• FruHeo

    Majmammor 2007 del 13

    Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

    Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

    Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

  • Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • 2små2stora

    Johanna har en riktig CD-spelare. Min bror tyckte att det var viktigt att det var bra ljud i den.


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • 2små2stora

    Jag undrar hur mycket de har gett J att dricka på dagis idag. Hon har kissat 7 gånger på 3 tim och det är inga små mängder som kommer varje gång. 1 av gångerna hann hon säga till så att hon kunde kissa på pottan.


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Kavat
    2små2stora skrev 2009-08-11 15:44:39 följande:
    Johanna har en riktig CD-spelare. Min bror tyckte att det var viktigt att det var bra ljud i den.
    Här fick dottern en för 279 på clas ohlsson. Helt ok faktiskt, men så knasig att man sänker på baksidan! Så man måste alltså vända den om för att nå/se. Å andra sidan är det ju kanske lättare för barn att jämt ha samma ljudnivå.. Eller hur?!
  • Kavat
    FruHeo skrev 2009-08-11 06:38:02 följande:
    Mumia: Hahaha du har rätt, men jag är så pass bra/dålig att jag kan behärska mig när jag vet att jag måste. Blir jag tagen på sängen blir det värre. Dessutom tror jag att L1 var fullt upptagen med att köra så att hon inte såg att jag var lite blek i ett par av kurvorna........... Melva: allergi???? Tänker iaf jag spontant på. Jadu, lite mindre illamående denna gång, men bara ytterst lite. Men det börjar *peppar peppar ta i trä* ge sig av. Så det känns så mycket lättare. Bebisen sparkar som sjutton just nu. tess och 3bus: knasiga ungar som gillar marinerad vitlök. Fast iof jag ska väl inte säga något, mina äter ju oliver som godis......
    Mysigt med bebissparkar! Vilken vecka är du i?
  • 2små2stora
    Kavat skrev 2009-08-11 18:40:43 följande:
    Här fick dottern en för 279 på clas ohlsson. Helt ok faktiskt, men så knasig att man sänker på baksidan! Så man måste alltså vända den om för att nå/se. Å andra sidan är det ju kanske lättare för barn att jämt ha samma ljudnivå.. Eller hur?!
    Det tyckte jag med men hon fick den i 2 års present från mina syskon jag har 2 teknik freak till bröder Det är ingen värsting spelare men en från phillips så det borde vara bra kvalitet.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Tess82

    Idag har Linnea fått en ny säng så vi får se hur det går att sova i den. Kanske dumt att byta en vardag när hon ska upp till dagis imorgon men hon har inte sovit middag idag (bara 5 min i bilen nu på kvällen) så hon är ju trött och borde somna. Hon tyckte att det var lite konstigt men har bäddat ner sig under täcket och ligger kvar. Men jag fick inte stänga hennes dörr, inte ens lite för då hoppade hon upp igen och öppnade så den får väl stå öppen, skjuter väl igen den lite senare när vi ska lägga oss så hon inte blir väckt.

    CD-spelare kanske är en bra idé så man kan spela nån saga när hon ska sova. Just nu leker hon med lampan men jag har dragit ur sladden så då kanske hon tröttnar ganska snabbt...


    Linnea -07
  • FruHeo

    Kavat: v 16 tror jag. Har nada koll denna gång, vet att det är efter v 15 och innan 19....

  • Kavat
    FruHeo skrev 2009-08-11 20:43:26 följande:
    Kavat: v 16 tror jag. Har nada koll denna gång, vet att det är efter v 15 och innan 19....
    Aha. Men det borde de väl kolla på ul, alltså så att du får ett bf? Eller är det det du fått?
  • FruHeo

    kavat: jag har enl. de två senaste ul.en bf 1/2. Meeen det är min hjärna som inte kan hålla koll på veckorna. Men jag gissade rätt, v16.

  • 1638
    3busfrön
    Här är det lite tvärtom... min Ola (3åringen) har kissat 3 gånger efter dagis o vi hämtade kl 11, luktat starkt om urinen så vi pytsade i lite extra vätska nu i kväll o ska ta ett snack med personalen i morgon.
    Ola går ju inte direkt o ber om dricka om han är "inne i leken"...
    De har dessutom precis gjort om hans avdelning till en 3-5 års avdelning så han o ett barn till födda 06 är de yngsta där, förr var det 4-5 avdelning...
    Så de är nog inte så vana vid de här lite mindre barnen som behöver assistans på toaletten, inte klarar att få på skorna själva varje gång o som behöver påminnas att dricka...
Svar på tråden Majmammor 2007 del 13