• Anonym (undrar)

för dyr förlovningsring?

I-lands problem jag vet men undrar ändå vad ni tycker.

Min sambo frågade mig för två veckor sedan om jag ville förlova mig med honom. Jätteglad sa jag ja,(har önskat detta sen förra sommaren). I går var vi ute och titta på ringar tillsammans, såg en fin jag vill ha för cirkus 12.000 kr. Mycket pengar jag vet men jag ska ha den alltid och utslaget på en sådär 70 år blir det inte så dyrt. Problemet blev att han surade ihop totalt. Tycker att det var skitdyrt och onödigt. Alla är vi olika och jag sa att jag gärna kan hjälpa till att betala på min ring också. (Vi hade tänkt betala varandras). Men han är ändå sur. Han säger att jag tycker att han är en snål jävel men det gör jag inte alls. Idag har vi knappt pratat och hela grejen känns nu så trisst. Vi kanske inte ens borde förlova oss om det blir såhär för en sådan här sak? suck...

• Svar på tråden för dyr förlovningsring?
  • Blåkråka

Sanasol, näe men det har inte han kankse räknat ut

• Anonym (undrar)

Hej smurfis! Mycket läsa nu...men det handlar ej om pengar. Har sagt att jag gärna betalar en del, hälfen eller hela min ring. det är en vitguldsring med nedsänkta diamanter. Vet precis vilken ring som skulle passa till även om bröllop just nu är väldigt avlägset.... Och ja jag brinner för den. Blev kär direkt. En ring masn vill ha på fingret i typ 70 år : )

• Anonym (undrar)

kanske ska tillägga att den dag vi ska gifta oss så har vi tänkt dra någonstans med bara de närmaste så så väldans dyrt kommer det inte bli... Fast man vet aldrig, vi hinner väl ändra oss flera ggr till dess.

• Supermummy

Tja, en ring i den prisklassen blir det INTE tal om för oss i alla fall...

Jag skulle bara gå och tänka på allt annat roligt vi skulle kunnat gjort för dom pengarna.

• smurfis75

Bra, du e säker på din sak. Då är det bara att "bearbeta" honom och komma med bra argument så han förstår vad ringen betyder för dig. Vill du ha tips så säg till...jobbar med guld..Lycka till

• smurfis75

Bra, du e säker på din sak. Då är det bara att "bearbeta" honom och komma med bra argument så han förstår vad ringen betyder för dig. Vill du ha tips så säg till...jobbar med guld..Lycka till

• Blåkråka

Men när det inte handlar om ekonomin, så undrar man ju vad surerierna dberår på. Fast han är kankse bara ekonomisk, eller redan beställt ring så att då vart den helt fel.. Eller att han hade en ide om hurdan ring du skulle ha och sen visade det sig att din smak var helt annan den han hade tänkt sig?

• En helt vanlig mamma

Ar ganska svart att spekuler i varfor han ar sur...Jag hoppas att han borjar tala med dig for att leka tankelasare ar alltid lika roligt, not...

I alla fall, man kan kopa ringar for olika priser sa att spekuler i vad man kan kopa istallet kanns onodigt...

Ett par vi kanner kopte forlovningsring for 200 000 sek. De har pengarna och ville kopa precis vad kvinnan fastnade for...Deras sak...Precis som andra vanner valde tva ringar for 1000...

• morzan4

Oj, håller nog med din kille där om att det är mycket pengar!
    Oavsett om ni inte har det dåligt ekonomiskt så är det iallafall mycket pengar.
    Och jag tror att ni blir lika lyckliga om ni köper en billigare ring. Det är ju inte i priset det sitter även om man lätt kan tro det när man går ut för att köpa ringar...
    Gå halva vägen var, vetja!

Svar på tråden för dyr förlovningsring?