• Border

Psykologi - test

Ett quiz för dig som tror dig veta allt om psykologi, vill testa dina kunskaper eller kanske lära dig mer.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-07 17:26
    OBS!!! FRÅGA TRE: VAD HAR HÖGER HJÄRNHALVA FÖR FUNKTION?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-10 18:59
    OBS! ALLA FRÅGOR OCH SVAR ÄR FRÅN DEN SENASTE VERSIONEN (2011) AV BOKEN "lEV I TIDEN" PSYKOLOGI A

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Psykologi - test
  • IlIlIlIlIlIlIlIIII
    hallonfot skrev 2011-09-13 10:36:15 följande:
    Jag håller med dig. Jag tycker inte att det egentligen är en big deal att något svar blir felaktigt, men vissa tycker uppenbarligen det
    Fast nu var ju två frågor fel (minst), jag läste bara de två första frågorna och resten av testet lär väl följa samma spår.

Dessutom, om du gör ett quiz som handlar om just PSYKOLOGI och inte ens lyckas få rätt på vad ordet psykologi betyder så känns ju hela quizet utdömt.
  • Border
    IlIlIlIlIlIlIlIIII skrev 2011-09-14 23:58:44 följande:
    Fast nu var ju två frågor fel (minst), jag läste bara de två första frågorna och resten av testet lär väl följa samma spår.

Dessutom, om du gör ett quiz som handlar om just PSYKOLOGI och inte ens lyckas få rätt på vad ordet psykologi betyder så känns ju hela quizet utdömt.

Jag klarar absolut av andras åsikter. Gör du?

"Testet lär väl följa samma spår". Du låter väldigt bitter. Eller så har du kanske ett liv där allt är av vikt, eller så har du inget liv och måste därför spy galla över andra.

Det enda jag reagerat negativt på i dina inlägg här är hur du uttrycker dig. Sen att svaren på dom två första frågorna inte stämmer har jag förstått. Men jag menar, så jäkla allvarligt är det inte. Det är liksom inte hela världen. Det finns värre saker, men på dig verkar det som om detta är det värsta som har hänt dig. Och i så fall har du tur.    
  • Omorfia
    IlIlIlIlIlIlIlIIII skrev 2011-09-14 23:43:31 följande:
    Jaha och? Klarar man inte av att göra ett quiz kanske man ska hålla sig borta från att försöka göra ett. Och hänger man på Familejliv som är ett diskussionsforum men inte klarar av andras åsikter kanske man ska hålla sig borta från Familjeliv!
    Ja! Kan vi inte ha krav på vilka som får vara medlemmar också? Bara de med adekvat högskoleutbildning inom ett ämne får göra quiz om just det ämnet. Annars kan det ju bli feeeeeeeeeeeeeeeeeeel Förvånad

Precis som vi andra så får du ta på ett diskussionsforum att folk tycker att du uttrycker dig illa och är otrevlig.
  • Borttagen användare
    hallonfot skrev 2011-09-15 08:20:27 följande:
    Jag klarar absolut av andras åsikter. Gör du?

"Testet lär väl följa samma spår". Du låter väldigt bitter. Eller så har du kanske ett liv där allt är av vikt, eller så har du inget liv och måste därför spy galla över andra.

Det enda jag reagerat negativt på i dina inlägg här är hur du uttrycker dig. Sen att svaren på dom två första frågorna inte stämmer har jag förstått. Men jag menar, så jäkla allvarligt är det inte. Det är liksom inte hela världen. Det finns värre saker, men på dig verkar det som om detta är det värsta som har hänt dig. Och i så fall har du tur.    
    kan bara hålla med, vilket värdelöst test. det behöver man inte vara bitter för att tycka men du kanske ska arbeta upp din självkänsla om du går igång på att folk ger dig kritik. du har ju skrivit fel i testet, är väl inte så konstigt om folk tycker det är fel då? den enda som verkar göra en stor grej av det är du ts, herre gud.. folk måste väl få kommentera utan att du gör välrdens grej av det. det går bra med att säga "ja jag gjorde fel" iställer för att försvara det på hundra olika sätt i 50 olika inlägg.
  • Borttagen användare
    Omorfia skrev 2011-09-15 10:24:23 följande:
    Ja! Kan vi inte ha krav på vilka som får vara medlemmar också? Bara de med adekvat högskoleutbildning inom ett ämne får göra quiz om just det ämnet. Annars kan det ju bli feeeeeeeeeeeeeeeeeeel Förvånad

