• Anonym (Kränkt)

Polis övergrepp

Min sambo skulle skjutsa en granne till affären igår eftermiddag och blev påhoppad på parkeringen utanför affären av en gående sivilpolis. Hon frågade hur det var här då och min sambo talade om att allt var bra. Då visade hon sin bricka och ringde efter en polisbil som skulle komma med en alko mätare. Han fick blåsa och allt var ok, men blev utsliten ur bilen och fick ställa sej med fötterna brett isär o händerna på polisbilens tak och blev visiterad. Han blev behandlad som värsta brottslingen. Han blev tvingad att följa med för att lämna urin o blod för drogtest för att polisen påstod att han hade röda ögon.Inte heller det prover gav något utslag. De ringer mej som var kvar hemma och talar om att min sambo är hos polisen och ska prata lite, men någon annan förklaring fick jag inte. Det värsta är att min sambo känner sej oerhört kränkt och utsatt och har inte ens fått en ursäkt eller förklaring av den polis som först påstod att han var onykter och hade tagit droger. Till saken hör att inte NÅGON av oss har ens testat droger och alltid tagit avstånd från sånt och uppfostrat våra barn att tänka som oss. Vi är över 50 år. Får verkligen polisen bete sej hur som helst ostraffat. Jag är dessutom hjärtsjuk och får inte oroas i onödan då jag får en attack av oro och stress, och det fick jag så min sambo hittade mej på golvet när han kom hem. Efter medesinering piggnar jag alltid till tack o lov men man kan ju bara tänka sej hur rädd min sambo blev.

• Svar på tråden Polis övergrepp
  • Virriga Vera

Anonym (FFL) skrev 2008-12-26 21:30:31 följande:

Har skivit det som hände. Finns inget mer o skriva om detAnonym (Realist) skrev 2008-12-26 21:29:21 följande:
    Nu vet ju alla varför det inte finns poliser ute på gatorna där de behövs, de är i parken och jävlas med småbarnsföräldrar och sitter utanför f.d ungdomsbrottslingars hus varje morgon för att ta urinprov när de inte kör omkring för att hitta oskyldiga familjefäder att slita ur sina bilar för att de har lite röda ögon.
  • Anonym (Realist)

Virriga Vera: Jajjamen! Välkommen till verkligheten
    Resursbrist.. No Way.. Är bara en undanflykt från polisens sida för att kunna åka runt o jävlas med folk som en form av hämnd för att de var mobbade som barn o nu lider av mindervärdeskomplex!

Jag har sett fler trådar som liknar denna där folk skriver (oftast vad deras polare varit med om) och där man drar i princip hela poliskåren över en kam för att man träffat en som inte var bra..
    Undrar om det är ngt som de själva tycker är ok när det gäller deras egna yrkesgrupp?? Eller är det ok att generalisera på samma sätt när det gäller andra saker?
    Tycker en person som generaliserar grovt om polisen att det är ok att tex säga att "Jo, jag har träffat flera st invandrare som var kriminella svin så nu vet jag minsann hur sveriges invandrare är"..

Jag försvarar INTE dom som betett/beter sig illa men jag är ändå övertygad om att de är i klar minoritet!
    Jag är oxå tacksam över att det finns folk som utför den typen av arbete med allt vad det innebär för den summa pengar varje mån!

Har fått höra en hel del historier från han jag känner o såvida han talar sanning så fy f*n vad många människor beter sig.
    Inte ovanligt att en del blir vansinniga o kallar dem för idioter osv när de riggat en nykterhetskontroll för att de nu blir sena till jobbet eller vart de nu ska. Kommentarer som "Ja, visst är det bra att ni försöker ta rattfyllon, men måste ni stå just här" är en av många intelligenta kommentarer..

Jätteroligt o åka till en arbetsplats där folk kallar dig för nazist, faschist, gris osv var o varannan dag (folk som du inte ens pratat med)eller står o pekar finger åt dig, kastar snöboll på vindrutan när de kör fort o är på någon utryckning osv...
    Undra hur många som hade "accepterat" o mått bra av att ha det så på sin arbetsplats...

O om du får stryk (vilket är väldigt vanligt inom polisen) så är det ofta som personen kommer undan med det för att det finns omständigheter i lagen som säger att polisen ska "tåla mer än andra". Jag kan göra listan lång med saker som göra att man ska vara glad över att det finns några som ens vill gå till en sån arbetsplats...

