• Anonym (undrar)

för dyr förlovningsring?

I-lands problem jag vet men undrar ändå vad ni tycker.

Min sambo frågade mig för två veckor sedan om jag ville förlova mig med honom. Jätteglad sa jag ja,(har önskat detta sen förra sommaren). I går var vi ute och titta på ringar tillsammans, såg en fin jag vill ha för cirkus 12.000 kr. Mycket pengar jag vet men jag ska ha den alltid och utslaget på en sådär 70 år blir det inte så dyrt. Problemet blev att han surade ihop totalt. Tycker att det var skitdyrt och onödigt. Alla är vi olika och jag sa att jag gärna kan hjälpa till att betala på min ring också. (Vi hade tänkt betala varandras). Men han är ändå sur. Han säger att jag tycker att han är en snål jävel men det gör jag inte alls. Idag har vi knappt pratat och hela grejen känns nu så trisst. Vi kanske inte ens borde förlova oss om det blir såhär för en sådan här sak? suck...

• Svar på tråden för dyr förlovningsring?
  • Anonym (undrar)

LPW hahahaha inte jag heller.

• En helt vanlig mamma

Vet att min man kande sig "omanlig" nar han inte kunde kopa den ringen han eg. ville ge mig...men, efter lite sparande sa gick det och vi ar nu bada nojda...

• ShjärtaM

Vi ser det precis tvärt om, vi sparar resan till senare och lägger pengar på de ringar vi ska bära resten av livet just nu! Det är ju trots allt något bestående, som alltid kommer finnas kvar, som en påminnelse och en symbol för vad man lovat varandra!

• En helt vanlig mamma

Uppenbarligen vill TS ha denna ring, och ingen brollopsresa om nagra ar...Fragan ar val varfor din fastman blev sur??

• Anonym (ojojojojoj)

Själv skulle jag ALDRIG lägga 12000:- på en förlovningsring...det finns mycket annat man kan lägga pengar på, varför inte en billigare ring och så en förlovningsresa tex!

Jag kan faktiskt förstå din pojkvän, han vill förlova sig med dig och betala ringen och sen drar du till med en ring för 12000:- som han kanske inte kan lösa!

Sen att du erbjuder dig att betala det är ju jättesnällt men kanske inte riktigt vad han vill! Jag tycker nog att du ska se dig om efter en billigare ring och låta honom få köpa den, för det var nog det som var hans tanke från början!

Jag tror inte att man blir lyckligare för att förlovningsringen kostar en halv förmögenhet!

• CrazyOne

Tror oxå att han fick den känslan som en annan skrev..

Han kanske tänkte såhär..
    "Shit en ring för 12 tusen kr..
    Vad kommer då hennes vigselring kosta? 24 tusen kr? "

Varför sådan dyr ring för?
    Finns ju förlovningsringar som är snygga och billigare..

• En helt vanlig mamma

Man blir ju inte lyckligare for att den ar billagre heller...

• ShjärtaM

Håller med new york brud! Man ska ha en ring man trivs med, det är faktiskt väldigt viktigt!!

TS har dessutom inte sagt att hon vill resa, så vadan detta med resor hit och dit?

• Anonym (Hej!)

Men varför köper du inte ringen själv och sätter den på högra handen och låter honom köpa en förlovningsring som han känner att han har råd med?
    Det tycker jag är en bra kompromiss. Och du verkar ju ändå inte vara så traditionsbunden av dig.

• Anonym (undrar)

The pumpkin- Jag ser det inte som en liten grej som bara ska sitta på fingret. Å nej kan inte ens tänka på att spara till en bröllopsresa nu. Känns avlägset....

new york brud - ja du...antar att han inte vill framstå som snål. Men jag tycker inte det. Man ser ju på pengar och vad som är värt att köpa olika. Han är bla ekonom och räknar alltid på allt hit och dit...Eller så kanske han inte tycker att förlovning är så stort som jag och att inte ringen då behöver kosta så mycket. Han har någon gång nämt att ta bostadslån ihop är större... (Vi bor i min bostadsrätt nu)?????

Svar på tråden för dyr förlovningsring?