• Anonym (Desperatman)

Hon hatar min son

Jag bor med min stora kärlek vi är både i 35-årsåldern. Vi har båda barn sedan tidigare och väntar nu ett gemensamt. 
    Hon hatar avskyr ett av mina barn, min son. Det har blivit att hon håller sig borta med sina barn från hemmet, sover borta och ignorerar honom i princip hela tiden senaste tiden. Jag är medveten om att han har problem, men hon orkar inte prata om honom eller med honom överhuvudtaget längre, vägrar äta tillsammans med honom och lagar maten klar när han inte är hemma. Hon har senaste tiden börjar raljera över saker kring honom och hånar mig pga honom. Hon har även sagt att hon starkt överväger abort pga min son. Vad ska jag göra? Någon i samma sits? Desperat. 
  • Svar på tråden Hon hatar min son
  • Anonym (Från A-Ö)
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-12-03 09:27:59 följande:

Jag är närmare sonen som de här inlägget handlar om eftersom han har behövt mer hjälp av mig och mamman till andra barnet o ja inte är överens om nånting då hon vägrar låta oss ha kontakt oftast 

Min sambo eller ex va de nu ska va har brytit all kontakt med mamma till sonen inlägg handlar om o är väldigt elak mot henne kallar hon nedsättande saker osv 

Hon är inte så trevlig själv tyvärr 

Vi fick ihop de när vi bodde tillsammans men nu har hon dragit o ja har tyvärr gjort bort mig på mitt jobb me en kollega o pga hela denna situationen har jag inte pallat gå och jobba på väldigt många veckor hade inte hon lämnat hade vi haft ett hem o mat till mig o min son också men hon prioriterar bara sig och sina barn även fast hon anklagat mig alltid för att sär behandla min son mot hennes barn o henne snacka om att tala emot sig själv dra från en dag till en annan hon har inte betalat nånting nu senaste tid förut gjorde hon det hela tiden . Hon säger hon inte orkar ha en relation me mig även fast ja tydligen ska skärpa mig pga sonen vilket känns vidrigt faktiskt 

Du behöver hjälp och en eller två utredningar.
    Du inser inte vad du gör för fel och förstår inte konsekvenser av det du gör! Ditt ex lämnade dig då DU VÄGRADE INSE ATT DU ÄR PROBLEMET Det är ditt ansvar SOM FÖRÄLDER att se till ATT DINA BARN ÄR TRYGGA, FÅR MAT OCH HAR ETT TAK ÖVER HUVUDET!
    Du behöver en god man, och boendestöd.
    Tag dig i kragen och sök stöd FÖR DITT BETEENDE!
  • Anonym (Sedan)

Nej inte god man och boredestöd! 

TS ekonomiska problem är att sambon flyttat ut och han står ensam med kostnaderna. Och att han inte har klarat att arbeta under senaste tiden. Det kan ingen god man eller boendestödjare göra något åt!

Men han behöver ekonomiskt stöd tills han kan skaffa en mindre lägenhet och på något sätt komma i skick så att han orkar arbeta igen. 

• Olsdotter

Jag upprepar:
    TS! Ring mansjouren!

Jag har läst allt du skrivit i denna tråd. Du kommer att behöva gedigna råd och stöttning. Mansjouren är till för män i situationer som din och som resonerar som du gör i denna tråd.

Situationen med din son kommer att bli värre för dig, så tillvida att skolan kommer att agera mer och socialtjänsten utreda dig.

Folk i tråden tipsar om allt från kyrkobesök till att "ta dig i kragen", men så här är det;
    Du kommer att få gå igenom en kris, och efter det som framgår i tråden kommer du inte att kunna hantera den och dina känslor. Därför, åter igen: ring mansjouren då de är till för män i din situation, med de tankar du har och med de problem du har nu och står inför! Det kan bespara dig väldigt mycket problem om du ringer.

• Anonym (Sedan)

En diakon i Svenska kyrkan kan bistå med pengar till mat i vissa församlingar i en akut situstion, det är också angeläget.

• Anonym (Från A-Ö)
    Anonym (Sedan) skrev 2025-12-03 19:04:36 följande:

Nej inte god man och boredestöd! 