• Anonym (*)

Anonym (Realist) skrev 2008-12-27 08:18:07 följande:

Virriga Vera: Jajjamen! Välkommen till verkligheten Resursbrist.. No Way.. Är bara en undanflykt från polisens sida för att kunna åka runt o jävlas med folk som en form av hämnd för att de var mobbade som barn o nu lider av mindervärdeskomplex!Jag har sett fler trådar som liknar denna där folk skriver (oftast vad deras polare varit med om) och där man drar i princip hela poliskåren över en kam för att man träffat en som inte var bra.. Undrar om det är ngt som de själva tycker är ok när det gäller deras egna yrkesgrupp?? Eller är det ok att generalisera på samma sätt när det gäller andra saker? Tycker en person som generaliserar grovt om polisen att det är ok att tex säga att "Jo, jag har träffat flera st invandrare som var kriminella svin så nu vet jag minsann hur sveriges invandrare är"..Jag försvarar INTE dom som betett/beter sig illa men jag är ändå övertygad om att de är i klar minoritet!Jag är oxå tacksam över att det finns folk som utför den typen av arbete med allt vad det innebär för den summa pengar varje mån!Har fått höra en hel del historier från han jag känner o såvida han talar sanning så fy f*n vad många människor beter sig.Inte ovanligt att en del blir vansinniga o kallar dem för idioter osv när de riggat en nykterhetskontroll för att de nu blir sena till jobbet eller vart de nu ska. Kommentarer som "Ja, visst är det bra att ni försöker ta rattfyllon, men måste ni stå just här" är en av många intelligenta kommentarer..Jätteroligt o åka till en arbetsplats där folk kallar dig för nazist, faschist, gris osv var o varannan dag (folk som du inte ens pratat med)eller står o pekar finger åt dig, kastar snöboll på vindrutan när de kör fort o är på någon utryckning osv...Undra hur många som hade "accepterat" o mått bra av att ha det så på sin arbetsplats...O om du får stryk (vilket är väldigt vanligt inom polisen) så är det ofta som personen kommer undan med det för att det finns omständigheter i lagen som säger att polisen ska "tåla mer än andra". Jag kan göra listan lång med saker som göra att man ska vara glad över att det finns några som ens vill gå till en sån arbetsplats...
    Jo, listan kan göras lång med vad vi som arbetar inom polisen får stå ut med och självklart ska vi försöka att bemöta det på bästa sätt. Ibland rinner dock bägaren över. Vi är ju trots allt helt vanliga människor, trots att många anser att "vi" ska stå ut med vad som helst.

Men självklart finns det även skitstövlar inom polismyndigheten. De finns överallt.
  • Virriga Vera

Anonym (Realist) skrev 2008-12-27 08:18:07 följande:

Virriga Vera: Jajjamen! Välkommen till verkligheten Resursbrist.. No Way.. Är bara en undanflykt från polisens sida för att kunna åka runt o jävlas med folk som en form av hämnd för att de var mobbade som barn o nu lider av mindervärdeskomplex!Jag har sett fler trådar som liknar denna där folk skriver (oftast vad deras polare varit med om) och där man drar i princip hela poliskåren över en kam för att man träffat en som inte var bra.. Undrar om det är ngt som de själva tycker är ok när det gäller deras egna yrkesgrupp?? Eller är det ok att generalisera på samma sätt när det gäller andra saker? Tycker en person som generaliserar grovt om polisen att det är ok att tex säga att "Jo, jag har träffat flera st invandrare som var kriminella svin så nu vet jag minsann hur sveriges invandrare är"..Jag försvarar INTE dom som betett/beter sig illa men jag är ändå övertygad om att de är i klar minoritet!Jag är oxå tacksam över att det finns folk som utför den typen av arbete med allt vad det innebär för den summa pengar varje mån!Har fått höra en hel del historier från han jag känner o såvida han talar sanning så fy f*n vad många människor beter sig.Inte ovanligt att en del blir vansinniga o kallar dem för idioter osv när de riggat en nykterhetskontroll för att de nu blir sena till jobbet eller vart de nu ska. Kommentarer som "Ja, visst är det bra att ni försöker ta rattfyllon, men måste ni stå just här" är en av många intelligenta kommentarer..Jätteroligt o åka till en arbetsplats där folk kallar dig för nazist, faschist, gris osv var o varannan dag (folk som du inte ens pratat med)eller står o pekar finger åt dig, kastar snöboll på vindrutan när de kör fort o är på någon utryckning osv...Undra hur många som hade "accepterat" o mått bra av att ha det så på sin arbetsplats...O om du får stryk (vilket är väldigt vanligt inom polisen) så är det ofta som personen kommer undan med det för att det finns omständigheter i lagen som säger att polisen ska "tåla mer än andra". Jag kan göra listan lång med saker som göra att man ska vara glad över att det finns några som ens vill gå till en sån arbetsplats...
    Jag kan inte annat än hålla med dig. Blir lika arg var gång man av någon som fastnat i en hastighetskontroll " har ni inget annat att göra än att..."

