• Svar på tråden *Snackis 10*
  • gravid74

    Usch Barbella, det är verkligen inte kul, hoppas att ni snart bli bra.

    Igår blev vi jätteledsna för vi fick veta att våra grannar ska flytta vars son är Axels bästis. De bor mitt emot oss och killarna kan lätt springa över till varandra och de har alltid så kul. Det finns inga andra pojkar i Axels ålder i området. Han har en tjejkompis i området också men de leker inte alls lika bra. Hoppas att det flyttar in några med en pojke i 4 årsåldern.

    Nu håller jag på att fixa lite i Antons rum så att han kan vara där och leka när han är portad i Axels rum.


    ~Axel 060910 + Anton 090331 ~
  • stina73

    MIn dator td är oxå begränsad då jag inte har någon egen tid alls förrutom när barnen sover men då ska femton andra saker göras eller så orkar man helt enkelt inte annant än att dö i soffan....nu är det bara drygt en månad kvar till friheten.
    Då R. tar examen och börjar sommarjobba. Bara vanligt jobb dagtid och inget extra. Gud så skönt att han kan komma hem och inte ha något annat att göra än att umgås med mig och barnen, det ska bli riktig lyx.
    Sen kommer jag väl till hösten klaga på att han är hemma för mycket (om han blir arbetslös) och borde komma ut mer...hihihi

    Ser fram emot någon bebis fika under sommaren så man får titta på 2010-orna och snussa lite bebis.

    Nej nu måste jag passa på att äta i lugn och ro, Isabella sover och R. är på jobbet och Oliver hos farmor. Så har en timme för mig själv, och ska inte diska städa eller så ska bara äta lunch och läsa lite i en bok. Gött!


    *~*Oliver 060920 & Isabella 090513*~*
  • Solaris

    Usch, era stackare, gravid, hoppas pojkarna är på bättringsvägen och att ni vuxna klarat er! ,hur känns det att jobba nu?
    Såg att du undrat hur nätterna går här med Knut. Det börjar vända lite, men jag vågar inte hoppas för mycket, men nu  går både gröt och ltie välling ner innan läggdags, så nu vaknar han "bara" max 3ggr/natt, vilket är ett lyft tycker vi, men det kan nog bli ännu bättre, hoppas vi.

    Magsjuka lät inte trevligt det heller, Barbella, hopaps ni är på bättringsvägen, Alida fick en släng av det för snart 2 veckor sedan men det var no en lindrig variant för hon kräktes ett par gggr under natten sedan var hon nästan återställd dagen därpå.


    Sköna tider ni har framför er, Stina. Vet ju att ni haft det kämpigt med det ena och det andra med extrajobb,studier etc. Då kan ni vekrligen njuta som familj och verkligen vara lediga när R kommer hem från jobbet.

    Här har det varit lite upp & ner under två dagar då C jobbat över och kommit hem sent, vilket betytt att jag fått lägga bägge barnen  helt själv. Igår gick det kanonbra men idag....
    Knut var lite för pigg för att sova och Alida övertrött.....
    Till saken hör att hon varit "fröken tvärtemot/trots" från imorse då vi skulle t. förskolan till när jag skulle hämta och sedan har det varit i varierande grad....

      Puuuhhh, det är såna dagar man känner att man lever .
    Nu sover iaf bägge två och jag ska ta tag i disk och allmänt plock.
    Instämmer med Stina, vill gärna fika och kika på 2010:orna och snusa bebis. Våra är ju året nu....


    Alida 060928 & Knut 090321
  • Daggkåpa

    Kikar in

    Har lämnat tjejerna på dagis, varit och tränat, sen bär det av till jobbet, mitt roliga jobb! Ska jobba natt i sommar, får se hur det funkar, men det vet man ju inte förrän man provat...

    Vi kom aldrig iväg till Rom, för just den dan vi skulle flyga var det flygstopp. Dan efter var trafiken igång, men vad hjälpte det? Hade iaf en mysig helg ändå, hade barnvakt, grejade i huset ihop, sen åkte vi iväg till Bohuslän på hotellvistelse en natt iaf

    Håller på o kikar på resa till hösten, tänkte vara bekväma denna gången, kikar på charter med pool, ingen båtluff här inte... Någon som varit i Alcudia? Andra tips?

