• Anonym (Ts)

Det är inte bara gubbar som blir tillsammans med Asiatiskor

Stereotypen att majoriteten bara är äldre västlänningar som blir tillsammans med asiatiskor stämmer inte. Har rest till flera delar i Asien, Sydostasien samt sett flera i Östasien flera västlänningar som är yngre men vill hitta en mer traditionell kvinna med kvinnliga drag. Även om de flesta är västlänningar kan man börja se att allt fler länder i Afrika och vissa från mellanöstern som på senare tid åker till Sydostasien för att hitta kärleken. 
    Det finns många yngre som tipsar och reser till Asien och Sydamerika för att hitta kärleken. Vilket inte bara är 60+ gamla gubbar som många verkar tro.
    Varför är det så många som direkt dömer dessa? För mig ser de ut som vanliga par.
    Många verkar framförallt tro att dessa män åker iväg då de inte kan få någon här, men det kan ju vara så att de har tröttnat på att höra om all negativitet och konflikter om män som väst och Sverige har börjat med. Kan det inte bara vara så att männen söker något som saknas här i väst? 
    Vet en som kämpat med förhållande men en vän tipsade honom om asiatiska tjejer istället då de faktiskt respekterar svenska män på ett annat sätt än Svenska kvinnor gör. Det blev den första som faktiskt visade rent intresse. Det resulterade i att de båda lever lyckliga tillsammans.
    Till vanliga män som vill ha ett enklare liv så finns det alternativ.

• Svar på tråden Det är inte bara gubbar som blir tillsammans med Asiatiskor
  • Anonym (Provokativt)

Det är inte bara svenska tjejer som är elaka mot en som östasiatisk tjej som växer upp i sverige. Det är även invandrare första och andra generationen som instinktivt verkar avsky en. Samt pojkar med samma härkomst som en själv.

• Anonym (h)
    Anonym (Tyvärr) skrev 2025-05-07 21:45:03 följande:

Det handlar väl om att dom inte har bättre alternativ. Det är precis så dom flesta väljer partner. Få av oss skulle kunna stoltsera med att man är det bästa exemplaret i världen. 

Men vi lägger oss på rätt nivå oftast och träffar en partner där.

Lever hellre ensam än att leva med någon utan kärlek. Min äkta hälft är mitt livs kärlek, min tvillingsjäl.
  • Anonym (Bella)
    Anonym (Tyvärr) skrev 2025-05-07 21:45:03 följande:

Det handlar väl om att dom inte har bättre alternativ. Det är precis så dom flesta väljer partner. Få av oss skulle kunna stoltsera med att man är det bästa exemplaret i världen. 

Men vi lägger oss på rätt nivå oftast och träffar en partner där.

Alltså ja och nej. Många väljer ju efter vem de blir attraherade av och / eller kära i. Och då kan det ju ha funnits många andra som är bättre på pappret. Nu när jag sitter och ammar min yngsta efter en lång dag med trots från 3-åringen som bland annat ställde till en scen och sprang iväg så fort han kunde i mataffären när jag hade bebisen i bärsjal.. medan pappan är ute och dricker öl med en kompis .. då tänker jag att jag nog kunde valt någon bättte. Så nej det blev inte han för att han var den absolut bästa på alla sätt som jag kunde få :) Och det kanske var samma för honom..vad man nu definerar som bra. Någon som gnäller mindre kanske. Men vi blev kära i varandra. 

Sen finns det såklart många som är väljer någon för att de inte har bättre alternativ också men inte alla. Många tjejer jag känner är med killar som jag skulle säga är under deras liga och det handlar absolut inte alltid om att de är med dom bara för pengar eller nått sånt utan ibland blir snygga tjejer kära i fula killar och ibland är det tvärtom. Men oftast har man väl hyfsat koll på av vilken anledning folk är tillsammans .. Ser man en 60-årig fet svensk gubbe med en söt Thailändsk 30-åring till exempel så är det nog oftast inte för att hon är kär i honom. 

