• Reglementet

Pussa barn

Tänk dig att du ser en förälder, mor eller far, med ett barn i två-treårsåldern. De pussas, på munnen. Vad tycker du?

*Kommersiellt budskap*
  • Svar på tråden Pussa barn
  • Cattis1978

Jag tycker nog ingenting, skulle ens inte reagera. Vi pussades aldrig pa munnen i var familj nar jag sjalv var liten (kanske nar jag var bebis men det har jag ju inget minne av) men nar jag fick egna barn pussades det hejvilt fran den dagen de foddes. Var aldste son (6 ar) gillar inte att bli pussad langre sa da gor vi ju inte det saklart. Han vill bara kramas mest men hans tva lillebroder pussar oss ofta fortfarande, pa munnen eller kinden. Har aldrig ens funderat over detta eftersom det fallit sig sa naturligt fran forsta borjan! Tycker dock att det hor hemma inom narmsta familjen bara, skulle inte vilja att nagon annan pussade mina barn pa munnen och skulle inte sjalv pussa nagon annans barn pa munnen. 

• Bea08

Tycker ingenting, det är väl fint att pussas. 

• Sarah84
    mamma till tre busungar skrev 2010-12-17 21:06:04 följande:
    Det ska man i regel vara, ja De flesta vuxna har ju haft det så pussa på era barn och slicka av barnmatsskeden
    Okey. Jag trodde man kunde ha det fler gånger.
    Men här pussas vi på munnen oavsett & ja ja slickar av skeden också =)
    *Agnes 2007-05-14 * Gustav 2009-08-19*
  • Miss Cee
    Insatt skrev 2010-12-17 11:35:00 följande:
    Jag hade inte reagerat, men sen har jag haft en normal relation till mina föräldrar och min styvförälder, helt utan sexuella undertexter så jag förknippar inte pussar och kramar mellan barn och vuxna med att det skulle vara konstigt såvida det inte ser uppenbart erotiskt ut.
    Om mitt syskonbarn i 2-3årsåldern vill pussa mig på munnen ser jag inte det heller som nått konstigt, jag tänder inte på barn och jag tror inte att han tänder på mig heller.
    Jag är 29 år och kan fortfarande pussa min mamma på munnen.
    Den här pedofilhysterin som kommit i samhället tycker jag gör mer skada än nytta! Å ena sidan går folk i taket över pussar mellan barn å vuxna men sen när barn kommer hem och pratar om att någon tagit dem på snippan/snoppen DÅ jävlar ska man diskutera i all evighet att det kanske bara är fantasier och inget att ta på allvar! 
    Ordet pedofil är något du själv dragit in i sammanhanget. Det är knappast någon som anklagat dig/er för att förgripa er sexuellt på barn för att ni pussar dem på munnen.

Men JA vissa av oss har andra gränser som vad som känns ok. Och jag undanber mig starkt att beskrivas som onormal pga av det.
  • östgötetös
    Ringtail skrev 2010-12-16 12:55:19 följande:
    Det är rätt spännande för mig, som inte alls vuxit upp med att pussa familjemedlemmar på munnen, hur många som tycker att det är helt självklart att man gör så. Är min familj verkligen den enda där det här inte förkommit alls? Jag har pussat mina föräldrar godnatt när jag var liten, men då endast på kinden. Skulle inte komma på tanken att pussa eventuella framtida egna barn på munnen heller.
    Jag är inte uppväxt med kramar & pussar i min familj. Vi pratar alldrig känslor eller dylikt heller...

Men med mina barn är jag väldigt kärleksfull med. Mycket pussar & kramar. Vill inte att de ska växa upp så som jag gjorde.
  • Dr Mupp

Jag reagerar eftersom jag ser munpussar som nått som man gör vuxna emellan. Jagpussar aldrig mina barn på munnen, däremot allt annanstans.

Munpussar riskerar även att sprida bla kariesbakterier och munherpes.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • Good Girl

Fett obehagligt att se folk pussa sina barn på munnen. Varför gör man det, måste man liksom? Urrk. Slemmigt åt båda håll plus lite pervo, säg va man vill men så är det! ;)

• karet

Mina systrar och jag är födda -77, -79 och -81, vi pussar fortfarande våra föräldrar och varandra på munnen.
    Mamma pussar jag inte för hon röker, men pappa pussar jag.
    Äldsta systern är mer pussig än mig och den andra systern.

• Sarah84
    Good Girl skrev 2010-12-19 22:14:17 följande:
    Fett obehagligt att se folk pussa sina barn på munnen. Varför gör man det, måste man liksom? Urrk. Slemmigt åt båda håll plus lite pervo, säg va man vill men så är det! ;)
    Tycker du ja.. Tydligen inte majoriteten =)
    *Agnes 2007-05-14 * Gustav 2009-08-19*
  • Maggis
    Din åsikt.
    Jag ser inget perverst i att pussa sitt barn på munnen. Så det handlar nog ganska mycket om vad man har med sig för värderingar själv.
    //Maggis
  • Lady Dahmer
    det är underbart! Jag kan inte få nog av munpussarna, fast den äldre ungen börjar bli lite snål.

perverst? Ja, det beror kanske på vad man har för slags relation till barn. Min är så osexuell som det går. Kroppskontakt och pussar med mina barn är inte sexuella för mig.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! Den är skitbra! - ladydahmer.blogg.se/
  • Lady Dahmer
    kaji skrev 2010-12-17 17:16:05 följande:
    jag pussar inte mina barn på munnen och vill inte att någon annan ska pussa dem på munnen heller.

minns själv att jag avskydde när min mamma ville pussas på munnen när jag var liten, tyckte det var så obehagligt.

för mig är pussar på munnen något som jag bara vill tillsammans med någon som  jag har en erotisk relation med.
    men det ska ju aldrig finnas tvång med i bilden! Oavsett om det gäller pussar eller annan kroppskontakt.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! Den är skitbra! - ladydahmer.blogg.se/
Svar på tråden Pussa barn