TS ekonomiska problem är att sambon flyttat ut och han står ensam med kostnaderna. Och att han inte har klarat att arbeta under senaste tiden. Det kan ingen god man eller boendestödjare göra något åt!

Men han behöver ekonomiskt stöd tills han kan skaffa en mindre lägenhet och på något sätt komma i skick så att han orkar arbeta igen. 

Då TS verkar ha flera bokstäver och behöver HJÄLP FÖR ATT FÅ VARDAGEN ATT GÅ RUNT. Så behöver TS HJÄLP UTIFRÅN! Att stå pank och nästan på bar backe när sambon lämnade honom så visar det att TS behöver hjälp med ekonomin! En godman hjälper till så att räkningar m.m blir betalda. TS behöver någon i sin vardag för att fixa bla räkningar och hjälp med barnen.
    TS kommer att göra fler tabbar och kommer att skylla ifrån sig.

Att flrlita sig på ex sambon och sedsn skylla på henne att barnen inte har mat är bevis nog på att TS inte kan sköta ekonomin!
  • Anonym (Sedan)

Det är att ta till brösttoner.

En kartläggning i mars 2025 visade att varannan konsument hade mindre än 10 000 kr i buffert på banken. Vi kan inte ge hälften av alla konsumenter en god man och en boendestödjare.

TS har dåligt med pengar för att han tidigare har delat hyran och fasta kostnader med sambon, som snabbt har flyttat ut. 

TS har inte kunnat arbeta sista tiden för att han har mått så dåligt.

Så han behöver pengar akut och han behöver komma i en psykisk form så att han kan arbeta.

Och visst behöver han även stöd,  som att ringa till mansjouren. 

• Olsdotter
    Anonym (Sedan) skrev 2025-12-03 20:45:54 följande:

Det är att ta till brösttoner.

En kartläggning i mars 2025 visade att varannan konsument hade mindre än 10 000 kr i buffert på banken. Vi kan inte ge hälften av alla konsumenter en god man och en boendestödjare.

TS har dåligt med pengar för att han tidigare har delat hyran och fasta kostnader med sambon, som snabbt har flyttat ut. 

TS har inte kunnat arbeta sista tiden för att han har mått så dåligt.

Så han behöver pengar akut och han behöver komma i en psykisk form så att han kan arbeta.

Och visst behöver han även stöd,  som att ringa till mansjouren. 

Mansjouren har kompetens att stötta män vilka upplever bland annat risk att begå våld mot tex exflickvänner liksom att stötta och råda i andra krissituationer. DÄRFÖR är det av yttersta vikt att TS söker stöd just där, och därför att TS inte är i kondition att ensam brottas med socialtjänsten eller vårdinstanser. Inte ens diakoner i kyrkan, om ni frågar mig.
  • Anonym (Sedan)

Mansjourem bemannas av killar och stöttar killar. Personen 

Olsdotter skrev 2025-12-03 21:01:55 följande:
    Mansjouren har kompetens att stötta män vilka upplever bland annat risk att begå våld mot tex exflickvänner liksom att stötta och råda i andra krissituationer. DÄRFÖR är det av yttersta vikt att TS söker stöd just där, och därför att TS inte är i kondition att ensam brottas med socialtjänsten eller vårdinstanser. Inte ens diakoner i kyrkan, om ni frågar mig.
    Diakoner har liknande utbildnimg som en kurator. Du behöver inte ems vara religös för att prata med dem, de kan bistå med pengar till mat.

TS har inte sagt ett ord om att han vill slå någon, han har uttryckt att han är desperat och ledsen.

Men jag tror också att Mansjouren är bra för att det är killar som stöttar killar. De kan hjälpa honom i en svår situation. 
  • Anonym (Seriöst?!)
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-12-03 09:27:59 följande:

Jag är närmare sonen som de här inlägget handlar om eftersom han har behövt mer hjälp av mig och mamman till andra barnet o ja inte är överens om nånting då hon vägrar låta oss ha kontakt oftast 

Min sambo eller ex va de nu ska va har brytit all kontakt med mamma till sonen inlägg handlar om o är väldigt elak mot henne kallar hon nedsättande saker osv 