Nä, det har dom inte, eftersom DET är deras jobb, att kontrollera hastigheten så länge det finns de som kör för fort, kör fulla et.c. et.c.

Jag har långt ifrån jublat när jag blivit stoppad, men jag må vara konstig eftersom jag faktiskt förstår konsekvenserna av mitt handlande. Det är en kalkylerad risk att köra för fort och det är jag, bara jag som trampat på gasen. Fler borde förstå vad ordet konsekvens betyder.

Jag för min önskar att vi hade fler poliser, att de syntes mer på stan, att man kunde få hjälp när man behövde så att de Poliser som finns slapp känna frustration för att de inte har tid att göra det som behövs göras.

Jag önskar också att folk kunde vakna upp och förstå att Polisen i Sverige faktiskt gör vad de kan med de begränsade resurser som de har och att Poliserna INTE kan och faktiskt inte skall kunna lagboken utantill, inte ens kommunala ordningsstadgan kan de utantill. Den finns f.ö att hitta på de fletsa kommuners hemsidor. Mycket nyttig läsning för många.
  • Anonym (Realist)

Anonym (*)Visst är det så.. Självklart ska polisen ha större tålamod med många saker men en del verkar kräva att de ska vara maskiner som tål allt.

Virriga Vera. Jag tror inte det bara är i hastighetskontroller som kommenteren"har ni inget annat att göra" kommer.. Den dyker nog upp i många fler situationer..
    Sen kan man ju ha i åtanke om man skulle bli sur att polisen har krav från högre instanser att ta hastighetsöverträdare.. Så blir man förbannad över att man åkt på en hastighetsböter när "de borde vara ute o fånga riktiga bovar" så kanske man ska rikta sin ilska mot våra beslutsfattare här i landet o inte mot polisknegaren som står ute i kylan.. Liksom inte han som bestämt det..

Håller med dig att man inte heller kan kräva att polisen ska kunna lagboken utan o innan. De läser 2 år o de flesta kapitlen i lagboken är inte polisiära, utan civilrättsliga eller annat.
    Inte ens en domare med sin utbildning är ens i närheten av att kunna lagboken helt..
    Tycker oxå att många borde läsa lagboken lite oftare så de vet vart de ska vända sig o rikta sin ev ilska mot nästa gång!

• Anonym (*)

Anonym (Realist) skrev 2008-12-27 11:31:34 följande:

Anonym (*)Visst är det så.. Självklart ska polisen ha större tålamod med många saker men en del verkar kräva att de ska vara maskiner som tål allt.Virriga Vera. Jag tror inte det bara är i hastighetskontroller som kommenteren"har ni inget annat att göra" kommer.. Den dyker nog upp i många fler situationer..Sen kan man ju ha i åtanke om man skulle bli sur att polisen har krav från högre instanser att ta hastighetsöverträdare.. Så blir man förbannad över att man åkt på en hastighetsböter när "de borde vara ute o fånga riktiga bovar" så kanske man ska rikta sin ilska mot våra beslutsfattare här i landet o inte mot polisknegaren som står ute i kylan.. Liksom inte han som bestämt det..Håller med dig att man inte heller kan kräva att polisen ska kunna lagboken utan o innan. De läser 2 år o de flesta kapitlen i lagboken är inte polisiära, utan civilrättsliga eller annat.Inte ens en domare med sin utbildning är ens i närheten av att kunna lagboken helt..Tycker oxå att många borde läsa lagboken lite oftare så de vet vart de ska vända sig o rikta sin ev ilska mot nästa gång!
    Riktiga bovar?

