• Knitting Angel

    BF Oktober 2014

    En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

    Länk till BF-listan

    www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • jonie

    Majspinglan: Äsch, det är inte självisk, det är ju smart

    Själv har jag lite ångest för jobbet. Är mammaledig fortfarande och planen var att börja jobba igen i augusti (är lärare). Vet inte hur jag ska berätta riktigt att jag gärna jobbar augusti-september men sen kommer vara hemma igen.. Och jag kan ju inte ta en ny klass direkt så jag vet inte vad jag kommer få göra.. Men jag tänker iaf vänta till april-maj innan jag säger nåt.

  • Lillium
    sowe81 skrev 2014-02-11 13:10:06 följande:
    Jag har också missfall bakom mig, ett ma i v.11 i oktober. Oron för ytterligare ett finns men tänker att jag måste försöka känna glädjen nu, om det händer får jag ta det då. Onödigt o gå o må dåligt i onödan. Svårt men jag försöker.



    Rätt inställning! Så försöker jag också tänka efter mina två missfall. Nojjade som sjutton förra gången och vågade inte vara glad, händer det så händer det känner jag nu och det blir inte lättare för att jag förberett mig på det.
  • L1977

    Inskrivning hos bm idag. Lyckades få ett tidigt vul redan på fredag!!!! Önskade även att få mkp men det får man ju inte besked om riktigt än. Det görs ju isåfall v11.

  • Knytet

    majamys, efter ivf är det ofta svullet pga av vätska i buken då det är starka hormoner och gränsen att bli överstimulerad är fin.

    Lillium och Sowe, sund inställning . Tyvärr är jag för gammal för att tänka så. Gör ju ivf och att förlora en månad eller två på att gå runt med något dött i magen minskar chansen för mig att få ett syskon. Därför måste jag ha full kontroll och om det inte är som det ska, skrapas snabbt för att komma tillbaka kroppsligt och fortsätta försöka. Hade jag varit yngre hade jag väldigt gärna kört på er linje

  • Lillium
    Knytet skrev 2014-02-11 14:59:08 följande:
    majamys, efter ivf är det ofta svullet pga av vätska i buken då det är starka hormoner och gränsen att bli överstimulerad är fin.

    Lillium och Sowe, sund inställning . Tyvärr är jag för gammal för att tänka så. Gör ju ivf och att förlora en månad eller två på att gå runt med något dött i magen minskar chansen för mig att få ett syskon. Därför måste jag ha full kontroll och om det inte är som det ska, skrapas snabbt för att komma tillbaka kroppsligt och fortsätta försöka. Hade jag varit yngre hade jag väldigt gärna kört på er linje



    Absolut, ska också göra vul men försöker boosta med positiva tankar just för att inte bara känns oro. Vill inte heller förlora tid känner jag. Ska göra alla ultraljud jag kan bara för att vara säker på att allt är som det ska har läst att det är 1% risk att få 3 missfall på raken så det är mitt mantra nu: det går bra för 99 av 100
  • Cynric

    Jag har grym mensvärk idag.. vill inte gå på toa då jag hela tiden tror att det är missfall. Fast jag vet att det är normalt så blir jag rädd

  • majamys

    Jag har inte bekymrat mig för mf varken nu eller förra graviditeten, men nog är man allt nervös så här dagen innan VUL. Tänk om det inte finns något där :( jag tror att det är allt prat om mf här som gjort mig nojig ;)

    Jag förstår er som haft problem tidigare, att ni vill kolla upp det med VUL för att kunna glädjas. :)

  • Emma90

    Sitter på jobb och har 5 timmar kvar. Börjar få en jobbig huvudvärk och jag har ingen möjlighet att åka hem nu. Vågar jag ta en panodil? Gick in i vecka 7 igår och läste att läkemedel inte va bra att ta nu då så mkt händer i utveckligen.

  • Emma90
    majamys skrev 2014-02-11 16:41:27 följande:

    Jag har inte bekymrat mig för mf varken nu eller förra graviditeten, men nog är man allt nervös så här dagen innan VUL. Tänk om det inte finns något där :( jag tror att det är allt prat om mf här som gjort mig nojig ;)

    Jag förstår er som haft problem tidigare, att ni vill kolla upp det med VUL för att kunna glädjas. :)


    Jag känner ingen det där, har inte alls varit nojig för mf, men nu när det bara är någon dag ifrån VUL har jag också börjat tänka tänk om där inte är något. Men det ska nog gå bra för oss :)
  • Cazza

    Irmeline,mådde du illa och hade andra symtom då när du var missfall som inte upptäcktes föränn på ul?

Svar på tråden BF Oktober 2014