• Anonym (undrar)

för dyr förlovningsring?

I-lands problem jag vet men undrar ändå vad ni tycker.

Min sambo frågade mig för två veckor sedan om jag ville förlova mig med honom. Jätteglad sa jag ja,(har önskat detta sen förra sommaren). I går var vi ute och titta på ringar tillsammans, såg en fin jag vill ha för cirkus 12.000 kr. Mycket pengar jag vet men jag ska ha den alltid och utslaget på en sådär 70 år blir det inte så dyrt. Problemet blev att han surade ihop totalt. Tycker att det var skitdyrt och onödigt. Alla är vi olika och jag sa att jag gärna kan hjälpa till att betala på min ring också. (Vi hade tänkt betala varandras). Men han är ändå sur. Han säger att jag tycker att han är en snål jävel men det gör jag inte alls. Idag har vi knappt pratat och hela grejen känns nu så trisst. Vi kanske inte ens borde förlova oss om det blir såhär för en sådan här sak? suck...

• Svar på tråden för dyr förlovningsring?
  • Sanasol

Om du vill ha diamanter i ringen så låt bli billighetsmärkena, diamanterna är ofta helt förkastliga på chanti och albrekts guld t ex.

Hoppas att det löser sig med ringarna och att ni båda blir nöjda!

• Anonym

Sanasol: Jag har jobbat på Albrekts och de använder en av Sveriges största leverantörer när det gäller förlovnings/alliansringar, dvs Schalins och det är inga fel på de stenarna...men visst, vill man betala så kan man få bättre stenar...även på Albrekts!!!

• Joss79

12000:- låter inte så jättedyrt. Jag trodde det var däromkring dom låg, om man inte vill ha "hans på köpet" liksom. En ring man ska ha i hela livet måste man ju tycka om och vilja ha på sig.

• Anonym

12000 för en ring....min man skulle aldrig få köpa en sån dyr ring till mig...

• smarties

12 000 kronor för en ring? Hjälp, jag skulle aldrig våga ha den på mig utan att tänka på hur mycket annat vi skulle kunna gjort för dom pengarna..resa, handla mat etc :P
    Våra förlovningsringar i STÅL kostade några hundralappar styck, vi tog dom för att vi tyckte dom var fina och för att våran kärlek som är starkare än stål överglänste alla flashiga ringar som finns :)

• Anonym (Småchockad)

TOLV TUSEN!!! Om min älskling på allvar hade talat om en sådan (innan vi gifte oss, då) skulle jag skitit på mig två gånger och dött. Lyckligtvis lever vi i inte i två skilda världar.

• bigmacoco

Min sambo friade och gav mig en ring, en alldeles slät guldring för ca 2000 kr. DET tycker jag var dyrt!! Dessutom propsade jag på att få dela på kostnaden, dvs sammanlagt ca 4500 kr.

12.000 kr för en förlovningsring är alldeles för mycket pengar för oss, kan tänka mig att min vigselring kommer att gå på ca 4000 kr kanske. Den kostnaden kommer vi dessutom att dela på...

• Anonym (B)

Det bästa sättet att lösa det här är att var och en väljer ut samt betalar för sin ring. Ingen behöver då bli sur eller satt i klistret för att sambon vill ha en för dyr ring och man själv känner sig snål och missunnsam.
    Personligen tycker jag att 12000 är långt över min kassa och rätt onödigt men det är ju olika vad man har för krav.

• MaddeJimmy

Jag o min sambo fick två urfina ringar för under 4000 kr..

• mom of 2

vi gav 17000 för 3 ringar, 2 förlovningsringar och 1 vigselring.

och jag är hel nöjd

Svar på tråden för dyr förlovningsring?