• Anonym (undrar)

för dyr förlovningsring?

I-lands problem jag vet men undrar ändå vad ni tycker.

Min sambo frågade mig för två veckor sedan om jag ville förlova mig med honom. Jätteglad sa jag ja,(har önskat detta sen förra sommaren). I går var vi ute och titta på ringar tillsammans, såg en fin jag vill ha för cirkus 12.000 kr. Mycket pengar jag vet men jag ska ha den alltid och utslaget på en sådär 70 år blir det inte så dyrt. Problemet blev att han surade ihop totalt. Tycker att det var skitdyrt och onödigt. Alla är vi olika och jag sa att jag gärna kan hjälpa till att betala på min ring också. (Vi hade tänkt betala varandras). Men han är ändå sur. Han säger att jag tycker att han är en snål jävel men det gör jag inte alls. Idag har vi knappt pratat och hela grejen känns nu så trisst. Vi kanske inte ens borde förlova oss om det blir såhär för en sådan här sak? suck...

• Svar på tråden för dyr förlovningsring?
  • Anonym (undrar)

oj, diskuteras detta fortfarande : ).....Att en sån sak kan väcka sådana känslor.

• LindaMarie

Oj vilket hett amne detta blev!

Forstar inte argumentet att det skulle vara vettigare att lagga pengarna pa en resa - ringen ska du bara livet ur - en resa ar slut pa 1 el. 2 veckor! Folk lagger enorma summor pa materiella ting saker idag, tekniska saker som sjunker i varde snabbt och haller max 10 ar.. Varfor skulle det vara sa fel att lagga 12.000 pa en forlovningsring?

Ar det tradition i Sverige att vigselringen ska vara dyrare an forlovningsringen? I England ar det tvart om.. (min sambo ar engesk) Min forlovningsring kostade mycket.. men som vigselring kommer jag ha en enklare och billigare slat ring i samma metall som f-ringen..

Problemet ar nog att killen vill ha rad att betala din ring.. inte att du ska behova betala den sjalv.. kanske far honom att kanna sig lite otillracklig.. att de ringarna han har rad med inte duger? Du far prata med honom ordentligt..

Lycka till!!

• Anonym (undrar)

Tror mig LindaMarie han har råd, det är något annat som spökar...

• LindaMarie

Aha ok- antog pengar var problemet..
    Hoppas du kommer underfund med vad problemet ar, och att du far din dromring!

• Que Sera Sera

Min (blivande) man valde ut vara forlovningsringar, sa jag har ingen aning om kostnaden och anser heller inte att det ar det vesentliga. Huvudsaken ar vad ringen star for - inte vilken prislapp den har! Han kommer aven sjalv valja ut vigselringarna.
    Jag litar fullt pa hans omdome!! *ler*

• Otis

Öh...ska inte ringen vara en överraskning...och om man inte ens har delad ekonomi så tycket jag nog att man ska vänta lite...

• Miiiaaa

Lite lustigt med kommentaren:

"om man inte ens har delad ekonomi så tycker jag nog att man ska vänta lite"

Vadå?

Vi kommer aldrig att ha gemensam ekonomi, får vi inte förlova oss då???

Dessutom har vi redan bestämt datum, nästan två år fram. FYYYYY på oss.... det blir ju nigen överraskning ;-D

Alla gör väl som de vill, eller hur??

• Otis

Sorry, jag visste faktiskt inte att det fanns folk som bodde ihop som inte hade delad ekonomi. Låter spännade. Vet att det är lite utanför ämnet men hur gör ni när ni tex går ut och äter eller reser? Om en har råd men inte partnern? Ledsen igen för att det är ot.

• Banana82

Otis: ringen behöver väl inte vara en överaskning, ska jag ha en ing som jag ska ha varje dag resten av mitt liv ska det ju vara en jag tycker om, så skulle min karl nån gång få för sig att fria är det bäst att han gör det utan ring sen väljer man ringar ihop efteråt, så man får en man gillar

• ACKAN

Har inte läst hela tråden, men ska man förlova sig så förutsätter jag absolut att man ska välja en ring som man tycker om oavsett priset.
    Förlovning ska man ju egentligen bara göra en gång i livet, så varför inte slå till med en snygg ring..
    Min kostade bara 1800:- men jag tycker fortfarande att den är jättefin 7,5 år senare.

Men prislappen spelar mindre roll tycker jag, ringen är det viktigaste

Svar på tråden för dyr förlovningsring?