• betula

    Vagnfunderingar

    Tänkte att vi allt får försöka skaffa oss lite fler trådar i vår grupp och då inköpet av vagn är något som vi funderar ganska så mkt på tyckte jag en sån tråd skulle passa bra :)

    Själv är jag jättesplittrad gällande vagn. Vi rör oss mkt i skog och mark m hundarna och behöver en vagn som klarar av att ge bebis en ok tur trots skogsvägar.

    Jag är väldigt inne på Kronan, men kan inte annat än tycka att det är mkt pengar att köpa en duo-vagn när liggdelen typ används 6 mån (+ att vi hoppas kunna använda mkt sjal). Men så sa nån att bebis kanske vill sova i vagnen ute och genast blev sjalen inte så superpraktiskt till just det ändamålet ;)

    Vad har ni för vagn eller vad för vagn funderar ni på att köpa och framföallt VARFÖR?

  • Svar på tråden Vagnfunderingar
  • betula

    Idag kom min kronan vagn! Håller på att plocka upp den nu och känner bara sån LYCKA! :) Än så länge är jag mer än nöjd! Dessutom hade de sjukt snabb leverans! Vi bestälde söndagkväll och fick dn ida vid 15!

  • Cornellia
    betula skrev 2011-06-21 15:31:24 följande:
    Idag kom min kronan vagn! Håller på att plocka upp den nu och känner bara sån LYCKA! :) Än så länge är jag mer än nöjd! Dessutom hade de sjukt snabb leverans! Vi bestälde söndagkväll och fick dn ida vid 15!
    Vilken färg blev det?
    BF 1/9 2011
  • betula
    Cornellia skrev 2011-06-21 15:33:44 följande:
    Vilken färg blev det?
    Efter att ha beställt tygprover och utfört ett "kladdtest" blev det en brun vagn. :) Och den är superfin! Vill ha min bebis att lägga i den nu ju!
  • She is Me

    Nån expert på brio vagnar här? Har köpt en bättre begagnad kombivagn från 06. Den är väldigt trög att fälla ihop, vet nån om man kan fixa spärrarna på handtaget så att det enklare att dra upp dem? Vet ni om man kan köpa nya lufthjul två av dem vobblar lite är det samma fattning på nya och gamla hjul villsäga?

  • skomakarfrun
    She is Me skrev 2011-07-07 21:35:33 följande:
    Nån expert på brio vagnar här? Har köpt en bättre begagnad kombivagn från 06. Den är väldigt trög att fälla ihop, vet nån om man kan fixa spärrarna på handtaget så att det enklare att dra upp dem? Vet ni om man kan köpa nya lufthjul två av dem vobblar lite är det samma fattning på nya och gamla hjul villsäga?
    min svägerska köpte även hon en begagnad brio, även den var trög att fälla ihop och hade vinda hjul... kanske vanligt på briovagnar, vad vet jag...
    nya hjul kan du köpa, blir ju en peng, tror de kostar några hundra styck... vänd dig till en barnvagnsåterförsäljare så kan de säkert hjälpa dig.
    Att den är trög att fälla ihop kanske kan avhjälpas genom att smörja den?? det rådet fick hon iaf...
    längtar efter prinsen
  • Knitting Angel

    Vi har också köpt en begagnad briovagn och den är inte svår att fälla ihop. Tror det behövs smörja som någon tidigare nämnt. När det gäller däck tror jag att det går att hitta hos en återförsäljare till brio men vet inte. Den vi köpte är från 2002 eller 2003 och väldigt fint skick men kanske inte så konstigt med en ägare som varit försiktig med vagnen.


  • She is Me

    Ja det är väl bara att gå loss med 5-56 :) vi hade en från 02 innan men den hade inte samma ihopfällningsmekanism. Ska kika efter hjul på tradera tänkte jag...

  • zip87
    betula skrev 2011-06-21 15:55:09 följande:
    Efter att ha beställt tygprover och utfört ett "kladdtest" blev det en brun vagn. :) Och den är superfin! Vill ha min bebis att lägga i den nu ju!
    Vi fick hem vår Kronan igår!! Skrattande Är verkligen Super nöjd! Vi beställde även terränghjulen så den skulle bli lite högre...
    men...... det såg inte klokt ut.. så det va utkastade pengar..
    En fråga nu... åkpåsen.. är det inte meningen att den ska användas i liggdelen? Den är ju alldeles för lång..
    Hur har ni gjort? 
  • She is Me

    Det löste sig med 5-56, vagnen går jättelätt att fälla ihop. Förra ägaren sa att den alltidvarit trög och det var vanligt på just dessa vagnar. Framhjulen vobblar fortfarande, läste någonstans att man kan spänna ekrarna, nån som vet hur man gör det?

  • betula
    zip87 skrev 2011-07-20 09:35:49 följande:
    Vi fick hem vår Kronan igår!! Skrattande Är verkligen Super nöjd! Vi beställde även terränghjulen så den skulle bli lite högre...
    men...... det såg inte klokt ut.. så det va utkastade pengar..
    En fråga nu... åkpåsen.. är det inte meningen att den ska användas i liggdelen? Den är ju alldeles för lång..
    Hur har ni gjort? 
    Man kan ju fästa en del av det man stänger m knappar så att den blir lite kortare, sen tänkte jag bara att man låter den gå upp lite på kanten liksom. Gah fattar du? Är inte hemma o kan kolla på vagnen/åkpåsen när jag skriver... Men jag såg inga problem m att använda åkpåsen i liggvagnen iaf.
Svar på tråden Vagnfunderingar