill röka.. tyvärr finns det inget att göra åt de.. dem bestämmer själva hur dem vill göra.. sorligt men sant. alla kan ha sina åskiter men det verkar som budskapet har kommit fram nu.. eller tycker ni inte de ??
    *gäsp*

Om du kunde ta och ställa mig till svars för saker jag faktiskt HAR skrivit istället för att hitta på saker som jag INTE skrivit så skulle det bli lite mindre långtråkigt.

Jag har aldrig någonsin sagt att rökares barn blir dumma. jag har aldrig någonsin sagt att alla barn till rökare påverkas av röken. jag HAR sagt att man utsätter barnet för en RISK.

Kul för dig att du fått stipendium...vad fan det nu hade med saken att göra....eh....

Jag är OCKSÅ barn till en rökare, som dessutom är alkoholist så nej, jag påstår INTE att barnen måste bli dumma. Jag har som sagt bevisligen en hög IQ. Så hög att endast 2 % av befolkningen ligger på samma nivå. Endast de 2 övre procenten får vara med i Mensa nämligen.
  • evaviola

Tha princes: Lugna ner dig lite är du snäll. Ja, du fattade fel. Att mamman röker, det är frivilligt för HENNE. Barnet har INGET val!

• Beckah82

VISSA personer som säger sig kunna stava "jag tror nog att jag kan stava hahaha" är i själva verket förvånansvärt dåliga i just stavning och använder sig av ovanligt många särskrivningar när hon skriver.

"nämner inga namn"

Ska man skryta om att man kan stava så blir det lite pinsamt om det sedan visar sig vara så att det inte stämmer...

Bara en tanke....

• evaviola

Tha princes: Varför tror du att vi njuter av att, som du uttrycker det "trycka ner människor" ? Man kan propagera för sin åsikt, utan att "njuta" av att andra tar illa vid sig, det är kanske ett ont måste?!

• pesonen

Måste bara:

Mamma min rökte under alla oss barn när vi låg i magen. Vi är 5st barn. 3 av oss har diagnosen ADHD varav en av oss har dianosen Asperger Syndrom.

Nu har inte jag och min äldsta bror något av detta, men det är ett bra helvete vissa dagar med såna här syskon med såna här diagnoser

*ursäkta om jag kanske skriver knasigt, men jag har lite feber...

• evaviola

personen: Haha, klart jag är här, har dessutom blivit på tjocken!

• Anonym

Nääeeh, ere sant? Grattis evaviola!! Lyckades du att fimpa då?

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----