Precis som vi andra så får du ta på ett diskussionsforum att folk tycker att du uttrycker dig illa och är otrevlig.
    vad är det för forum? där skulle nog du passa..
  • puss

Ditt bästa resultat är 10 rätt av 10 möjliga, du har försökt 1 gånger.

Quizet har tagits av 171 person(er) och det genomsnittliga resultatet för alla deltagare är 7 rätt.

Ät min sidfot
  • Border
    Borttagen användare skrev 2011-09-23 19:51:54 följande:
    kan bara hålla med, vilket värdelöst test. det behöver man inte vara bitter för att tycka men du kanske ska arbeta upp din självkänsla om du går igång på att folk ger dig kritik. du har ju skrivit fel i testet, är väl inte så konstigt om folk tycker det är fel då? den enda som verkar göra en stor grej av det är du ts, herre gud.. folk måste väl få kommentera utan att du gör välrdens grej av det. det går bra med att säga "ja jag gjorde fel" iställer för att försvara det på hundra olika sätt i 50 olika inlägg.

Folk får gärna säga vad dom tycker, det jag reagerar över är hur folk uttrycker sig.
  • Medusan
    Ditt bästa resultat är 8 rätt av 10 möjliga, du har försökt 1 gånger.

Quizet har tagits av 185 person(er) och det genomsnittliga resultatet för alla deltagare är 7 rätt.

• Border
    JMM01 skrev 2011-10-13 19:08:47 följande:
    Jag behöver inget test 
  • I Blackrose I

Ditt bästa resultat är 9 rätt av 10 möjliga, du har försökt 1 gånger.

Quizet har tagits av 212 person(er) och det genomsnittliga resultatet för alla deltagare är 7 rätt.

Svarade fel på 4:an.

Var inte avundsjuk på andras lycka, för du vet inget om deras hemliga sorger.
  • LillaFlingan

Ditt bästa resultat är 10 rätt av 10 möjliga, du har försökt 1 gånger.

Quizet har tagits av 213 person(er) och det genomsnittliga resultatet för alla deltagare är 7 rätt.

• 071001

7 rätt av 10 och jag kan väl egentligen ingenting om psykologi så jag är nöjd.

• Psyke

9 av 10
    Det var ett tag sedan jag pluggade men testet verkar helt  amatörmässigt. Om du inte skrev att du tog testet från en lärobok, skulle det vara svårt att svara med spydiga kommentarer om frågornas kvalité. Flört
    Fast svarsalternativet  "banala behov" var hejdlöst roligt. Tungan ute

• ZarahA

Tyckte svarsalternativen på sista frågan var lite luddiga.

Negativ förstärkning handlar väl om att man vill förändra en persons beteende.
    Man ger personen ett straff eller något negativt om personen uppvisar ett beteende man inte vill se.

Positiv förstärkning är lite tvärt om, men handlar också om att förändra beteenden.
    Man ger personen uppmuntran eller något positivt om personen uppvisar ett beteende man gillar.

• flowerheart

Orkar inte läsa igenom hela tråden, men fråga två är faktiskt missvisande. Hjärnan kan lida brist på både seratonin och noradrenalin vid depression. Därför både SSRI och SNRI finns..  

• Kakaa

Oh fyra fel bara, jag chockade mig själv.. :D *stolt*

Svar på tråden Psykologi - test