• Anonym (Saknar)

Stark kvinna

Lever med en stark kvinna och har svårt att leva upp till den mansroll jag både själv vill ha och som min fru kräver. Ja kräver, det är faktiskt så. Just detta gör att jag tappar självförtroendet och tvivlar på mig själv i nästan allt som har med relationen att göra. Jakten, som är så viktig, att prata och ge henne ett långt förspel, röra henne rätt, ja nästan allt tvivlar jag på att jag kan och min fru kräver att jag ska kunna. Det går ju förstås inte ihop, så både sexlivet och förhållandet i stort är helt under isen. Någon som känner igen sig och kan få mig att tänka klart? Känner mig bara allmänt stressad, uppgiven och handlingsförlamad!

• Svar på tråden Stark kvinna
  • fläta

Varför ängslas du över att hon hotar med att lämna dig? Det är ju en bra sak om hon gör det.
    Du har en fru som mobbar dig. En sadist som är sjukligt svartsjuk och som sett till att strypa dina kontakter med vänner och släktingar. Hon är dessutom inte en bra mamma. Bra mammor använder inte sina barn för att ytterligare kunna ge sig på och förminska en redan plågad partner. 

Vad gäller svärmor så behöver du förstås inte gå omkring och vara rädd för henne. Det finns fler jurister i detta land. Hotar den galna sadistfrugan med mamma advokaten så kontrar du givetvis med att skaffa dig en egen (och bättre!) advokat.

Låt fanskapet till kvinna gå sin väg. Hotar hon med separation så avkräv henne ett löfte om att hon verkligen ska ge sig av. Hjälp henne att packa, vet jag. Varför i hela världen ägnar du tid åt att planera uppvaktning av den där fjantskallen? Hon plågar dig, hotar dig, föraktar dig, hånar dig, förnekar dig närhet och omtanke och annat i samma stil och du hackar på dig själv och önskar att du var man nog att möta hennes behov listade under fem punkter som hon hittat på tv4? Nej, vet du vad - det här handlar inte alls om manligt och kvinnligt. Inte heller handlar det om depressioner och analytisk förmåga respektive oförmåga. Det här handlar väl snarare normaliseringsprocessen som brukar dyka upp i destruktiva förhållanden. Du är ihop med en mansmisshandlare. Var inte det.   

• Anonym (Saknar)
    fläta skrev 2013-04-16 13:19:55 följande:
    Varför ängslas du över att hon hotar med att lämna dig? Det är ju en bra sak om hon gör det. Du har en fru som mobbar dig. En sadist som är sjukligt svartsjuk och som sett till att strypa dina kontakter med vänner och släktingar. Hon är dessutom inte en bra mamma. Bra mammor använder inte sina barn för att ytterligare kunna ge sig på och förminska en redan plågad partner.  Vad gäller svärmor så behöver du förstås inte gå omkring och vara rädd för henne. Det finns fler jurister i detta land. Hotar den galna sadistfrugan med mamma advokaten så kontrar du givetvis med att skaffa dig en egen (och bättre!) advokat. Låt fanskapet till kvinna gå sin väg. Hotar hon med separation så avkräv henne ett löfte om att hon verkligen ska ge sig av. Hjälp henne att packa, vet jag. Varför i hela världen ägnar du tid åt att planera uppvaktning av den där fjantskallen? Hon plågar dig, hotar dig, föraktar dig, hånar dig, förnekar dig närhet och omtanke och annat i samma stil och du hackar på dig själv och önskar att du var man nog att möta hennes behov listade under fem punkter som hon hittat på tv4? Nej, vet du vad - det här handlar inte alls om manligt och kvinnligt. Inte heller handlar det om depressioner och analytisk förmåga respektive oförmåga. Det här handlar väl snarare normaliseringsprocessen som brukar dyka upp i destruktiva förhållanden. Du är ihop med en mansmisshandlare. Var inte det.   

Du fick väl ungefär med allt av det där som jag tänker i de mörkaste stunderna och som tyvärr händer ganska ofta. Det som gör mest ont är att barnen älskar sin mamma över allt annat och blir det separation tar hon en av dem och vill bryta all kontakt med den andre. En ren dj-a rävsax kan man tycka. Hade en hel grälnatt igår och orkar inte tänka på människan mer just. Go'natt
  • Fröken reserverad
    Anonym (Saknar) skrev 2013-04-17 00:01:48 följande:

Du fick väl ungefär med allt av det där som jag tänker i de mörkaste stunderna och som tyvärr händer ganska ofta. Det som gör mest ont är att barnen älskar sin mamma över allt annat och blir det separation tar hon en av dem och vill bryta all kontakt med den andre. En ren dj-a rävsax kan man tycka. Hade en hel grälnatt igår och orkar inte tänka på människan mer just. Go'natt
    Det är inte hon som bestämmer om barnen. Är ni inte överens får ni gå till rätten och komma överens där. Hon försöker bara skrämma dig.
    Reserverad står för upptagen.
  • Anonym (kvinnan)

Menar du att hon vill skilja på syskon om ni skiljer er? Är detta sant så har hon grava problem.
  • Mannen 58

Kontakta ......  
    1. soc ... du kan nog prata med soc utan att behöva uppge namn vi en första kontakt bara för rådgivning
    2. advokat...   börja se dig om efter en advokat som tar  familjejuridiska ärenden.. det kan ta tid att hitta en..
  • Anonym (Saknar)

...utpressning!?

• Anonym (kvinnan)
    Anonym (Saknar) skrev 2013-04-27 23:58:24 följande:
    ...utpressning!?

Du inser inte att det gått för långt?
  • Anonym (Saknar)
    Mannen 58 skrev 2013-04-06 15:25:46 följande:
    Du kan maila mig på adde3662@hotmail.com
    Har skickat ett mail...

Du får gärna svara med några kommentarer    

/RoyJan 
  • Ermenegildo

Så olika det kan vara. Jag gillar starka kvinnor bäst, i alla fall för långa förhållanden. Kan inte riktigt tåla osjälvständiga kvinnor i längden.

Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • Anonym (Saknar)
    Ermenegildo skrev 2013-06-14 18:02:36 följande:
    Så olika det kan vara. Jag gillar starka kvinnor bäst, i alla fall för långa förhållanden. Kan inte riktigt tåla osjälvständiga kvinnor i längden.

Jag föredrar mycket hellre starka kvinnor, men runt all självgodhet måste det ändå finnas lite ödmjukhet!
  • Ermenegildo
    Anonym (Saknar) skrev 2013-06-14 18:42:08 följande:

Jag föredrar mycket hellre starka kvinnor, men runt all självgodhet måste det ändå finnas lite ödmjukhet!
    ?? Det är väl just starka människor som är ödmjuka? Självgoda typer som hela tiden ska bevisa något ser jag inte alls som starka människor, tvärtom osäkra.
  • Anonym (Saknar)
    Ermenegildo skrev 2013-06-14 18:52:41 följande:
    ?? Det är väl just starka människor som är ödmjuka? Självgoda typer som hela tiden ska bevisa något ser jag inte alls som starka människor, tvärtom osäkra.

Starkskör skulle jag vilka säga och förmodligen det som gör att "människan" är så svår att leva med
  • Ermenegildo
    Anonym (Saknar) skrev 2013-06-14 19:50:12 följande:

Starkskör skulle jag vilka säga och förmodligen det som gör att "människan" är så svår att leva med
    Ja, i synnerhet som du verkar osäker på dig själv. Var inte det! Livet är kort, onödigt att ägna en massa tid på att ifrågasätta sig själv Glad Man up och lycka till!
Svar på tråden Stark kvinna