• Svar på tråden *Snackis 10*
  • gravid74

    Hemma efter en härlig vecka på Tjörn. Vi hyrde en stuga där. Ett jättestort rum med kök och sovalkov, tyvärr var det takfönster utan mörkläggning så det blev ljust tidigt så vi har haft uppstigning runt 6 varje morgon och vi som hade börjat vänja oss vi 7.30. Hoppas att morgonen blir bättre nu när vi är hemma igen.

    Anton insåg plötsligt tjusningen med att gå och börjad knalla själv i torsdags kväll. Han bara gick och gick och strålade av lycka.
    Ulf och Axel har varit ute och rott på mornarna med en båt som vi fick låna av han vi hyrde huset hos. En dag testade kanot hela familjen som han också ägde men Anton blev helt livrädd så han och jag fick stiga av.

    Rider som sagt gärna men mina helger är uppbokade fram till mitten av september men då vore det kul med en höstridning i skogen.


    ~Axel 060910 + Anton 090331 ~
  • stina73

    Grattis på födelsedagen Barbella!!!!!

    Oliver är nu helt omöjlig, gnäller om allt och gör aldrig som man säger, mycket frustrerande både för honom och oss, vad gör man? Så fort man säger till på skarpen så gråter han hjärtskärande.


    *~*Oliver 060920 & Isabella 090513*~*
  • gravid74

    Imorgon börjar jag jobba igen efter en underbar sommar. Semestern slutade med att Axel, jag och mina föräldrar åkte med Ångaren Bohuslän till Marstrand. Kanonväder så vi fick badat. Vi gick runt hela ön vilket är en bra bit. Jag var beredd att få bära Axel emellanåt men han traskade på hela vägen fast i slutet fick jag muta med några godisar, en godis så var han nöjd i 300 meter
    På båten hem var han dödstrött och sov mellan 18-19 så nu ligger han och vrider sig inne i sitt rum och vill inte sova.

    Axel har börjat på sin nya avdelning på dagis i veckan som gått och det har gått över förväntan, han tycker att det är jättespännande att vara där och så finns det smålego där och det är ju en favorit, vi har inte vågat börja med det än hemma pga Anton. De har ändrat tiden för 15-timmars barnen så nu ska han gå 9-15 tisdagar och torsdagar och udda veckor går han även onsdagar 9-15.

    Nu ska jag gå och packa jobbväskan.


    ~Axel 060910 + Anton 090331 ~
  • Solaris

    Låter som en mysig utflykt ,gravid!
    Vilka mysiga semestertripapr ni varit ute på, TinaLisa! Duktig kille som länmnat napparna hos kaninerna!

    Här är en till som har packat jobbväskan . Imorgon är det "back to work" som gäller, ska bli riktigt kul faktiskt, blir lite mjukstart i och med C är hemma ett tag till med barnen så lämna och hämta på förskolan behöver jag inte än, tack och lov.
    KOmmer dock jobba 75 % med ledia fredagar och ledig var fjärde torsdag, underbart!

    Annars är allt bra med oss, tycker det ska bli skönt med höst och lite vardag nu.....

    Ha de fint alla!!!


    Alida 060928 & Knut 090321
  • stina73

    Oxå börjat jobba, 80%, med lite blandade känslor, kanske dags att byta jobb.

    Men känns mest angeläget att R hittar et jobb först.

    Fick en massa extra utgifter denna månad så ridningen blir nog alledess utmärkt att genom föra i September.

    Får tyvärr tacka nej till middagen ute den 1/9 vilket känns väldigt synd. Hoppas det blir fler.

    Om någon vill luncha i höst så hör av er.


    *~*Oliver 060920 & Isabella 090513*~*
  • Tina Lisa

    Sista semesterdan för mig imorgon, men det har varit en bra sommar och det börjar kännas lite höstigt, så det kan väl vara dags kanske. Har varit på dagis ett par gånger i veckan, båda barnen ska på nya avdelningar med nya fröknar. Det ska nog gå bra.

    Jag kan inte rida andra halvan av september och inte heller första helgen i oktober.

  • gravid74

    Har jobbat min första vecka, och idag är jag ledig. Eleverna kommer först på onsdag. Jag ska ha en etta i år så det ska bli väldigt spännande.

    Anton har världens humör här hemma. Han är jättesvår när vi ska  äta, han vill hela tiden ha något annat att äta än det som han har. Ofta fattar vi inte vad han vill så både han och vi blir frustrerade. Det är en väldigt bestämd kille vi har att göra med. När vi ska ta på honom kläder så gallskriker han men då har vi upptäckt att om han får välja mellan två-tre tröjor så är det inga problem att ta på honom den han har valt, kan inte minnas att Axel höll på så så tidigt.

