• k girl

Fick du någon fikabricka efter förlossningen?

Den omtalade fikabrickan. Duk, servetter, ljus, flagga, pommac i champagneglas och smörgås - oavsett hur den ser ut - fick du den när du födde barn? Det finns ett alternativ för dig som födde på sjukhus där det INTE är praxis med fikabricka efter förlossningen!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?
  • Maria C S 75

Jag hade en kaotisk första förlossning. Barnet togs till neonatal. Fick ändå den finaste fikabrickan. Jag hade inte ätit eller druckitt på 15 timmar så det var uppskattat. Även om tårarna rann ner påmackan av oro.

Stolt mamma till Mario & Nicholas. Carpe diem.
  • bumsis mamma

Både pappan o jag fick fika  - men jag var så hungrig så jag åt upp hans med... :)

• annikaloppan

Jajamensan! Vid båda mina förlossningar. Det var jättefint och jättegott

♥ William 05 10 15 & Ida 09 04 09 ♥
  • Empiiis

Ja efter vaginal förlossning.

Var nog den äckligaste fikan någonsin. Äckligt te och vidriga mackor. Hade förväntat mig en stor staftig macka med sallad på.. nej en tunn tor limpabit med ost.
    Fast jag var äbdå inte hungrig eftersom personalen tvingade i  mig lasagne 2 ggr under förlossningen.  

• erika85

Japp efter alla 3 förlossningar :) Först "champagne" och sen gott fika! Goda
    Mackor fick vi, fick välja pålägg och vad vi ville ha till :) kändes dock lite farligt o dricka te som jag gjorde när man hade en liten bebis på bröstet ;)

• Carrol

Vi fick en jättefin fika bricka med massa gott =)
    Underbart bröd me salami och ost o grönsaker och varm choklad och "champage" och flagga o fint vikta servetter :P
    och kl var då runt 23.30  

carolineaf.blogg.se ♥Lias mamma♥
  • knutpunkt08

Fick fina fikabrickor efter både vaginalförlossning och efter snitt. Kändes lite konstigt efter snittet bara då bebben låg på Neo och min man och jag var på förlossningen....Men fina brickor, mackor, flagga, skumpa mm Glad

• Ceka86
    Cornellia skrev 2011-10-13 22:36:55 följande:
    Jag är snarare glad att pappan fick fikat, han behövde det, och jag sov ju ändå. Sen när jag vaknade så åkte vi ju till BB direkt, och där fick jag ju mat istället, eller är det något speciellt med just dom där mackorna?

Sen vadå misslyckad förlossning? Min förlossning var inte misslyckad, min son kom till världen och mådde hur bra som helst, det måste väl ses som en lyckad förlossning?
    Nej men förlossningen är inte misslyckad utan dessa fikabrickor.  Självklart om mamman och barnet mår bra efter förlossningen så är det lyckad förlossning vare sig du får fikabrickan eller inte. 

Jag kräktes under mina förlossningar, så maten jag åt innan jag åkte in, kom ut.  Så jag uppskattade dessa brickor eftersom  jag var helt slut och kraftlös efter förlossningar, sedan fick jag barnen mitt i natten så det var inte lätt och få tag i mat då. Jag hade otroligt lågt blodtryck och blodsocker. Efter jag hade ätit lite så mådde jag mycket bättre. Mannen slapp också åka hem och hämta mat åt mig, det är därför. 
  • Bambusa
    Cornellia skrev 2011-10-13 22:36:55 följande:
    Jag är snarare glad att pappan fick fikat, han behövde det, och jag sov ju ändå. Sen när jag vaknade så åkte vi ju till BB direkt, och där fick jag ju mat istället, eller är det något speciellt med just dom där mackorna?

Sen vadå misslyckad förlossning? Min förlossning var inte misslyckad, min son kom till världen och mådde hur bra som helst, det måste väl ses som en lyckad förlossning?
    ja, de är ju en firarbricka, varför ska bara pappan få den om maman snittas, men annars får dom den tillsammans?? den som man hört massa om (iaf ja) innan och blir ju besviken när de inte gått som planerat och all oro innan man får träffa bebisen.. just mackorna är väl inge godare än nå andra, men flagga och rosa servett å allt som man annars inte får, men ven mackor och dricka..  

min förlossning blev misslyckad eftersom dom fick avbryta och göra snitt..  ja hade ju klarat mig så bra på profylax andning och en varm vetekudde.. öppnade mig kanonbra och allt.. tills gbs gjorde mig febrig, hög puls och sen blev bebis stressad med.. ja hade hellre spruckigt för dom hjälpt till med sugklocka eller tång, men de är ju alltid mer osäkert i tidspress än snitt..  Rynkar på näsan  men ja skulle tex hellre föda i säte (naturligt igen såklart) än å snittas igen..  sen så försenas ju mjölken ofta efter snitt, så man får ju kämpa mer, å de va skitjobbigt med infektion i kroppen, men vi klarade de till slut..

ja fick då inget å äta på bb förs nästa planerade måltid, vilket i mitt fall va frukost dan efter...  å ja vaknade strax efter 20 på kvällen.. å då va de lugnt på bb just då, likaså förlossningen.. va inte förs några dagar efter de började bli mer folk på bb.. alla höll väl benen i kors å ville ha en 2009a (dottern föddes 28dec 2008)
  • Muslimska mamman

Ja jag fick flaggor och alkoholfri cider och 5-6 mackor med ost och sallad :)

Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?