• Anonym (Geomberga)
    Anonym (Bella) skrev 2025-05-08 21:26:32 följande:

Alltså ja och nej. Många väljer ju efter vem de blir attraherade av och / eller kära i. Och då kan det ju ha funnits många andra som är bättre på pappret. Nu när jag sitter och ammar min yngsta efter en lång dag med trots från 3-åringen som bland annat ställde till en scen och sprang iväg så fort han kunde i mataffären när jag hade bebisen i bärsjal.. medan pappan är ute och dricker öl med en kompis .. då tänker jag att jag nog kunde valt någon bättte. Så nej det blev inte han för att han var den absolut bästa på alla sätt som jag kunde få :) Och det kanske var samma för honom..vad man nu definerar som bra. Någon som gnäller mindre kanske. Men vi blev kära i varandra. 

Sen finns det såklart många som är väljer någon för att de inte har bättre alternativ också men inte alla. Många tjejer jag känner är med killar som jag skulle säga är under deras liga och det handlar absolut inte alltid om att de är med dom bara för pengar eller nått sånt utan ibland blir snygga tjejer kära i fula killar och ibland är det tvärtom. Men oftast har man väl hyfsat koll på av vilken anledning folk är tillsammans .. Ser man en 60-årig fet svensk gubbe med en söt Thailändsk 30-åring till exempel så är det nog oftast inte för att hon är kär i honom. 

Man har en vidrig människosyn om man stämplar äldre män som "60-årig fet svensk gubbe".
    Man kan lika gärna skrika ut : "Jag är avundsjuk!!!!"

Ser man däremot en ung svensk slyna, golddigger utan utbildning så vet man att hon är lycklig när hon har snärjt en äldre respekterad välutbildad gentleman.
  • Anonym (Provokativt)

Jag tycker inte bilden av svenska män med östasiatisk fru som gamla gubbar stämmer. Jag är tre år äldre än min man. De andra svenska vita männen med östasiatisk fru är ca 5-10 år äldre än sin fru och är inte feta, (ok en är ganska rund om magen). En är mattelärare, 2 är ingenjörer. Min man är PT.

• Anonym (Bella)
    Anonym (Geomberga) skrev 2025-05-08 21:51:11 följande:
    Man har en vidrig människosyn om man stämplar äldre män som "60-årig fet svensk gubbe".
    Man kan lika gärna skrika ut : "Jag är avundsjuk!!!!"

Ser man däremot en ung svensk slyna, golddigger utan utbildning så vet man att hon är lycklig när hon har snärjt en äldre respekterad välutbildad gentleman.

Vadå stämplar? Jag gav ett exempel, alla äldre män är inte överviktiga men den fiktiva mannen i mitt exempel var det :)

Och ja ser man en 60-åring med en 30-åring (oavsett vikt och oavsett om det är kvinnan eller mannen som är äldre och oavsett vilka länder de kommer ifrån) så är det ofta inte så att de är med varandra för att de är kära i varandra för det är väldigt stor ålderskillnad. Finns såklart undantag men de flesta skulle nog inte vilja ha någon som är 30 år äldre egentligen utan är isåfall med personen av andra anledningar.

Och ja man skulle kunna kalla en äldre man för gubbe precis som man kan kalla en äldre kvinna för tant. Mina barn säger att morfar och farfar är gubbar, det betyder inte att de tycker något dåligt om dom.

Ser man en 60-årig fet svensk tant med en 30-årig gambiansk kille till exempel tänker man nog ungefär samma sak som om man ser en 60-årig fet svensk gubbe med en 30-årig Thailändsk tjej. Det vill säga att 30-åringen antagligen är med tanten eller gubben av andra anledningar än att hen är jättekär i personen. 

Vem tänker du förresten att jag skulle vara avundsjuk på? :)

• Anonym (Geomberga)
    Anonym (Bella) skrev 2025-05-08 22:32:21 följande:

Vadå stämplar? Jag gav ett exempel, alla äldre män är inte överviktiga men den fiktiva mannen i mitt exempel var det :)

Och ja ser man en 60-åring med en 30-åring (oavsett vikt och oavsett om det är kvinnan eller mannen som är äldre och oavsett vilka länder de kommer ifrån) så är det ofta inte så att de är med varandra för att de är kära i varandra för det är väldigt stor ålderskillnad. Finns såklart undantag men de flesta skulle nog inte vilja ha någon som är 30 år äldre egentligen utan är isåfall med personen av andra anledningar.

Och ja man skulle kunna kalla en äldre man för gubbe precis som man kan kalla en äldre kvinna för tant. Mina barn säger att morfar och farfar är gubbar, det betyder inte att de tycker något dåligt om dom.

