Barn får barn
Det blir bara vanligare och vanligare att yngre blir med barn (dvs minderåriga) Vad tycker du om det?
"är inte intresserad av på hopp på unga föräldrar då de finns många bra sådana utan bara höra er åsikt generelt"
Det blir bara vanligare och vanligare att yngre blir med barn (dvs minderåriga) Vad tycker du om det?
"är inte intresserad av på hopp på unga föräldrar då de finns många bra sådana utan bara höra er åsikt generelt"
Usch, orkar inte med ännu en " vem e bäst mamma" tråd..
Jag känner några som snart är 40 år och inte kan ta hand om sitt barn. Hon bor i princip hos hennes farmor eftersom föräldrarna bara är och gör saker för sig själv hela tiden och "inte har tid" med henne (hon är 4 och det ha alltid varit såhär).. Sedan har jag kompisar som fått barn väldigt ungt och nästan aldrig tagit hjälp av deras föräldrar, dvs barnets mor/farföräldrar, och klarat sig tusen ggr bättre än de som ska kallas "vuxna" och är närmare 40 år. Så att vara mamma eller pappa har nog inte så mycket med åldern att göra även om jag tycker det är för ungt att skaffa när man fortfarande går i grundskolan.
Bara jag får slippa höra att unga har mer energi än äldre föräldrar så bryr jag mig inte alls om i vilken ålder en människa föder barn. Är bara så less på det uttrycket, jag och alla jag känner har precis lika mycket energi som när vi var 18.
Sen är det faktiskt så att man får barnbidrag och föräldrapenning när man får barn med.Nu ska man inte skaffa barn pga det men ekonomin löser sig, Jag har varit hemma sen jag fick min första för tre år sen. Visst har det varit tufft men det har funkat, min sambo har ju jobb och jag har en del pengar med. nu börjar jag komvux i augusti och på så sätt får jag mer pengar att röra oss med plus en utbildning!Är man bara hållsamm med pengarna och inte slösar dem så funkar det.Sen finns de ju de gångerna när det kanske inte alls går att lösa för att man inte har några nära som kan hjälpa en, och då finns socialen till för det, inget man ska gå till regelbundet men det är en hjälp man kan få. Hellre till en mamma som har det dåligt ställt en månad en till alkholister och missbrukare.Så det där om att samhället ska stå för det är väl till viss del sant, det finns unga mammor som får gå till socialen men det finns också många andra av hela svergies befolkning som också får hjälp därifrån,,förstår inte varför vi unga mammor hela tiden ska få ta era moral pikar?
Det är väl bra att den hjälpen finns om man verkligen är i kris? är väl egentligen ingen som verkligen vill leva på soc? Vi gör så gott vi kan!
Sen så har jag faktiskt nästan aldrig hört 14-16 åringar planera barn. Det är något som händer och då kanske man inte kan ta ett beslut om abort, det är en svår sak att genomföra. Vissa har emot det och vissa inte. Jag blev gravid med min första trotts att jag åt p-piller vid samma tidpunkt varje dag. Upptäckte det av en slump när jag var i vecka 16.Skulle jag då adopterat bort henne? för att slippa alla j**la påhopp hela tiden. Alla unga mammor som klarar av det, var stolta över er själva och era underbara barn!
Alla unga pappor ska också vara stolta så klart=)
Någonstans ska väl vi få skriva av oss också eller..? Där vi får säga vad vi tar illa vid sig av. Ni har inte ensamrätt på allt!!!
Såg denna på senaste trådar.. men ja fattar inte hur man orkar hålla på å strida vem som e bättre hela tiden? T.ex om man ammar sitt barn, om man har fött vaginalt eller om man skulla va en bättre mamma för att man är äldre.. De finns ju inget som säger att man e en bättre förälder för de.. Ålder spelar ju ingen som helst roll!
Ja det är rätt roligt att många påstår det. Som det låter på många unga så menar de nästan att de "vuxna" och"gamla" är döda som förälder redan efter 25 års åldern.