• marina81

Romer/zigenare

OPRE ROMA!!

Tänkte starta en tråd för dels alla som har romskt eller resandeursprung, eller är gifta med någon som har det osv. Här kan vi diskutera om allt mellan himmel och jord. Hoppas några hittar hit iaf, jag vet ju att ni finns.

Tråden är också öppen för att ställa frågor om romer, men MED RESPEKT! Otrevliga inlägg kommer ignoreras! Men fråga gärna om sånt ni undrar över, så ska jag försöka svara efter bästa förmåga.  Hoppas att nån fler kommer o hjälper till också!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-24 00:08:03:
    liten ordlista:

lattjo dives = god dag
    lattjo belven = god kväll
    kammat lattjot! = ha det bra!
  • Svar på tråden Romer/zigenare
  • marina81

halv zigenare

Haha, ja hans låtar är kanske lite mer för kvinnor, men jag gillar hans röst..

Så länge du bara pratar knarkigt så är d ju lugnt

• Halv zigenare

Marina

Jo, han har en skön röst att lyssna på... Han har gjort några mer "neutrala" låter när det gäller texterna, och dem lyssnar jag på nångång ibland...

Heh... Well... Jag måste dra nu...

"But I'll be speaking to you sweetly, from a window, in the tower of song"

Jag var bara tvungen att lägga in ett litet citat ifrån Herr Bas himself...

• marina81

God natt romano chave..ska oxå logga ut nu..

• Undska

Marina 81

Lattjot! Honkar diron resande?Miron kan tjii heler rackla så mkt

• marina81

becca

Miron honkar kalderash ..men även om vossnos racklar tji but romani så kan vossnos ju ändå rackla här om allt möjligt..tråden honkar för att samla oss romer här på FL

• Undska

Ok!
    Det honkar but me buroar här!
    Det honkar Tjii Butt manuch som Radrar här!
    kammar diro nykko?

Kammat lattjot

• marina81

Ja..det honkar but buroar..men d finns nåra zigenare o resande oxå, mander kammat fått nya malas här  ..måste sova nu..undrar om inläggen kommer få va kvar, vi får eg inte rackla romani här hihi..

• Undska

asså,får man tjii rackla romani här
    Honkar diron resande el zigenare?
    miros tjavo honkar resande och miros deeja!

• Undska

asså,får man tjii rackla romani här
    Honkar diron resande el zigenare?
    miros tjavo honkar resande och miros deeja!

• marina81

lattjo dives!

nä..man får bara randra på svenska o engelska tror ja..miron honkar zigenare, miros tjavo honkar somalier hahaha! Miron racklar eg mest kalderash-romani, det är ju inte lika som resande-romani..

Svar på tråden Romer/zigenare