Ser man en 60-årig fet svensk tant med en 30-årig gambiansk kille till exempel tänker man nog ungefär samma sak som om man ser en 60-årig fet svensk gubbe med en 30-årig Thailändsk tjej. Det vill säga att 30-åringen antagligen är med tanten eller gubben av andra anledningar än att hen är jättekär i personen. 

Vem tänker du förresten att jag skulle vara avundsjuk på? :)

Ja, här på FL så "råkar" exemplen nästan alltid beskriva äldre män som är feta, äckliga och dom "råkar" ha en ung vacker kvinna. 
    Det skall skapas en nidbild så man få ut sin egen avundsjuka. Det är ett falskt sätt beskriva verkligheten. 
  • Anonym (Bella)
    Anonym (Geomberga) skrev 2025-05-08 22:52:08 följande:
    Ja, här på FL så "råkar" exemplen nästan alltid beskriva äldre män som är feta, äckliga och dom "råkar" ha en ung vacker kvinna. 
    Det skall skapas en nidbild så man få ut sin egen avundsjuka. Det är ett falskt sätt beskriva verkligheten. 
    Nej jag skrev fortfarande inte att alla äldre män är feta och äcklig nämnde jag inte överhuvudtaget, det var du som la till det :) Återigen var det den fiktiva äldre mannen i mitt exempel som var fet, jag beskrev inte någon annan än honom som fet. 

Vem är jag avundsjuk på tänker du? Den äldre mannen i mitt exempel eller kvinnan? Och fortfarande , min poäng var väl ungefär att när man ser ett par där den ena är mycket äldre och mycket mindre attraktiv än den andra så tänker man ofta att de inte är med varandra för att de är kära i varandra. Det har inte med kön eller etnicitet att göra. Hade jag sett en ung snygg svensk kille med en mycket äldre och mycket mindre attraktiv asiatisk kvinna hade jag nog också tänkt att hon säkert har pengar och att han är med henne på grund av det. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Ok)
    Anonym (Geomberga) skrev 2025-05-08 22:52:08 följande:
    Men detta går tydligen bra att skriva.

Ser man däremot en ung svensk slyna, golddigger utan utbildning 
  • Anonym (Bella)
    Anonym (Ok) skrev 2025-05-09 10:10:36 följande:
    Men detta går tydligen bra att skriva.

Ser man däremot en ung svensk slyna, golddigger utan utbildning 
    Ja precis , det är inte ok att kalla en 60-årig man för gubbe men att kalla tjejer för slyna är tydligen ok.. Herregud. 
  • Anonym (Julia)

Anledningen till att vissa män väljer asiatiska kvinnor är väl för att de inte kan få en svensk? Majoriteten av männen är ju oftast rätt gamla och sunkiga, som man ser med dessa asiatiska kvinnor. Det har jag alltid trott, men kanske är en fördom.

Tror knappast att en högutbildad och bra man åker till Asien för att hitta en kvinna...

• Anonym (Bella)
    Anonym (Julia) skrev 2025-05-09 11:35:07 följande:

Anledningen till att vissa män väljer asiatiska kvinnor är väl för att de inte kan få en svensk? Majoriteten av männen är ju oftast rätt gamla och sunkiga, som man ser med dessa asiatiska kvinnor. Det har jag alltid trott, men kanske är en fördom.

Tror knappast att en högutbildad och bra man åker till Asien för att hitta en kvinna...

Det gäller ju inte alla som är tillsammans med asiatiska kvinnor , det kan ju t.ex vara någon som träffar en asiatisk kvinna i Sverige (någon som är adopterad eller uppvuxen här eller har flyttat hit av någon anledning t.ex för jobb) och blir kär i henne helt enkelt.

Men ja när det gäller män som åker till t.ex Thailand just för att hämta hem en fru stämmer det nog i majoriteten av fallen att det är för att han har svårt att få en tjej på något annat sätt av olika anledningar. 
  • Anonym (Provokativt)

Jag tror anledningen att en del svenska män väljer en östasiatisk tjej är för att VI väljer en svensk man. Varför skulle VI inte göra det? Män med liknande ursprung som oss känner sig berättigade till oss fast de hellre vill ha en svensk tjej. De anser att svenska tjejer är rasister som inte vill ha dem och att vi skall vara med dem bara flr att jag råkar vara adopterad från Vietnam och hans mamma är Thai... 

