• Anonym (rökare)

-----Rökning under graviditeten-----

Måste bara få lätta mitt hjärta och säga det att jag e rökare o gravid och har läst många trådar här inne ang graviditet och rökning...
    Måste bara få säga det att jag e så trött på denna eviga diskussion som finns om hur farligt det är och om hur illa det är att se en gravid kvinna röka på stan bla bla..
    Vi rökare vet att det ser illa ut mm vi vet att det inte direkt e såå hälsosamt mmm..
    men det e vårt val... ni som tycker det e så illa mm trampar verkligen på oss gravida rökare.
    Vi har gjort detta val att röka så låt oss göra det , ni gör inte saken bättre genom att bara klaga...
    uch blir såå trött på dessa inlägg...
    Vile bara skriva detta .....
    Hoppas min åsikt inte trampas ner nu för vi alla har en åsikt...

• Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----
  • smurfpinglan

Alexis
    kan bara tala för mig själv att om jag saknade samvete för mitt barn skulle jag gladerligen höra människors åsikter om vad fan jag gör mot mitt barn. Visst det sårar men det kanske ger en varningsignal att jag gör något otroligt grymt, och med lite tur kanske man får samvete på köpet och prioriterar barnet.

• pesonen

Bara för att man klagar på en rökare betyder inte att man skulle låta en gravid tjej som röker under graviditeten å sparka på na. Alltså, snälla.. Lägg ner med såna tramsigheter nu. Det var en extremt dum kommentar alltså.

• zazla

alexix: Jo jag tycker det, efter ett tag och efter att ett visst antal "moraltanter" har gett sig in i diskussionen. Då börjar de försvara sig. Ungefär såhär låter det i mina öron (eller ser det ut i mina ögon men så kan man kanske inte säga...)

Person 1: Hej jag är gravid och jag röker, tyck synd om mig.
    Person 2: Nä men det är ingen fara rök på du, det gjorde jag och min dotter vägde minsann 5 kilo 1 dagar efter bf och hon är kärnfrisk.
    Person 3 (Moraltanten): BAra för att en person har klarat sig så är det ingen garanti, det är fortfarande bevisat att det är farligt att röka under graviditeten.
    Person 1: Person 3, Din jävla moraltant, nu ska jag gå ut och röka 20 cigg till bara för att du sa så!

• alexix

"Jag sparkar inte folk som ligger ner när jag säger att det är sjukt att röka under gravitditeten. Tvärt emot så hjälper jag de svaga, för även om DU missat det så är vi en ganska stor mängd som insett vilka som VERKLIGEN är de svaga i den här frågan. De svaga är FOSTREN och det är väl en jävla tur att vi åtminstone är några som tänker på fostren och för deras talan! "

Hur hjälper ni foster genom att kalla en för både de ena o andra?

Kanske ni skulle ta o ändra taktik lite, ta o stötta en istället för att bara sitta o skrika ut hur dålig människa man e osv....
    (jag e inte gravid)

• smurfpinglan

Tha princes
    tycker du hånar dig själv rätt mycket om jag ska vara ärlig.
    Det är ingen som trycker ner dig, men som sagt alla är väl
    moraltanter om de inte delar din åsikt. Eller

• Beckah82
    Tha Princes skrev 2006-05-09 18:04:04 följande:
    Beckah82: sitter o påpekar att du själv är SÅ smart men verkar inte vara så mogen. haha ska nog ta med några om "mina" kompisar oxå så ska vi alla nog få en riktigt rolig stund av prat.. försökt gör mig ledsen du eller tryck ner mig eller håna mig men de tar inte på mig.. är som en katt allt rinner av mig :P:P så håna på du.. det är bara du som verkar vara mindre mogen *ler* ja men svar på tal.. svar på tal i 90 sidor nu o inne på varje tråd? de är inte svar på tal. det är tjat. o varför inte leta reda på flera sidor där man kan få vara moral tant.???Det verkar bara vara jag som är emot männsiko förtryck här inne.. er skulle jag inte vilja ha hjälp av på stan eller så.. det är ju bara "rätt" personer som stämmer in i era PERFEKTA ögon.. eller hur jag fel *LER*tryck ner mig som sagt var. för ja tar inte åt mig!!!
    Tur att du inte ens har något vettigt att säga i själva sakfrågan så du måste ta till en massa barnsligheter som att påstå att andra är omogna...japp...för det är ju det starkaste tecknet på mognad; att säga att andra är omogna...eh...

Svara istället på det man skriver om RÖKNINGEN, om fostren, om varför man gnäller på rökning osv istället för att snacka en massa om hurvida folk är mogna eller inte *bara ett tips*

Tips 2: Det heter rinner av mig som vattnet på en gås...mig veterligt så rinner det inte av en katt särskligt bra. Så där ja...nu är vi på samma nivå du och jag och kommenterar allt runt omkring istället för att prata om det väsentliga
  • Tindra Vera

Tycker det ser fördjävligt ut...sen tycker jag även att det är fördjävligt att man utsätter sitt barn för det!! Det kan ge barnet men för livet men skit i det du & rök på för fan!! Drick lite alkohol oxå!! Självklart ska DU må bra...bebisen har ju inget att säga till om..han/hon ligger ju "bara" i magen!! Fy fan..jag blir så irriterad på sådan här inlägg...varför svara jag på dem vet jag inte men jag kan väl inte låta bli att kommentera alla idioter/egoister/självupptagna...jag-jag-jag-jag!!!!
    Tänk på bebisen & fimpa i 9 månader...det är väl barnet värt iallafall. *grrrrrrr*

• pesonen

"Det skadar inte om du tar bara 3 cigg om dagen"

(så sa några stycken till mig när jag blev gravid)

Och hur fasen vet DU/NI det? Bara för att DITT barn kanske blev friskt, barnet är 2 år gammalt och ADHD-symptom kan man få utredning på i väldigt sena år..

Shit alltså.

• Tha Princes

smurfpinglan

ja dig känner jag igen ifrån andra trådar :P
    på vilket sätt hånar ja mig själv?
    jag försöker att förklara att vi alla är lika mycket värda. rökare eller icke rökare.

Oj vad kul ännu en moral tant i tråden

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----