• Annika hjärtar Kim

    Xtravagansa

    Hej och välkommen hit!!!
    Går du också xtravagansas hälsoprogram?? Kom gärna in i värmen
    Vi är några st nu som följs åt, stötar när det kommer motgångar och hurrar vid framgångar.

    I denna tråden har vi också vår viktminskningslista, så vi kan se våra framsteg.



    Så häng med du också
    Amor vincit omnia - Kärleken övervinner allt
  • Svar på tråden Xtravagansa
  • Annika hjärtar Kim

    ja vi får sporra varandra, själv har man ätit pizza...åhh nu har man ångest fan fan fan


    Amor vincit omnia - Kärleken övervinner allt
  • Beatrissan

    oj, pizza. hhah men gott vart de va? mmm* Fan va alla äter trots dem inte ska..
    Xtravaganza fungerar ju verkligen vi e ju fler levande exempel på att man ändå äter.

  • Turnit

    Godmorgon tjejer.....

    Nu är detta min sjunde dag på bara pulver och faktiskt tycker jag fortfarande att det funkar. Jag fuskar med två tuggumi om dagen. Det är det enda icke tillåtna jag stoppar i munnen. Ska väga mig i morgon. Vägde mig varje dag ett tag...men nu ska jag bara göra det en gång i veckan. Hoppas på fint resultat!!!

    Jag har ju liksom 40kg jag vill ta bort så jag ser helst till att pulvra så mkt som möjligt så de försvinner. Min sporre är att kunna komma i kläder som ligger i garderoben.

    Ikväll ska jag på tjejkväll.....hur är det med lightläsk?? Får vi dricka det??

    Imorgon är vi bjudna på middag och då ska jag ta med mig svampsoppan. Den var ju god. Har inte druckit någon shake än som smakade illa.

    Sen är min stora oro julen.....Har funderat på att gå över på halvfart, ialla fall julafton. Vi ska ha julen här hemma då.

    escada......känner igen mig...sån har jag varit när jag viktväktat. Funkat kanon på dagen men på kvällen går det åt pepparn.....

    Ha en bra dag nu alla.....kämpa på med pulvret...


    .?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • XtravaganzaNU

    Hej på er! Jag är nyss hemkommen från gymmet. Vilken chock för kroppen att träna klockan 7 på morgonen. Men nu är det i allafall gjort! Så nu sitter jag här med en halv shake. Gott i magen.

    Turnit: Min coach säger att lightläsk är förbjudet. Detta för att kroppen reagerar likadant på sötningsmedel som för kroppen, alltså ditt blodsocker stiger snabbt och du får snabbt hungerskänslor. Under helfarten så vill man ju bli av med allt socker och alla gifter i kroppen. Min coach sa till och med att smaksatt bordsvatten (typ loka citron) innehåller en del socker. Hur lurad känner man sig inte nu? Men allt har ju att göra hur hård man vill vara mot sig själv.

  • jguz

    Hej tjejer,

    Nu är jag nyfiken...
    Vad är xtravagansa för nått... berätta :)

    Hur äter man det, hur många ggr om dagen osv.
    Vad kostar det?

    Själv kör jag med Cambridge... men tycker det är kul att se nya metoder (det är nytt va för jag har aldrig hört talas om det?)

    Kramar Jenny


    www.donna.nu - ett forum för oss som vill gå ner i vikt
  • Turnit
    VIKTMINSKNINGSLISTA
                              Startat:       StartVikt:        MÅLVIKT:     Dagsvikt:            +/-
    Bead                  11/9               107,3kg             67kg          93,9              -13,4kg
    Snart fyra           28/9                92,5kg             72kg          85,6              - 6,9kg
    Annika L                                    91,8kg             64kg          85                  - 6,8kg
    XtravaganzaNU   9/10                 97,2kg             70kg          92,2kg          - 5kg
    Turnit                 13/10              116,0kg            70kg?       110,7               -5,3kg
    escada                30/8                113,4              70 kg         106,2              -7,2 kg
    .?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • Turnit

    Godmorgon!!!

    Wow....vilken känsla att gå ner 5,3 på en vecka!!! Helt otroligt.

    Ja, jag pratade med dem på xtravaganza igår och både tuggummi och lightläsk är förbjudet. Så det är bara att plocka bort det. Visst handlar det om hur hård man vill vara men när man läser att minsta socker man stoppar på sig läger sig i sockerdepån och gör att ketonfasen stannar av lite, då är det enkelt val.

    Så nu är det tuggfritt som gäller.

    Idag ska jag göra chokladmousse att ta med som efterrätt till middagen ikväll. Blir nog soppa till huvudrätt. Gillade både svamp och kycklingen!

    Läste också att man kunde smaksätta chokladen med pepparmint. Det ska jag nog testa.

    Hur går det för er andra???

    Kram och lycka till!!!


    .?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • XtravaganzaNU

    Turnit: Grattis till viktminskningen! Vilket kanonresultat!

    Själv tjuvvägde jag mig i morse (väger mig egentligen tisdagkvällar). Jag hade inte gått ner något sedan sist vilket känns trist. Det är ju bara andra veckan och jag vill inte hamna på någon platå redan. Har ni stått stilla under någon period? Vad kan det bero på? Rent logiskt borde man gå ner i vikt av 500 kalorier per dag + träning, eller?

Svar på tråden Xtravagansa