Invandrare från afrika och mellanöstern hatar oss, svenska kvinnor hatar oss... men det gör inget egentligen för svenska män gillar oss (oftast...kanske 9/10 gillar oss).

Dessutom ser vi bra ut, svenska män ser bra ut och varför skall de välja 100kg feminist svensk hårig kvinna med aggressionsproblem som vänstrar med bbc över oss?

• Anonym (Tyvärr)
    Anonym (Provokativt) skrev 2025-05-10 12:57:52 följande:

Jag tror anledningen att en del svenska män väljer en östasiatisk tjej är för att VI väljer en svensk man. Varför skulle VI inte göra det? Män med liknande ursprung som oss känner sig berättigade till oss fast de hellre vill ha en svensk tjej. De anser att svenska tjejer är rasister som inte vill ha dem och att vi skall vara med dem bara flr att jag råkar vara adopterad från Vietnam och hans mamma är Thai... 

Invandrare från afrika och mellanöstern hatar oss, svenska kvinnor hatar oss... men det gör inget egentligen för svenska män gillar oss (oftast...kanske 9/10 gillar oss).

Dessutom ser vi bra ut, svenska män ser bra ut och varför skall de välja 100kg feminist svensk hårig kvinna med aggressionsproblem som vänstrar med bbc över oss?

Det är nog lite för ärligt svar för vissa svenska kvinnor..
  • fultextad användarhandbok

En del har inställningen att förhållanden av sexuell karaktär där man är ihop bara ska ingås av kärlek. En del andra har inställningen att det kan ingås av praktiska anledningar. I naturen ser vi flertalet exempel där organismer lever i symbios med varandra. Exempelvis nätverkande och samarbete för att de kan överleva bättre än som individer. Evolutionär press leder till att man håller ihop en tid, vilket får sitt psykologiska stöd i attraktion och förälskelse. Här och nu finns snarare en kulturell press för parbildning baserat på romantik.

• Anonym (Tomte)
    Anonym (Provokativt) skrev 2025-05-06 22:16:03 följande:

Jag är östasiat (adopterad från Vietnam).

Du är svensk, med utbildning och kapital som hör till att ha växt upp här. Du jämför ändå ditt äktenskap med de där mannen åker till ett asiatiskt land och tar med sig en fattig, outbildad kvinna hem, utan att de ens kan kommunicera (knackig engelska, han lär sig aldrig hennes språk) -varför?
  • Anonym (Tomte)
    Jag är aktiv i en frivilligverksamhet i en mellanstor stad och träffar mååååånga par som stämmer in på den så kallade nidbilden.
    Männen är c:a 20 år äldre och har gett upp att träffa nån, kvinnorna är glada att få ett bättre liv här men tycker det är tufft att missta sin kultur. De bra männen stöttar sin fru, lär sig om hennes balgrund, hjälper henne hitta ett sätt att hålla liv i sina rötter, de dåliga skiter i det och blir lämnade när barnen är större.
  • Anonym (Provokativt)
    Anonym (Tyvärr) skrev 2025-05-10 13:09:41 följande:
    Det är nog lite för ärligt svar för vissa svenska kvinnor..
    Jag har blivit mobbad över det här hela livet och killar som har gillat mig har fått utstå en jäkla massa...så jag tänker inte vara snäll tillbaks.
    Anonym (Tomte) skrev 2025-05-11 10:43:07 följande:
    Du är svensk, med utbildning och kapital som hör till att ha växt upp här. Du jämför ändå ditt äktenskap med de där mannen åker till ett asiatiskt land och tar med sig en fattig, outbildad kvinna hem, utan att de ens kan kommunicera (knackig engelska, han lär sig aldrig hennes språk) -varför?
    Jag är inte svensk även om jag känner mig som det...typ. Diverse "antirasister" som aldrig skulle kritisera någon brun eller svart och en och annan "riktig" rasist påminner mig alltid om att jag inte är svensk, att jag är thai (jag är inte ens från thailand), prostituerad och att män som gillar mig är peddos...

Mina vänner är svenska män, ett par faktiska thaikvinnor och ett par halv thaikvinnor (svensk pappa, thai mamma).  Just sådana här par ni kritiserar...
Svar på tråden Det är inte bara gubbar som blir tillsammans med Asiatiskor