    Imorgon ska båda barnen sova över mormor och morfar för vi ska på bröllop. Det är första gången de har båda över natten så jag hoppas att det går bra.


    ~Axel 060910 + Anton 090331 ~
  • skojsan

    Vi har haft några härliga dagar i skärgården i stuga utan el och vatten och nästan utan strålning. Är avundsjuk på alla er som kan gå på Liseberg och andra "barnaktiviteter" som jag hade sett så mycket fram emot. Själv får jag sprängande huvudvärk och yrsel bara efter en halvtimmes skoshopping på Stadium eller lugn promenad ett par hundra meter från en mobilmast  så vi är mest hemma. Tur att det är många hus mellan oss och närmsta mast.

    Doris är blöjfri både dag och natt sen ett par veckor Lotta håller inte riktigt tätt och nu har vi övertalat henne att ha blöja på natten, även fast hon går upp och kissar ett par gånger.

    Annars är det mycket bus, en typisk kommentar från Lotta när hon är uttråkad: "Kom Doris så hittar vi på något som vi inte får göra". Kul att de är kreativa, men man kan inte ens plocka ur diskmaskinen utan att något går sönder eller de sitter och tuggar på frigolit eller käkar tandkräm.

  • LMH33
    skojsan skrev 2010-08-20 15:35:02 följande:
    : "Kom Doris så hittar vi på något som vi inte får göra". Kul att de är kreativa, men man kan inte ens plocka ur diskmaskinen utan att något går sönder eller de sitter och tuggar på frigolit eller käkar tandkräm.


    Kul att höra av dig igen Skojsan.
    Vad jobbigt det måste vara att behöva undvika en massa aktiviteter. Finns det några strövområden i närheten som är någorlunda mastfria?

    Lukas växer så det knakar. Fem månader på tisdag och då ska han börja babysim också. Det ska bli kul.
    Simon är lång och trulig. Ofta hur glad som helst men väldigt bestämd och blir det inte som han tänkt sig kan det slå om snabbt.
    Dessutom springer han omkring och hoppar runt för det mesta - och slår sig jämt. Det gör väl inte så mycket men han är dessutom rätt känslig så minsta lilla skråma leder till stortjut. Ganska frustrarande. Man vill liksom säga att om du ska gråta sådär för en liten sticka får du väl låta bli att springa barfota på trätrall - typ. Fast den typen av resonemang är lite för logiska för en snart fyraåring...
  • Solaris

    Hej alla!

    Nu verkar det som hösten kommit på allvar med regn och rusk.   Jag har jobbat i över en vecka nu och det känns bra , men resvägen är väl inte det roligaste så jag kikar vidare efter jobb på närmare håll.

    Dom första jobbveckorna blir lite av en mjukstart för mig då C är hemma och kombinerar semester och pappaledighet just nu, såå lyxigt och komma hem till ett dukat middagsbord och tvätt som är fixad o så.
    Jobbar 75% nu och det är sååå skönt med lediga fredagar och var fjärde torsdag ledig.


    Snart har vi två förskolebarn, då C ska skola in Knut på förskolan i nästa vecka, det är på samma förskola men på en småbarnsavdelning, känns bra, hoppas bra Knut kommer gilla det
    Knuts ätande har lossnat rejält, kanske beroend på att han fått fler tänder o så och välling är en av hans favoriter, underbart, tycker vi.
    Alida känns så himla stor nu och resonerar  "vettigt" (oftast).


    Stina - Skönt att slippa o jobba heltid, har du en ledig dag med barnen i veckan eller  har du kortat ner arbetstiden?

    gravid- Hur gick det för mormor o morfar med barnbarnen?

    TinaLisa- Hoppas det gått bra för barnen på de nya avdelningarna. Jobbar  du ochså 75 el 80% nu i höst?

    Skojsan - Roligt att höra från dig . Jobbigt med elallergin och att behöva undvika en massa aktiviteter , skönt iaf att ni haft det härligt i skärgården.
     Underbar kommentar  från Lotta LMH- Jisses, redan 5 månader, känns inte så längesen du , Ullen och Heeso fick era små. Har ni börjat med smakisar?  Jag känner igen det där med minst alilla leder till stortjut.


     


    Alida 060928 & Knut 090321
Svar på tråden *Snackis 10*