Hon är inte så trevlig själv tyvärr 

Vi fick ihop de när vi bodde tillsammans men nu har hon dragit o ja har tyvärr gjort bort mig på mitt jobb me en kollega o pga hela denna situationen har jag inte pallat gå och jobba på väldigt många veckor hade inte hon lämnat hade vi haft ett hem o mat till mig o min son också men hon prioriterar bara sig och sina barn även fast hon anklagat mig alltid för att sär behandla min son mot hennes barn o henne snacka om att tala emot sig själv dra från en dag till en annan hon har inte betalat nånting nu senaste tid förut gjorde hon det hela tiden . Hon säger hon inte orkar ha en relation me mig även fast ja tydligen ska skärpa mig pga sonen vilket känns vidrigt faktiskt 

Hur gick det med den stackars gravida kvinnan din son var våldsam mot?
    Är det någon du känner och har du isf hört av dig till henne och frågat hur hon mår?

Du är så OTROLIGT självupptagen, vet du det??
    Varför ska ditt ex ta av sina pengar för att du ska kunna köpa mat till DIG och DIN son? Att du ens tänker en sådan sak visar klart och tydligt att du inte klarar av att vara en förälder - du kan ju inte ens ge dig eller din son mat på bordet?
    Du tycker att hon är självupptagen för att hon bara tänker på sig och sina barn.... Du gör EXAKT SAMMA SAK!!!!

Du kan inte tänka dig in i någon annans situation för du är så OTROLIGT självupptagen!!! Sök hjälp!!!
  • Goneril

Socioekonomiskt haveri, katastrof. Att sonen ska bort från farsan är en självklarhet, de sociala myndigheterna är säkert bekanta med familjen. Nu gäller det att leta efter ett lämpligt hem, men först måste anmälan göras.                                                                                                       Sedan är den intressanta frågan hur man avprogrammerar farsan och får honom att fatta att det han lärt sonen om våld och hårdhet är FEL och FARLIGT. Antagligen finns diagnoser både hos pappan och sonen men de verkliga svårigheterna ligger i pappans såväl som sonens bakgrund. Man behöver inte vara särskilt analytisk för att förstå att pappan också hade en svår uppväxt. Far-och morföräldrar har jag frågat efter men de tycks lysa med sin frånvaro. Vägrar de att befatta sig med sonen? 

• Anonym (trollmor)

Ja du, jag tycker uppriktigt synd om din son som har en pappa som inte vill hjälpa honom att bli en fungerande del av samhället.

Han får det inte lätt i livet när han inte får någon som helst vägledning i vad som är acceptabelt eller inte i interaktion med andra människor.

Om jag var din sambo hade jag lämnat dig fortare än kvickt.

• Anonym (Sedan)
    Anonym (Seriöst?!) skrev 2025-12-04 08:54:17 följande:
    Hur gick det med den stackars gravida kvinnan din son var våldsam mot?
    Är det någon du känner och har du isf hört av dig till henne och frågat hur hon mår?

Du är så OTROLIGT självupptagen, vet du det??
    Varför ska ditt ex ta av sina pengar för att du ska kunna köpa mat till DIG och DIN son? Att du ens tänker en sådan sak visar klart och tydligt att du inte klarar av att vara en förälder - du kan ju inte ens ge dig eller din son mat på bordet?
    Du tycker att hon är självupptagen för att hon bara tänker på sig och sina barn.... Du gör EXAKT SAMMA SAK!!!!

Du kan inte tänka dig in i någon annans situation för du är så OTROLIGT självupptagen!!! Sök hjälp!!!
    Om en budget är inställd på att det är två som betalar, så blir det naturligtvis ett stort avbräck om en partner lämnar. Det går inte att förneka på något vis.

Vanligtvis separerar man under mer ordnade former.

Men TS före detta sambo lämnar för att hon inte vågar bo kvar på grund av TS sons beteende. Det är mycket sorgligt, men också förståligt eftersom hon vill att hennrs barn ska ha det bra.

TS problem är ny att han inte får ekonomin att gå ihop och att han sörjer förhållandet. Han måste ha stöd så att han kan fundera på hur han ska lösa situationen och även hjälpa sin son att fungera bättre.
Svar på tråden Hon hatar min son