• hjärtemamma

Gå ner 30 kg eller mer?

Någon mer här inne som behöver går ner 30 kg eller mer och vill kämpa tillsammans? Jag väger 95 kg idag ( har gått ner 1 kg) och mitt slutmål är 65 kg. Delmålet ligger på 80 kg. Någon som vill hänga på? Man blir mer motiverad tillsammans med andra tycker jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-19 08:30
    Kan tillägga at jag kommer försöka gå ner i vikt genom att ändra livsstil. jag har ändrat mina matvanor, försöka motionera i någon form varje dag och bara äta godis eller andra sötsaker på lördagar.

• Svar på tråden Gå ner 30 kg eller mer?
  • hjärtemamma
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-01-21 17:19:43 följande:
    Och jag verkar ha missat denna tråd :p 
    Jag har 20 kg att gå ner, har gått ner 36 kg sedan förra januari :) 

superduktigt gjort, har du några tips? behöver all motivation jag kan få
  • hjärtemamma
    Caaarroo skrev 2013-01-21 20:07:58 följande:
    Kolla min blogg om ni vill! :) startade den för två veckor sen! :P och hjärtemamma, jag hejar på dig så får vi liva upp tråden igen!

Och intenyttpåplusfronten! GRYMT! Hur har du gjort?

Tjockblirsmal.bloggplatsen.se

jag kommer börja med att sluta med stösakerna, måste även komma igång med träning, men just nu händer det så mycket i mitt liv att jag känner att jag inte har tid...ska kika in på din blogg
  • hjärtemamma
    Caaarroo skrev 2013-01-21 20:07:58 följande:
    Kolla min blogg om ni vill! :) startade den för två veckor sen! :P och hjärtemamma, jag hejar på dig så får vi liva upp tråden igen!

Och intenyttpåplusfronten! GRYMT! Hur har du gjort?

Tjockblirsmal.bloggplatsen.se
    har nu läst hela din blogg, jättebra kämpat...jag har varit inne på att byta ut åtminstone två mål om dagen mot shakes istället, men jag vet inte. Vill ha en ordentlig kickstart för att känna mig sporrad att fortsätta. Är rädd att jag kommer gå upp kilona igen när jag sluta med dem och vet inte om det är värt det då
  • Caaarroo

Tack snälla! :D alltså som du såg i bloggen så drack jag enbart shakes en vecka och förra veckan och den här veckan blandar jag shakes och mat, men jag går fortfarande ner även om det inte går lika fort som första veckan! Sen gäller det ju att man kommer igång med träning! Jag har inte tränat någonting nästan! Bara gått några promenader! Jag körde ju stenhårt där innan julen sen tog jag en paus över julen! Gick upp två kilo, sen behövde jag en rivstart! Och det har funkat bra! :)

• Dijana

Hej p Er, jag tror att jag hänger med här. Jag jar börjat min resa, idag på dag 10. Jag är 157 lång och vägde för tio dagar sen 77, idaj är jag nere på 74kg. Kör med nutrilette i tre veckor, jobbigt, lite ;), men jag måste klara det. Så jag får väl se hur det går.....

• intetnyttpåplusfronten

Tack :)
    Jag har ätit efter dukandieten, resan har varit väldigt enkel måste jag säga :) Hittills. Nu när jag inte har så mycket övervikt så kommer det nog gå trögare, men jag är peppad! :) 

Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum. varedu.blogg.se = anv. namn och lösen: Sofie
  • hjärtemamma
    Dijana skrev 2013-01-22 10:20:55 följande:
    Hej p Er, jag tror att jag hänger med här. Jag jar börjat min resa, idag på dag 10. Jag är 157 lång och vägde för tio dagar sen 77, idaj är jag nere på 74kg. Kör med nutrilette i tre veckor, jobbigt, lite ;), men jag måste klara det. Så jag får väl se hur det går.....

Hej och välkommen hit :)
    Jag är lite seg att svara ibland märker jag. Hur går det för dig? 
  • hjärtemamma
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-01-22 13:16:52 följande:
    Tack :)
    Jag har ätit efter dukandieten, resan har varit väldigt enkel måste jag säga :) Hittills. Nu när jag inte har så mycket övervikt så kommer det nog gå trögare, men jag är peppad! :) 

låter kanon, kör du träning också?
  • Mamma till 3 M

Hejhopp.. kul att jag hittade denna tråd. Har inte varit inne o skrivit sedan den 17:e september då jag precis kommit hem från mallorca och vägde 97-98 kg nånting..  idag väger jag 85 så det har gått neråt sakta de senaste halvåret.. men jag fortsätter kämpa =)

• Dijana

Hej på Er alla, Ja det var ett tag sen jag var här, ja det går ;) ja har fuskat till och från, lite svårt med motivation:( Det har inte gått så värst bra, men bra ändå ;) jag tränade ganska mycket och det var skönt men på vågen stod det stilla, så jag blev lite ledsen;(, min make säger att jag har gått ner och att det syns mycket och mina arbetskompisar säger samma, men varför ser inte jag samma? I alla fall jag vägde mig imorse och vågen visar 72 kg :)), och jag är lite svullen med ( mensen på g), men jag ska fortsätta med nutrilette lite till s får jag vl se hur det går. Glad att Ni finns här, blir motiverad av Er :)

• hjärtemamma

Nu har jag äntligen hittat motivation till att ta tag i min vikt IGEN. Istället för att sluta tvärt med allt onyttigt och börja hårdträna direkt, har jag denna gång bestämt mig för att ta det lugnt för att få det långvarigt. Förra veckan slutade jag äta godis och kakor och det har gått jättebra, docl har jag tillåtit mig själv att ha en onyttighetsdag i veckan då jag får unna mig något extra. Träningen har jag börjat lite smått med denna vecka, igår var jag på vattengympa för första gången i mitt liv och det var riktigt roligt. Nu behöver jag allt pepp jag kan få. Vad tränar ni för något?

• Gloriousgirl

Jättebra TS!

Det behövs en livsstilsförändring för att allt ska funka och det klarar man galant NÄR man på riktigt har bestämt sig. I mitt fall funkar löpning jättebra. Jag som aldrig tidigare har motionerat springer nu 2 mil i veckan i bra fart (fastän jag fortfarande har 30kg övervikt) och styrketränar. Det är underbart skönt, för jag blir så stärkt inombords.

Jag har (idag) nått ett delmål och gått ner 20 kg sen i oktober och jag är väldigt stolt. Jag tog hjälp av Xtravaganza för jag förstod efter år av bantning att jag kan hitta på massor av ursäkter till att inte göra nåt och att jag behöver mental hjälp. Det får jag där. Och det kommer aldrig egentligen vara en tid då det passar att lägga om sitt liv, det är bara nåt man måste göra. För livet består av upp och ner, glada stunder, ledsna stunder osv osv, och jag behöver klara av det samtidigt som jag lever ett annat bättre liv. Och det går!

Jag är helt säker på att du också kan och kommer klara det, bara du väl bestämmer dig. Var inte rädd för att ta hjälp.       

Svar på tråden Gå ner 30 kg eller mer?