Anonym (Ano) skrev 2014-10-01 15:41:36 följande:
Om jag räknat rätt så måste barnet var minst 17 år gamalt nu så någon vårdnadstvist är väl inte aktuellt.
Förstår fortfarande inte syftet med tråden , det verkat bara som Ts vill tala om att biomamman i hennes ögon (subjektivt) har misslyckats där hon själv (själgodt) tror sig kunnat lyckas bättre.
Hon vill tala om att göra på det viset blir inte bra i slutänden.
Jag sitter också med facit, och kan också peka ut vad som blev fel utav föräldrarnas agerande.
Det är ju inget som förändrar situationen som varit, men det har förändrat hur jag själv ser på styvfamiljen, och hur ett visst agerande påverkat barnens utveckling till självständiga vuxna individer.
Jag kan ju direkt peka ut fel som jag förhoppningsvis inte själv gör likadant, om det skulle bli aktuellt.
Kanske någon förälder som hyser ett väldigt hämndbegär mot exet läser ts inlägg och faktiskt tänker steget längre, tex på hur agerandet inverkar på de egna älskade? barnen.
Även om jag egentligen inte själv tror att någon som agerar på ett sådant vis, sitter inne med den minsta gnutta självkritik och/eller eftertanke.
Men hoppet finns ju att kanske ett barn slipper bli förälderns slagträ.