• MiHijo

Provera/Pergotime

Hej tjejer!
    Jag började med mina provera igår 25/1 ska äta dom i tio dagar och sen börjar jag på dag 5 i mens cykeln.

Första gången med pergo och jag ska äta två tabletter om dagen i 5 dagar. Och nu hoppas jag att detta tar sig, har velat ha barn nu i över 1 år.

Någon mer som ska äta pergo snart?

Älskar min sambo och son..
  • Svar på tråden Provera/Pergotime
  • MiHijo

Jag har inte gjort ngt sen testen visade konstigt.
    Men idag har jag har lite ljusbruna flytningar, vet inte om de är mensen på g eller om kag är gravid, känner mig fortfarande som vanligt.

men imorrnbitti ska jag göra ett test med cb så jag får se då. de testet litar jag å iaf.

så vi får se..

nej nu ska jag sova.. upp tidigt imorgon på praktik.

• carlan

Hoppas att det går bra för dig med testen. Har tyvärr dålig erfarenhet. Åt Pergotime blev gravid. Fick väldigt svagt plus.

Började få bruna flytningar över en vecka och då tog jag digitalt test men det visade bara att jag hade varit gravid i 1-2 veckor och jag var i vecka 6 om jag inte minns fel.

Sen började jag blöda ordentligt. Fick missfall. Har varit och gjort ett vaginalt ultraljud och ingen bebis men min hinna i livmodern ser bra ut.

Kanske fick jag dåliga testresultat pga av att allt inte var ok.

Hoppas att allt ordnar sig för dig. Jag håller tummarna.

• MiHijo

Här har det inte dykt upp ngn mens, och gravtestet visade negativt i fredags. Ska ringa gyn imorrn hade jag tänkt mig.

Men jag börjar fundera på om jag ska vänta ett tag till iaf. Ja vi får se..

• tickelina

Nu har jag ätit provera i 10 dagar och ingen mens. Hur länge väntar ni på mensen? Jag slutade äta den för 5 dagar sen... :(

• MiraJ

Hej allihopa! Jag är lite nybörjare eller vad man ska kalla det. Jag har ätit p-piller i över 10 år. I augusti -09 slutade jag för att skaffa barn. Jag har problem med bruna flytningar och dylikt som fortsatte efter jag slutat med pillrena. Så jag fick en tid hos en gynekolog.
    Han gav mig diagnosen PCO (som jag mest fått information om via nätet)
    Jag har ätit en omgång provera (hann med 4 tabletter) innan mensen kom. Sen en omgång pergotime.
    Gick på besök... då hade äggen inte vuxit som dom ska alls och jag fick höra att jag inte skulle få någon ägglossning.
    Fick en ny kur provera ( 4:e tabletten idag) och sedan ska jag ta dubbel dos pergotime 3:e - 7:e mensdagen.
    Är väldigt rädd att det inte ska fungera heller med dubbel dos...
    Någon som har några tips råd hur man kanske kan hjälpa till på traven?

• Yarrow
    tickelina skrev 2010-03-15 17:56:05 följande:
    Nu har jag ätit provera i 10 dagar och ingen mens. Hur länge väntar ni på mensen? Jag slutade äta den för 5 dagar sen... :(
    För mig kommer den alltid på dag 7 efter sista tabletten.
    En gån guteblev den och jag gfick gula sega flytningar, detta va enligt min läkare mensen. Alltså mens utan blödning så att säga...
  • MiHijo

1a gången för mig kom mensen dagen efter jag slutat med provera, andra gången kom den på dag två efter tablett slut.

andra omgången åt jag pergo, men fick ingen ägglossning tydligen. hade BIM 3-4 mars men ännu inte fått ngn mens. på torsdag ska jag ringa gyn o se vad jag ska göra.

• K84

Jag verkar vara i samma situation...har ätit tre omgångar provera och nu sista gången i kombination med pergo (enkel dos) och har kollat hela den här v med ägglossningsstickor, men utan resultat så det verkar inte ha fungerat...hur länge måste jag vänta innan ny omgång eller ska jag ta kontakt med läkaren och eventuellt få dubbel dos pergo....är otålig och ledsen, slutade med mina p piller för 3 år sedan nu för att försöka bli gravid...känner mig så misslyckad... =( och det är jobbigt att bara vänta o vänta och hoppas att det ska fungera, och sedan bli lika besviken varje gång....

• Yarrow
    K84 skrev 2010-03-17 16:17:03 följande:
    Jag verkar vara i samma situation...har ätit tre omgångar provera och nu sista gången i kombination med pergo (enkel dos) och har kollat hela den här v med ägglossningsstickor, men utan resultat så det verkar inte ha fungerat...hur länge måste jag vänta innan ny omgång eller ska jag ta kontakt med läkaren och eventuellt få dubbel dos pergo....är otålig och ledsen, slutade med mina p piller för 3 år sedan nu för att försöka bli gravid...känner mig så misslyckad... =( och det är jobbigt att bara vänta o vänta och hoppas att det ska fungera, och sedan bli lika besviken varje gång....
     För att börja nästa behandlig måste du ju vänta tills nästa mens.
    Hur många omgångar pergo fick du utskrivet? bara en eller?

