Cornellia skrev 2011-10-13 22:36:55 följande:
Jag är snarare glad att pappan fick fikat, han behövde det, och jag sov ju ändå. Sen när jag vaknade så åkte vi ju till BB direkt, och där fick jag ju mat istället, eller är det något speciellt med just dom där mackorna?
Sen vadå misslyckad förlossning? Min förlossning var inte misslyckad, min son kom till världen och mådde hur bra som helst, det måste väl ses som en lyckad förlossning?
ja, de är ju en firarbricka, varför ska bara pappan få den om maman snittas, men annars får dom den tillsammans?? den som man hört massa om (iaf ja) innan och blir ju besviken när de inte gått som planerat och all oro innan man får träffa bebisen.. just mackorna är väl inge godare än nå andra, men flagga och rosa servett å allt som man annars inte får, men ven mackor och dricka..
min förlossning blev misslyckad eftersom dom fick avbryta och göra snitt.. ja hade ju klarat mig så bra på profylax andning och en varm vetekudde.. öppnade mig kanonbra och allt.. tills gbs gjorde mig febrig, hög puls och sen blev bebis stressad med.. ja hade hellre spruckigt för dom hjälpt till med sugklocka eller tång, men de är ju alltid mer osäkert i tidspress än snitt..

men ja skulle tex hellre föda i säte (naturligt igen såklart) än å snittas igen.. sen så försenas ju mjölken ofta efter snitt, så man får ju kämpa mer, å de va skitjobbigt med infektion i kroppen, men vi klarade de till slut..
ja fick då inget å äta på bb förs nästa planerade måltid, vilket i mitt fall va frukost dan efter... å ja vaknade strax efter 20 på kvällen.. å då va de lugnt på bb just då, likaså förlossningen.. va inte förs några dagar efter de började bli mer folk på bb.. alla höll väl benen i kors å ville ha en 2009a (dottern föddes 28dec 2008)