De som kör för fort är ju också bovar och hastigheten är ju den största anledningen till att människor dör i trafiken.
  • Anonym (Realist)

Jag menar att det är många som åker dit för hastighetsöverträdelse men som resonerar att det inte är ett brott.
    De menar då att polisen borde va ute o ta "riktiga" bovar ist för hederliga svensson som bara kört för fort...

• Anonym (*)

Anonym (Realist) skrev 2008-12-27 11:44:55 följande:

Jag menar att det är många som åker dit för hastighetsöverträdelse men som resonerar att det inte är ett brott.De menar då att polisen borde va ute o ta "riktiga" bovar ist för hederliga svensson som bara kört för fort...
    Jo, jag vet. Har hört alla varianter.
  • Anonym (svin)

Vad glad att det gick så ?bra? som det gick.
    En kompis till mig fick en framtand knäckt för att han frågade varför han blev stoppad.
    Det är bara att inse att det finns riktiga svin inom alla yrkeskår och hålla tummarna att man aldrig stöter på dom.
    Stöter man däremot på dom så finns det inte mycket annat att göra än att bara gilla läget.

• Anonym (Orolig)

Hmm.... jag har inte läst hela tråden men ni som diskuterar här vet ni vad FFL står för? Fuckt For Life - en kriminell organisation av grövre slaget! Jag vet inte varför någon skulle använda signaturen FFL då han/hon inte är medlem el sympatiserar med dem....

• Anonym (Orolig)

JAg håller med!!! VArför skulle piketen bara jävlas???
    Dumheter! Antingen är du känd för dem el så var det ett misstag och du fick säkerligen en förklaring men du vill provocera här i tråden...
    Massor av människor tror att det är piketen som kommer bara för att 4 konstaplar åker i en buss!!!

• Anonym (Orolig)

Såg nu att tråden är gammal!

• Snutunge

Säg så här...Mina far va polis..Mina Gudföräldrar va poliser. Och ja,va lite stökig i ungdomen så en o annan smäll har man åkt på OCH säkert förtjänat det. Men det polisen håller på med idag är något helt annat. Och jag HATAR folk som säger att "om piketen e där har du varit dum" redan på mim fars tid berättade han att de letade efter" offer" gammal missbrukare eller mopsig valp så small det.

Men jag har sett dom genom mitt jobb i dörren systematiskt misshandla folk tills ambulansen fick fixa liv i dom igen. Och dom garvade hela tiden..jag jobbade i 17 år så jag såg en del. Lovar.

Dom spöar brudar i mottagningen,dom stampar på folk i cellerna som få sova där nakna typ. Dom förnedrar dig på alla.möjliga sätt dom kan. Och om man som jag va polis som o lite hårdare o knäcka så fick man bara med. Sett folk gå förbi en huligan fight,bli gripen o sönderslagen och internerad utan lagstöd eller anledning. Så håll käft.

Snutar idag är.OFTAST inga människor..Det är de mobbade som ger igen och skjuter folk i huvet eller 5 ggr i magen o går.fria. Testade o hävda min meborgliga rätt att inte legitimerade mig i samband med en promenad med min tjej. Hon blev tafsad på av manliga poliser och jag skulle få stryk pga av mitt ifrågasättande..Min flickvän va gravid dessutom. Problemet? Jobbade i "fel" dörr enligt dom. Dom e svin allihopa och dessvärre RÄDDA så nu har vi gett dom hålspets ammo oxå...grattis Pl 19 o Pl 20 ger dom rätt o pippa vems liv som helst...förutom sina egna då.

Att dom vräker i sig steroider,super som svin,bonkar på kvinnor o drar koks som dammsugare. Nä Herr Svensk...kanske du/ni skalö vakan upp o tänka på vad ni röstar på?

Ok jag vet inte allt,men med min uppväxt och föräldrar och det faktum att se dom på nära håll i nästa 20 år ger mig ändå en erfarenhet.

Och skulle.något.hända mig eller de mina? GLÖM att jag skulle ringa dom. Ett gäng rädda rasister,mobbare och översittare med dödliga vapen? Nä...då ringer jag nog fan den lokala mc klubben istället.

Svar på tråden Polis övergrepp