Fast är du osäker på något tycker jag du ska prata med din gynekolog faktiskt.
  • Bubbiz

Hejsan! 

Har skummat runt lite på tråden och det känns som att jag passar in här :) Ni verkar ha en hel del värdefull erfarenhet om det jag ska ge mig in på!
    Jag fick ett missfall i mitten av december och har därefter ej fått igång min äl, har ätit provera dag 14 till 24 och får mensen dagen efter jag slutar äta dom.
    Nu har jag även fått pergo utskrivet då jag inte fått något utslag på min ältester sen missfallet.
    Jag har dock en fundering samt fråga angående att äta pergo samtidigt som provera...
    Jag funderar lite på hur dte fungerar om man får en sen äl av pergon, låt säga dag 17, samt ska börja äta proveran dag 14. Varav proveran brukar sätta igång min mens så snabbt som dag 25, 26. Innebär detta att provera kan "skölja ut" ägget då det framkallar en mens, eller kan den ej framkalla mens om ägget hunnit bli befruktat..?
    Blev lite rörigt där men hoppas ni förstår vad jag menar!
    Tacksam för tankar och svar!!
  • K84

Jag fick tre omgångar pergotime utskrivet. Men hur gör jag eftersom jag inte har någon egen mens...jag får ta primolut nor (tror det är samma som provera) för att få en blödning...nu när första gången pergo inte verkade ge någon ägglossning, hur vet jag då hur länge jag måste vänta innan jag börjar med nästa omgång primolut för att få en blödning? Ska man ta ett gravtest för säkerhets skull även om det känns omöjligt att jag kan vara gravid...är inte så bra på det här...

• MiHijo

ingen somär gravid ännu?
    jag ska köra ett test sista gången idag, inte testat sen den frdagen sist jag skrev om. är det inget nu så får det vänta ett tag. för nu blir det flytt om ett par månader, sen massa jobb...och skola.

• Yarrow
    MiHijo skrev 2010-03-25 20:24:21 följande:
    ingen somär gravid ännu? jag ska köra ett test sista gången idag, inte testat sen den frdagen sist jag skrev om. är det inget nu så får det vänta ett tag. för nu blir det flytt om ett par månader, sen massa jobb...och skola.
    Håller tummarna för dig!
    Själv hade jag sen ägglossning den här månaden så jag kan nog inte testa fören om någon vecka.
  • Tullemo

Inte än... Jag fick aldrig min mens efter förra pergoförsöket så jag har tagit sista tabletten av provera nu idag. Hoppas mensen kommer snart så jag kan börja knapra igen!

William 2007-12-31, mammas hjärta!!
  • MiHijo

Jag var inte gravid iaf. Och inte fått någon mens heller sen dess. Pratat med gyn och jag skulle börja med provera igen, och sen även pergo.
    Men jag har gett upp efter en gång, illa utav mig ;)

Nej men vi har nog bestämt oss för att vänta iaf. Jag ska ta ett snack med gubben ikväll sen får vi se vad vi beslutar oss för, eller rättare sagt HAN :(

• MiraJ

K84:   Du borde väl ha fått ett nytt besök hos din läkare för att se om pergotime fungerat. Annars så får du ju en ny omgång med avblödningstabletter för att du ska få mens och kunna ta pergotime igen.

Bubbiz:  Ja du bra fråga! Jag undrar med hur det fungerar.. Om man kan så att säga skölja ur ett befruktat ägg för att man tar provera.

• Jennie1987

Ser på datumet när du skrev detta inlägg att det var ett tag sen du satte igång med Provera och Pergotime.

Jag gör precis samma sak nu.
    Tog min första Provera tablett igår och ska äta den i 10 dagar nu.
    Sen ska jag också sätta igång med Pergotime :)

Hur har det gått för dig? Har något hänt sen du skrev detta i Januari?
    Stort lycka till!!

• MiHijo
    Jennie1987 skrev 2010-03-31 18:12:08 följande:
    Ser på datumet när du skrev detta inlägg att det var ett tag sen du satte igång med Provera och Pergotime. Jag gör precis samma sak nu. Tog min första Provera tablett igår och ska äta den i 10 dagar nu. Sen ska jag också sätta igång med Pergotime :) Hur har det gått för dig? Har något hänt sen du skrev detta i Januari? Stort lycka till!!
    Om du menar mig vet jag inte ;) men jag skriver.. jag åt provera i tio dagar sen fick jag mens andra dagen när jag slutat med provera. sen började jag knapra pergo, men jag fick ingen ägglossning.

och ännu inte fått ngn mens, men jag ska äta provera igen, men nu ska vi vänta ett par månader för vi har ändrat oss nu igen.....eller rättare sagt gubben har ändrat sig :(

Så nu är det uppehåll för våran del, men jag fortsätter att följa er här så ni får gärna starta en ny tråd.
Svar på tråden Provera/Pergotime