• Anonym (rökare)

-----Rökning under graviditeten-----

Måste bara få lätta mitt hjärta och säga det att jag e rökare o gravid och har läst många trådar här inne ang graviditet och rökning...
    Måste bara få säga det att jag e så trött på denna eviga diskussion som finns om hur farligt det är och om hur illa det är att se en gravid kvinna röka på stan bla bla..
    Vi rökare vet att det ser illa ut mm vi vet att det inte direkt e såå hälsosamt mmm..
    men det e vårt val... ni som tycker det e så illa mm trampar verkligen på oss gravida rökare.
    Vi har gjort detta val att röka så låt oss göra det , ni gör inte saken bättre genom att bara klaga...
    uch blir såå trött på dessa inlägg...
    Vile bara skriva detta .....
    Hoppas min åsikt inte trampas ner nu för vi alla har en åsikt...

• Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----
  • idiblon

Tha Princes: Ok, here we go. Varför är jag inne i sådana här trådar och som du säger "trycker ner" folk (vilket inte är det jag gör, däremot så ger jag svar på tal när det kommer folk och försvarar rökning med en massa dumma argument). För att det fungerade på mig förstås? Jag var i trådar likt denna och lät väl ungefär som du och många andra i den här tråden, men vet du vad: Jag kan ändra åsikt och ståndpunkt och förbättra mig när jag inser att jag gjort eller tänkt fel. Ok? Det är väl ett intelligenstecken om någonting. Och var har jag skrivit att barn till rökare blir dumma? Det har jag aldrig påstått, men du kanske sammansätter psykiska problem med dumhet? Det är långt, långt ifrån samma sak.

• zazla

Alltså jag kommer aldrig förstå varför varenda gravida rökare ENVISAS med att försvara sig med att vi som ogillar att gravida röker är moraltanter. Vad 17 har det med ert barns välbefinnande att göra?! Det är ju patetiskt att ni ens lägger ner tid på att FÖRSVARA att ni röker när ni har ett barn i magen. Det finns inte en enda ursäkt. Inte en enda ursäkt som rättfärdigar att ni förgiftar ert barn medvetet. Inget gott kan komma från det. Antingen så tar barnet skada av det, kanske dör det eller så klarar det sig utan problem. Men varför vara så idiotisk att man chansar när ni vet riskerna? Men framförallt; hur i helvete kan ni försvara det?

• pesonen

Vafan klickade jag på Anonym för, hahahahaa.... Sorry, blev lite fel..

• evaviola

Japp, direkt efter + som jag sagt hela tiden! Visst, saknar jag ciggen nåt ENORMT, men jag måste hålla ut.

• evaviola

Tha princes: Du tar ju upp saker sim inte alls är relevanta!

• pesonen

Det var samma sak här, men det går vägen! Precis som mig då. Sa ju att du skulle klara det! Vilken vecka är du i och när är du BF?

• alexix
    zazla skrev 2006-05-09 17:57:22 följande:
    Alltså jag kommer aldrig förstå varför varenda gravida rökare ENVISAS med att försvara sig med att vi som ogillar att gravida röker är moraltanter. Vad 17 har det med ert barns välbefinnande att göra?! Det är ju patetiskt att ni ens lägger ner tid på att FÖRSVARA att ni röker när ni har ett barn i magen. Det finns inte en enda ursäkt. Inte en enda ursäkt som rättfärdigar att ni förgiftar ert barn medvetet. Inget gott kan komma från det. Antingen så tar barnet skada av det, kanske dör det eller så klarar det sig utan problem. Men varför vara så idiotisk att man chansar när ni vet riskerna? Men framförallt; hur i helvete kan ni försvara det?
    Än en gång SÅ är det INGEN som försvarar rökningen , utan sånna som just du sitter o skriver om dittan o dattan.
    Klart som f*n att man försvarar sig, eller skulle du bara sitta o ta imot när folk säger att du är både de ena o andra...????????????????
  • evaviola

Personen: Jag e än så länge bara i v5, har BF 10 januari. Ska på vul nu den 1 juni, så då får jag kanske lite mer exakt.

• Beckah82
    Tha Princes skrev 2006-05-09 17:57:18 följande:
    Beckah82 men oj man får väl grattulera dig då eller?? INTE.. ja det märks ju inte att du är äldre än mig iaf.. verkligen inte. o om du nu själv är barn till rökare o alkolist så ska väl du om någon inte sitta o trycka ner andra.. tänk om alla skulle sitta i trycka ner dig då eller kanske alkolister.. du verkar ju inte vara ett perfekt barn själv så jag tycker inte att du ska ut tala dig om vad som är rätt o fel. om du nu är så smart som du säger så kan vi ju mäta hjärtats samvete då? om du skulle se en människa ligga på gatan skulle du då hjälpa denna människa.. ÄVEN OM HON VA MAMMA O RÖKTE?? eller skulle du då ställa dig o sparka på henne i stället??
    Men TVÄRT OM så har väl jag om någon verkligen anledning att klaga! Du tänker ju helt bakvänt.

Sen trycker jag inte ner folk. Det är för fan bara att sluta röka! och vill personen ha hjälp och stöttning när den slutar så lovar jag att jag ska finnas där. Absolut!

Jag sparkar inte folk som ligger ner när jag säger att det är sjukt att röka under gravitditeten. Tvärt emot så hjälper jag de svaga, för även om DU missat det så är vi en ganska stor mängd som insett vilka som VERKLIGEN är de svaga i den här frågan. De svaga är FOSTREN och det är väl en jävla tur att vi åtminstone är några som tänker på fostren och för deras talan!
  • pesonen

JAG försvarar rökare som röker under sin graviditet: Det är helt och hållet rökarens fel om dennes barn blir sjukt osv. eftersom denne rökare är medveten om vilka skador som kan ske. Precis som att kasta ut sin unge mitt i en trafiktät väg med ögonbindeln där chansen "bara" är 1/5 på att ungen blir påkörd. Rökarna tar risken att se sitt barn dött. That's it. Inget påhopp, fakta.

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----