    Kramilur

  • gravid74

    Idag är jag hemma från jobbet och Axel är hemma från förskolan så hela familjen är hemma. Jag var alldeles matt imorse när jag gick upp men nu mår jag mycket bättre. I måndags kväll spydde Axel ner hela sängen och igår placerade han sig i soffan och låg där och tittade på TV och sov om vart annat. Idag är han mycket piggare som tur är. Nu tycker jag att vi har haft vår beskärda del av sjukdomar. Daggkåpa: Trist med askan, kul att ni hade en skön helg ändå. Jag är också sugen på charter till hösten men det gäller bara att övertala maken först. Solaris: Ja det är ganska tufft att lägga båda barnen själv. Särskilt om de inte vill somna i den ordningen som man själv har tänkt. Sitter och letar efter hotell i Stockholm i sommar men de billiga sommarerbjudandena på Scandic verkar vara slut 590 kr /natt och familj! Har hittat ett i Södertälje men det är ju en bit in till centrum därifrån.


    ~Axel 060910 + Anton 090331 ~
  • Solaris
    Daggkåpa - Va synd med Romresan, att det inte blev av. Skönt  med lite tumanhand tid och en hotellnatt.
    Apropå Alcudia.. kan jag verkligen rekommendera har varit dår några ggr med mina föräldrar och det är super för barnfamiljer, många resorts, både fritidsresor och Ving har egna anläggningar där, vita sandstränder, långgrunt..you name it Gravid - Nu får vi verkligen hoppas att inga fler sjukdomar hemsöker er. Vi ska ochså t. Stockholm i sommar.
     C hade lite Amexpoäng att lösa in och då tänkte vi göra det genom en hotellnatt på Hilton Slussen. SKa ta tåget upp då vi""lovat" Alida att åka tåg nångång.
    Har du lite tips på vad man kan hitta på med barnen i huvudstaden mer än Skansen, Junibacken?. Vi ska bara vara borta 1 dygn.

    Idag har jag äntligen fått klippt av håret en bit, behövdes! barnen fick vara hos mormor under tiden och Alida fick en riktig princessklänning av mormor som de köpt på Teneriffa, jättesöt ,men vekrligen för mycket ryschpysch och volanger för min smak.
    Dessutom kändes det lite "orättvist" då Knut inte fick nåt. Konfronterade mor och hon menar att nu när KNut är så lite så förstår han inte, men jag tyckte inte det kändes bra och snart är han ju inte lite längre.....
    Alida 060928 & Knut 090321
  • gravid74

    Solaris: Tycker absolut att ni ska besöka Tekniska museet. De har två jättetrevliga barnavdelningar som även vi vuxna har väldigt kul på Vi var där förra sommaren och Axel pratar fortfarande om tekniska museet. I år ska vi på Vasamuseet för han har blivit jätteintresserad av det skeppet efter att vi läst en bok.


    ~Axel 060910 + Anton 090331 ~
  • LMH33
    gravid74 skrev 2010-04-28 16:59:32 följande:
    Solaris: Tycker absolut att ni ska besöka Tekniska museet. De har två jättetrevliga barnavdelningar som även vi vuxna har väldigt kul på Vi var där förra sommaren och Axel pratar fortfarande om tekniska museet. I år ska vi på Vasamuseet för han har blivit jätteintresserad av det skeppet efter att vi läst en bok.
    Tänkte också tipsa om Teknika muséet, verligen barnvänligt!
    Vill man ha gratisnöjen har kulturhuset vid Sergels Torg ett jättefint barnbibliotek med läshörnor och mysiga grottor. Rum för barn heter det
    http://www.kulturhuset.stockholm.se/default.asp?id=1549&ptid=12253&Category=Barn
  • gravid74

    Har haft en härlig dag på stan med min kompis och hennes lilla tjej. Men jag måste vara helt förvirrad eller ha begynnande alzeheimers för det som jag åkte in till stan för att handla glömde jag att köpa, så det får snart bli en ny tur. Köpte i allafall en jättefin mössa till Axel på Villervalla.
    Behöver köpa nya BH:ar också, efter att jag slutat amma har mina bröst krympt och nästan försvunnit. De bh:ar som jag hade innan barnen kom fyller jag bara upp till hälften. Men vem bryr sig ,jag har fått två underbara barn istället   

    Oj nu har Anton visst somnat i min famn och han har inte fått välling än.


    ~Axel 060910 + Anton 090331 ~
  • stina73

    Öroninflammation på ett barn och ögoninfektion på det andra....toppen! Fast ändå "bra" att de är sjuka samtidigt.
    Nu ska vi plåga vår treåring....dvs ögonsalva.
    R får hålla i och jag droppa i medan barnet gallskriker. All annan medicin, sprutor osv. tar han såååååå snällt men inte ögonsalva. då fungerar vare sig mutor eller lock, det är bara att försöka göra det så snabbt som möjligt......med fysiskt övertag.
    Men känner mig som barnplågare.


    *~*Oliver 060920 & Isabella 090513*~*
Svar på tråden *Snackis 10*