• MammaIna88

ni som har bf augusti och september 2014 se hit!

Tänkte att vi som är gravida och har bf i augusti och september kan samlas här då det vore kul att följas åt. Säg gärna ålder, vart ni bor samt om ni har flera barn. Jag börjar. Jag är 25 och väntar mitt 3:e barn. Mina två andra är födda 2007 och 2010. Jag bor i svanesund.

• Svar på tråden ni som har bf augusti och september 2014 se hit!
  • ebbozz
    Livets under skrev 2014-08-22 10:08:32 följande:

Men oj! Grattis ebbozz!!

Stor kille, men gick fort förstår jag!

Hur kändes förlossningen? Alla mår bra? :)

ja, men det gick faktiskt bra! hade lite panik över att jag inte skulle hinna få min EDA, men eftersom det gick så fort så gick det kanon ändå. i mitt lustgasrus så trodde jag flera timmar hade passerat men när man sa till mig att han var född 09.45 blev jag fundersam eftersom vi kol in vid 08 =)

man klarar mer än man tror!!

kvinnor är grymma! även jag, trots att jag är värsta mesen när det kommer till smärta.
  • myperfectlife

Grattis till bebisar. Vi har fyra veckor kvar. Tror dock mer på att hon kommer tidigare. Jag kan faktiskt meddela att vi bestämde oss för namn till prinsessan. Efter alla funderingar fick de blir en Leia Rachel. Store syskon längtar som bara den nu. Leonardo är lite ledsen över att vi faktiskt ska ha mer barn än de fyra.

• Livets under
    ebbozz skrev 2014-08-22 13:43:49 följande:
    ja, men det gick faktiskt bra! hade lite panik över att jag inte skulle hinna få min EDA, men eftersom det gick så fort så gick det kanon ändå. i mitt lustgasrus så trodde jag flera timmar hade passerat men när man sa till mig att han var född 09.45 blev jag fundersam eftersom vi kol in vid 08 =)

man klarar mer än man tror!!

kvinnor är grymma! även jag, trots att jag är värsta mesen när det kommer till smärta.
    Va roligt att höra det kan gå så bra! Peppande!

Ja det där med lustgas haha man blir helt borta!! Hihi
  • replica
    ebbozz skrev 2014-08-22 03:52:22 följande:

vår "lille" pojk kom i onsdags på +6.

56cm lång och 4830gr

förlossningen tog hela 1timme och 45min ????

Åhhh! Grattis!{#emotions_dlg.flower}

Man längtar ju inte desto mindre nu när man läser om alla bebisar som föds här..!

Idag är det 28 dagar kvar till BF!Solig
    "Practise makes perfect"
  • roja22
    ebbozz skrev 2014-08-22 03:52:22 följande:

vår "lille" pojk kom i onsdags på +6.

56cm lång och 4830gr

Å grattis!
  • replica

Alltså.. Det här med amningsbhar är en djungel tycker jag...

Jag har stora tuttar i vanliga fall (90DD) och jag har nyligen växt ur 90E.. Har kollat runt lite på nätet efter amningsBHar att beställa hem, men vet inte riktigt vilken storlek jag ska gå efter.. Hittade en "BH-skola" på en sida som säljer specifikt amningsbhs och enligt den ska jag köpa i storlek 90IFörvånadFörvånad

Medan på en "vanlig bh-skola" visar att jag ska ha 90F nu.. Vågar man då köpa en amningsBH i storlek 90F (tänkte på t.ex. denna www.mammashop.se/amningsbh-utan-sommar-vit-carriwell.html)..

Eller hur tänker ni?Foten i munnen

"Practise makes perfect"
  • Mamacitaa

I torsdags förmiddag ( på bf enligt rul) kom våran dotter :) namnlös än så länge.

Replica- du kan ju beställa och prova hem kanske?:)

Jag köpte min på Twilfit men måste nog köpa en ny då brösten exploderade till idag.. har oxå stora bröst sen en bröstförstoring.

7 Maj/ 8 okt
  • roja22
    Mamacitaa skrev 2014-08-23 04:36:28 följande:

I torsdags förmiddag ( på bf enligt rul) kom våran dotter :) namnlös än så länge.

Replica- du kan ju beställa och prova hem kanske?:)

Jag köpte min på Twilfit men måste nog köpa en ny då brösten exploderade till idag.. har oxå stora bröst sen en bröstförstoring.

Grattis!
  • roja22
    Livets under skrev 2014-08-22 22:47:33 följande:

Grattis roja22!!
    Alla mår bra? Det gick bra? ð???

Tack! Ja, det gick bra och vi mår väl som man ska, trötta och så, men ändå bra. Lite baby blues börjar visst sätta in.
  • roja22
    Livets under skrev 2014-08-24 10:56:10 följande:

Ja det där kommer man nog inte undan.men brukar ju gå över ganska fort. :)

Jo, man vet att det är normalt och förhoppningsvis går det över fortare denna gång. Man är ju påverkad av omställning, hormoner, sömnbrist m.m.
  • Gulört

Nu har vår bebis också kommit! Jag skrev ju här torsdag förmiddag, och just som jag sa så satte det sedan igång på kvällen med vattenavgång precis som med de andra två! Efter en natt hemma med värkar var vi inne i två timmar på förlossningen innan en liten pojke kom ut på tre krystvärkar. Intensivt men helt perfekt!

Han vägde 3970 och var 53 cm lång, och alltså inte så liten som barnmorskorna och sf-måttet tydde på. ;)

Svar på tråden ni som har bf augusti och september 2014 se hit!