• Anonym (undrar)

för dyr förlovningsring?

I-lands problem jag vet men undrar ändå vad ni tycker.

Min sambo frågade mig för två veckor sedan om jag ville förlova mig med honom. Jätteglad sa jag ja,(har önskat detta sen förra sommaren). I går var vi ute och titta på ringar tillsammans, såg en fin jag vill ha för cirkus 12.000 kr. Mycket pengar jag vet men jag ska ha den alltid och utslaget på en sådär 70 år blir det inte så dyrt. Problemet blev att han surade ihop totalt. Tycker att det var skitdyrt och onödigt. Alla är vi olika och jag sa att jag gärna kan hjälpa till att betala på min ring också. (Vi hade tänkt betala varandras). Men han är ändå sur. Han säger att jag tycker att han är en snål jävel men det gör jag inte alls. Idag har vi knappt pratat och hela grejen känns nu så trisst. Vi kanske inte ens borde förlova oss om det blir såhär för en sådan här sak? suck...

• Svar på tråden för dyr förlovningsring?
  • Anonym

Som jag skrev tidigare i tåden så betalade jag 15 000 (dock värde 26 000:- ) för min förlovningsring.
    Det blev ett problem när jag hade valt en så påkostad ring den dagen jag skulle välja ut vigselringen.
    Nått att tänka på,
    för oftast vill man ju ha en mer påkostad vigselring än en förlovningsring.

Lycka till i ditt val!

• Lnn

Min kostade 4000-4500 ngt... Men ja tycker att de får ju var å en bestämma själv Kim köpte den med brillianter eller diamander eller va de n är å de va en vigselring egentligen men nu vet inte ja va ja ska ha som vigselring även fast de är ett par år kvar:S´För tycker de blir för mkt om man har två med stenar man kanske kan smälta ihop dem om man hittar en fin till:D med stenar:D Hoppas att ni hittar en utväg som passar er men ja tycker som du man ska faktiskt bära den en del år framöver så varför inte kosta på sig om man har pengarna till de vill säga:D

• danitra

Oj, 12 000:-!
    Jag och min man hade nästan motsatt problem, jag hade gärna nöjt mig med en enkel silverring och skulle känna mig obekväm och jag hade något riktigt dyrt på mig varje dag.

Blev en kompromiss och vi har nu jättfina guld/vitt guld ringar som kostade 4000:- för båda.

• ShjärtaM

Tänkt efter vilken vigselring du vill ha, tar du en enklare förlovningsring är det lättare att välja bland alla modeller sedan för att skapa en fin kombination.

• Anonym (chockad)

Min spontana reaktion var: HJÄLP!!!
    12 000 kr för en förlovningsring låter omotiverat dyrt. Vad är det som är så speciellt med den eftersom den är så dyr?

Vi köpte billiga förlovningsringar när vi förlovade oss eftersom vi inte hade ekonomi till mer. När vi sedan gifte oss var budgeten större, och då bytte vi båda till kraftiga släta guldringar. Dessa plus min alliansring med diamanter gjordes dessutom speciellt för oss efter våra egna skisser.
    Total summa: 9 000 kr.

• Anonym (undrar)

Ekonomin är sådär, men jag har pengar sparat och lägger dem gärna på en ring. Går kanske hitta en liknande men bröllop kommer dröja, rätt länge om jag känner M rätt så jag vill unna mig denna ring! Jag har ju sagt att jag kan betala själv men det var han inte heller nöjd med. Jag tror inte han vill att jag ska säga till folk (min familj) att jag betalat min ring själv även om han aldrig skulle erkänna det.

• brokig

Twid: Finns det något mer propert än en slät guldring? Inte minsta vulgärt tycker jag.

• ShjärtaM

Tycker personligen inte att man betalar sin egen ring själv... det är ju lite skumt! Då är det ju som vilket smycke som helst, inte en förlovningsring.

Vi har betalt alla våra ringar tillsammans, eftersom vi har gemensam ekonomi, så jag har väl betalt på mina med.

• Threzo

Förlåt om jag verkar oförstående,
    men vad i hela friden ska du med en förlovningsring som kostar 12000 kr till?????????????????????????????

Jag kan tänka mig att man vill spendera en hel del på vigselringarna men om din förlovningsring kostar 12000 kr vad kommer då din vigselring att kosta??

Jag och min man fölovade oss med enkla guldringar i 18k och gravyr, det gick på 3500 för båda ringarna. Tycker jag räcker..
    Känns som att det finns så himla mycket annat som man kan lägga ner 12000kr på, hmm...

Jag kant ycärr inte förstå dig. Blir mest upprörd!

• LPW

Jag tycker att du skall föreslå att ni betalar hälften vardera av vad era bägge ringar kostar tillsammans.

Vad är det för ring? Jag har lite svårt att förså hur man kan tycka att det är dyrt utan att veta var det är för ring, men man kan givetvis tycka att det är mycket pengar...

Jag har för övrigt stenar i både förlovnings- och vigselringen och trivs utmärkt med det så det går att hitta ringar som passar ihop även om man väljer en förlovningsring med briljanter.

Lycka till!

Svar på tråden för dyr förlovningsring?