• Anonym (undrar)

för dyr förlovningsring?

I-lands problem jag vet men undrar ändå vad ni tycker.

Min sambo frågade mig för två veckor sedan om jag ville förlova mig med honom. Jätteglad sa jag ja,(har önskat detta sen förra sommaren). I går var vi ute och titta på ringar tillsammans, såg en fin jag vill ha för cirkus 12.000 kr. Mycket pengar jag vet men jag ska ha den alltid och utslaget på en sådär 70 år blir det inte så dyrt. Problemet blev att han surade ihop totalt. Tycker att det var skitdyrt och onödigt. Alla är vi olika och jag sa att jag gärna kan hjälpa till att betala på min ring också. (Vi hade tänkt betala varandras). Men han är ändå sur. Han säger att jag tycker att han är en snål jävel men det gör jag inte alls. Idag har vi knappt pratat och hela grejen känns nu så trisst. Vi kanske inte ens borde förlova oss om det blir såhär för en sådan här sak? suck...

• Svar på tråden för dyr förlovningsring?
  • Anonym

tänk om ni ska gifta er sen...då kanske det blir jättesvårt att hitta en ring som passar förlovningsringen.
    sen ska ju ringarna vara likadana...glöm inte det.(du vill väl att folk ska se att det e ni som är förlovade, inte du och nån annan)

• ShjärtaM

Vad tusan? Vem parar samman folk för att de har likadana ringar? Var det sämsta argumentet jag hört! Jag och min sambo har inte alls lika ringar... Varför skulle vi, ringarna ska ju passa oss och det är bara en symbol... inte för att folk ska kolla på våra fingrar och säga... jaha, det är ni två som är tilllsammans? Det märker väl folk ändå!!!

• trollungar

ja enligt mig är 12.000 väldigt mycket pengar för en ring.
    vi har jätte fina ringar i guld som är raka i kanterna och väldigt tjocka men dom gick "bara" på några tusen.men vi kände en som kände en guldsmed som gjorde dom så vi fick lite billigare.men den guldsmeden säljer i sin tur vidare til guldaffärer där våra ringar hade gått på ca 9-10.000:-. men alla är vi olika och du måste väl ialla fall få säga vad du önskar för ring.
    hoppas ni komer överens om några ringar så båda blir nöjda.för det är ju inge kul om det ska bli tjafs om det.
    lycka till!!!

• En helt vanlig mamma

Men, inte behover ringarna vara likadana???? Man ser val anda vilka som hor ihop?? Och sedan har ju manga manniskor slata guldringar, hor alla dem ihop??

Kanelflickan sade ngt klokt. Kanske han ar orolig over att du vill ha en annu dyrare vigselring...Tala med varandra och sta sedan pa dig...Det ar du som ska bara ringen varje dag.

• Anonym (undrar)

Jag förstår inte heller varför en del tror att jag älskar M mindre för att jag fallit för en dyrare ring. Olika åsiktrer om vem som ska betala spelar ingen roll, där tycker vi olika. För mig är det inge problem att betala lite, hälften eller allt på min ring. Problemet ligger i att Han är sur och inte vill diskutera alls. Får jag en förklaring till varför han inte vill att jag betalar min ring så kanske vi kan lösa det...

• Anonym (undrar)

Kanelflickan du e rätt klok du ; ) ska fundera på det.

• LPW

Jag skulle då inte vilja att min man har en likadan förlovningsring som jag har

• ShjärtaM

Hoppas det löser sig! Dyr smak har ingenting med att man älskar sin blivande man mindre... mina ringar kostar tillsammans ca 35 000 och hans ring 14 000. Vi älskar varann väldigt mycket, men vi har prioriterat ringarna högt!

• Höstglöd

Varför i hela friden ska ringarna vara likadana? Det var det dummaste jag har hört!

Så om man nu köper en traditionell guldring hos Guldfynd, du tror inte att det finns tusentals människor i Sverige som har exakt likadana ringar? Men... hur ska de då veta vem av alla dessa män med likadana ringar just _du_ är förlovad med?

Jag och min sambo kommer inte ens ha samma material i våra ringar. Jag vill ha en vitguldsring, för att det passar mig bäst. Min sambo kommer att ha en titanring, för att det passar honom bäst.

• thepumpkin

Men köp en billigare och lägg pengar på resan istället!! Det är bara en liten grej som ska sitta på fingret.

Svar på tråden för dyr förlovningsring?