• Anonym (undrar)

för dyr förlovningsring?

I-lands problem jag vet men undrar ändå vad ni tycker.

Min sambo frågade mig för två veckor sedan om jag ville förlova mig med honom. Jätteglad sa jag ja,(har önskat detta sen förra sommaren). I går var vi ute och titta på ringar tillsammans, såg en fin jag vill ha för cirkus 12.000 kr. Mycket pengar jag vet men jag ska ha den alltid och utslaget på en sådär 70 år blir det inte så dyrt. Problemet blev att han surade ihop totalt. Tycker att det var skitdyrt och onödigt. Alla är vi olika och jag sa att jag gärna kan hjälpa till att betala på min ring också. (Vi hade tänkt betala varandras). Men han är ändå sur. Han säger att jag tycker att han är en snål jävel men det gör jag inte alls. Idag har vi knappt pratat och hela grejen känns nu så trisst. Vi kanske inte ens borde förlova oss om det blir såhär för en sådan här sak? suck...

• Svar på tråden för dyr förlovningsring?
  • Anonym (7000 kr)

Fast en plastring håller nog inte lika bra som en i guld.

• ebben

haha,nä,men den har man ju råd att byta ut varannan dag ,nä,men ni fattade kanske hur jag menade!?

• Twid
    Anonym (undrar) skrev 2006-05-01 17:02:21 följande:
    Inte för att vi är täta eller något, men pengarna har vi. Jag kan betala ringen själv men det var inte heller bra. Jag fastnade för den direkt och eftersom jag vet att det kommer dröja innan vi gifter oss vill jag ha denna ring. Kan absolut tom tänka mig en enklare vigselring istället, även om det igentligen är bakvänt : ). Ska försöka prata med honom igen. Tack!
    självklart ska du köpa den ring du vill ha! och finns ekonomin så kör på! alla gör ju på sitt sätt!! vi bestämde oss att lägga de större pengarna på vigselringarna! men det går ju självklart att göra tvärt om oxå!!

Lycka till!!
  • Anonym (7000 kr)

Tack ts! Jag tycker att du ska stå på dig så att du "får" en ring som du vill bära i 70 år.

• Godis råttan

Hmmm ja du 12 000 är mycket pengar- men tycker man att det är värt det så gör man...

Själv har jag en tjusig förlovningsring i silver...den gick på under tusenlappen.
    Men jag kan säga att jag är lika lycklig med min ring
    ->just för att det är MIN ring som jag skulle ha varit med en lyxig diamantring.
    Även om folk faktiskt tror att den är av vitguld ;)
    Som vigsel ring ska jag ta farmorsring--> just för att det är något som varit i släkten och vad kan vara bättre än en ring som suttit på ett finger i ett livslångt äktenskap?

Tycker att det finns viktigare saker här i livet, och satsar hellre pengarna på att hitta på något roligt tillsammans.

Kärleken är väl det som är mest betydande?

• Anna81

Jag personligen skulle inte be om en ring för 12 000, tycker det är mkt pengar, jag kan förstå din kille men om du verkligen vill ha den där ringen så kan ju du köpa den till dig själv så köper han sin egen.

• Anonym (undrar)

Om du läst så har jag inte bett om ringen. Jag ville betala den själv men det var inte bra!

• Anonym (undrar)

Oj lät otrevligt, inte alls meningen. Förlåt Anna 81.

• Höstglöd

Vem har bestämt att vigselringen måste vara dyrare än förlovningsringen? Vem är det som har bestämt att förlovningsringen måste vara en slät ring?

Nu blir det ju faktiskt vanligare och vanligare att välja en diamantring som förlovningsring, och en lite enklare som vigselring.

Jag tycker fö inte att 12 000 är särskilt mycket för en ring man planerar att bära varje dag för resten av livet (om man har de pengarna att lägga på en ring vill säga).

Jag tycker det är betydligt viktigare att välja en ring man verkligen trivs med!

• Miiiaaa

Jag förstår dig! Jag vill ha ringar i platina.. de är superdyra, har inte ens vågat kolla priserna än. Det är några år kvar tills vi kommer till förlovning och bröllop!

Jag kommer dock att kosta på ringar och resa samt fotograf, det är det som finns kvar sen!

Svar på tråden för dyr förlovningsring?