• Party of five

Viktväktar-tråden!

VV-klubben på FL -tråden stängs av om ett par dagar, tänkte att jag startar en ny tråd, så vi viktväktare får peppning i fortsättningen.

Jag har väldans problem att få till starten, men har ändå tänkt börja måndagen den 6.12. Har beställt hem den nya brevkursen "Ät & Njut". Jag har 10 kg att gå ner. Och svårt kommer det att vara att börja nu till jul, men jag ser det som en utmaning utöver den utmaningen att jag överhuvudtaget ska gå ner i vikt.

LYCKA TILL!!!

• Svar på tråden Viktväktar-tråden!
  • Mumu

Bra initiativ, Libragirl!

Själv ska jag ha gäster ikväll och maten som serveras är givetvis pointsberäknad och VV-recept! Det blir baconlindad kycklingfilé med hemmagjord klyftpotatis och god sås, sen blir det cheesecakeglass med jordgubbar! Med alla mina ammar-points så finns det gott och väl utrymme för en caffe latte också...

• Angelika

Hejsan!

Nu har jag också hittat hit. ÅÅ a gott de låter Mumu!
    Idag har i haft gäster så här har det inte räknats några points alls....bläää jag är inte så duktig nu...igen, suck!!
    Känns så sårt nu ända fram till jul, ad tycker ni?

ha det bra och lycka till och kämpa på!

• citronella

Katastrofvecka för mig...
    Jag har vägning imorgon och jag tror inte det blir muntert. De två senaste veckorna har jag slutat räkna points men det får bli ändring efter vägning imorgon. I fredags åt jag julbord med makens jobb...
    Nå ja, det är bara att bita ihop och komma igen! Ska iaf masa mig i väg till gymmet idag, det har varit tunnt med den varan också på sistone.
    Lycka till tjejer!

• Mumu

Oj, vad jag åt igår! Massor, massor av efterrätt! Men idag när jag räknade igenom vad jag hade ätit så insåg jag att jag inte överskridit mina points. Men det känns ändå som att jag inte kan ha gått ner nånting imorgon på vägningen. Den som lever får se... Tre bra veckor följs ofta av en sämre för mig, så...

Ja, visst är det svårt här framåt jul! Jag har dock aldrig känt att julhelgen betytt mindre problem än vad den gör nu:

- Ska inte på en massa glöggfester, inte vad jag vet nu i alla fall.
    - Inga julfester genom jobbet eftersom jag är mammaledig.
    - Ingen Janssons frestelse på julbordet eftersom jag ammar och Abbe inte tål att jag äter lök. Annars är ju Jansson MIN stora frestelse, jag ÄLSKAR det!
    - Behöver inte köpa hem en massa julmat, för vi ska inte vara hemma något i jul.
    - Har inte tid att baka massa julgott nu när Abbe är så liten.

Det är kanske bra ur viktminskningssynpunkt att ha en spädis som tar all kraft och tid och som gör att man håller sig hemma mer än förr!

Vägning imorron!

• Helajni

Hej!
    Jag hänger oxå på här. Blev guldmedl. på VV precis i samma veva som jag blev gravid med mitt andra barn som föddes 29/9. Är nu tbax inom ramen för guldvikten men SÅ mkt svårare det är nu att inte äta fel när jag ammar!
    Är otroligt sugen på onyttigheter o det blir tyvärr mkt sådant, särskilt till helgen... Vägning tisdag, får se hur det går då.

• pirajamaja

Hej på er viktväktare!

Jag har svart bälte i viktväkteri men trots det bär jag på ungefär tio kilos övervikt. 1999 var första gången jag viktväktade och då gick jag ner 15 kilo på fem månader. När jag var "färdigbantad" struntade jag i jämviktskursen och det tog ungefär 1½ år att gå upp allt och lite till.

Nu ammar jag och har i flera omgångar försökt sätta igång, för det är ju nu man ska passa på när man får äta så mycket mer. Men det går inte. Man är trött jämt, humöret svänger och motivationen med det.

Hur går det för er andra som ammar? Hur mycket går ni ner i genomsnitt per vecka när ni äter era 32 points eller vad det nu är?

• Helajni

Jag får äta 33 p nu när jag ammar. Har gått ner i snitt ca 1 kg/vecka de fyra veckor jag hållt på. (1,6 kg, 0,5 kg, 0,8 kg och 1,0 kg) Jag har nog ätit upp alla points (o ngr fler ibland....) o tyvärr slängt iväg alldeles för många på fel mat/godis/chips men gått ner ändå, hur det nu är möjligt. Antar att jag skulle ha vräkt ÄNNU mer om jag inte alls räknade points. Ska börja ett "nytt" liv denna vecka! Som om det är första gången jag tänker så....

• Mumu

Hej pirajamaja!

Jag får äta 29 points nu när jag ammar. Jag tycker det är skitsvårt att äta upp alla points, så mååånga går åt till chips och godis. Kanske inte de bästa valen, men börjar vågen peka åt fel håll så är det skärpning som gäller! Jag har gått ner 3,5 kg på 3 veckor, så jag är klart nöjd. 2,2 första veckan, sen 0,3 (efter min 30-årsfest...) och förra veckan 1,0. Ny dom kommer imorron bitti!

• Miim

Är det någon som vet om man kan "hoppa" in i jämnviktsprogramet utan att varit medlem tidigare?
    Har tidigare lyckats gå ned 30 kg på egen hand men släppte kontrolle för snabbt och nu står jag här två år senare med 10 kg + på vågen.
    Denna gång tänkte jag dock inte göra samma misstag men vill samtidigt inte lägga ut pengar på att vara full medlem när jag vet att jag fixar det på egen hand.

• Party of five

Jag väntade inte till måndagen, utan började redan idag räkna points! Och det gick bra, även om vi var bortbjudna på kalas idag. Jag tog bara en av de härliga räk-majonnäsfyllda avokadohalvorna och bara en ynka liten bit smörgåstårta som jag matade hälften av åt min dotter...

Men trots det så överskred jag mina 22 points med 1,5 point. Då bestämde jag mig för att jag måste ju tjäna lite motionspoints! Så jag satte på en cd med dansmusik, grabbade flickorna med och så började vi dansa! Vi dansade i en halvtimme, jag mestadels med minstingen i famnen, så jag blev ordentligt svettig! Sedan gjorde jag några situps också och lite höftlyft på golvet - med BÅDA flickorna sittandes på mig... Så jag antar att jag tjänade in dem...?

Svar på tråden Viktväktar-tråden!