• Jamku

    Varför hatar folk MP?

    För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?


    Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • KillBill
    Gert skrev 2015-11-25 20:21:42 följande:
    Vad har den frågan med Miljöpartiet att göra?

    Det kan man fråga sig men du började ställa frågor om Socialdemokraternas politik så jag trodde att det var fritt fram att prata om andra partier. För att slippa gå OT så kan du svara i den rätta tråden.


    www.familjeliv.se/forum/thread/76044695-sds-ledning-samarbetar-med-researchgruppen
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • familjenstyg
    KillBill skrev 2015-11-25 20:16:36 följande:
    Jag tycker att det är bra att regeringen leds av pragmatiska partier som har förmågan att ompröva den förda politiken baserat på den föränderliga omvärld som vi lever i. Motsatsen hade varit mer skadlig för Sverige och för de flyktingar som vi inte längre kunde ordna boende åt.
    Hade de varit pragmatiska hade vi inte hamnat i den rådande situationen från början. Verkligheten har dock en beundransvärd förmåga att köra över alla som inte är pragmatiska.
  • redwine
    KillBill skrev 2015-11-25 20:38:42 följande:

    Det kan man fråga sig men du började ställa frågor om Socialdemokraternas politik så jag trodde att det var fritt fram att prata om andra partier. För att slippa gå OT så kan du svara i den rätta tråden.


    www.familjeliv.se/forum/thread/76044695-sds-ledning-samarbetar-med-researchgruppen
    ja om det bara är det som krävs  för att man skall se verkligheten
    så gör jag det gärna.......

    Verkligheten bestämmer allt för mig     inga fantasi världar för mig.....

    med dem orden avslutar jag denna tråd.
  • KillBill
    familjenstyg skrev 2015-11-25 20:45:42 följande:
    Hade de varit pragmatiska hade vi inte hamnat i den rådande situationen från början. Verkligheten har dock en beundransvärd förmåga att köra över alla som inte är pragmatiska.

    Jag lovar dig, så pragmatiska som Miljöpartiet har visat sig vara kommer vi aldrig få se Sverigedemokraterna. Du har väl inte glömt när Mattias Karlsson stod i TV-rutan och skanderade att SD skulle fälla varje regering och varje budgetproposition som lade fram förslag som gick SDs invandringspolitik emot. Det var tamejtusan motsatsen till att vara pragmatisk och är också anledningen till att SD inte släpps in i ett regeringssamarbete.


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • redwine
    KillBill skrev 2015-11-25 21:01:52 följande:

    Jag lovar dig, så pragmatiska som Miljöpartiet har visat sig vara kommer vi aldrig få se Sverigedemokraterna. Du har väl inte glömt när Mattias Karlsson stod i TV-rutan och skanderade att SD skulle fälla varje regering och varje budgetproposition som lade fram förslag som gick SDs invandringspolitik emot. Det var tamejtusan motsatsen till att vara pragmatisk och är också anledningen till att SD inte släpps in i ett regeringssamarbete.


    Och det har också sd gjort    exact samma sak
    om inte mp fick igenom sin politik

    ........Men denna tråd
    handlade om varför folk hatar mp
    du har fått ditt svar

    Jag har inte haft råd
    att betala, betala, betala, betala,  (fortsätter ca 25 ggr till)
    men löften om bättre villkor
    bara vi betalar

    Typ   arbetsgivaren väntar på mig varje morgon......

    Och oavsett vad ni tycker eller tror
    så bestämmer verkligheten
    att en ambulanschaufför behöver vara på jobbet
    för det är faktiskt så, att även en svensk
    kan råka ut för en hjärtattack som kräver akut sjukvård
    Han kan inte vänte på mer en 25 år eller ännu mera    hur länge det nu tar
    att man skall kunna ta sig tilljobbet.

    Skillnaden mellan ditt syn sett och mitt
    torde vara klar nu
    och då har du fått svar på din fråga i denna tråd

    eller?
    (jag ger dig gärna många fler synpunkter
    det finns ju att ta av......*.ler

  • KillBill
    redwine skrev 2015-11-25 21:12:35 följande:
    Och det har också sd gjort    exact samma sak
    om inte mp fick igenom sin politik

    ........Men denna tråd
    handlade om varför folk hatar mp
    du har fått ditt svar

    Jag har inte haft råd
    att betala, betala, betala, betala,  (fortsätter ca 25 ggr till)
    men löften om bättre villkor
    bara vi betalar

    Typ   arbetsgivaren väntar på mig varje morgon......

    Och oavsett vad ni tycker eller tror
    så bestämmer verkligheten
    att en ambulanschaufför behöver vara på jobbet
    för det är faktiskt så, att även en svensk
    kan råka ut för en hjärtattack som kräver akut sjukvård
    Han kan inte vänte på mer en 25 år eller ännu mera    hur länge det nu tar
    att man skall kunna ta sig tilljobbet.

    Skillnaden mellan ditt syn sett och mitt
    torde vara klar nu
    och då har du fått svar på din fråga i denna tråd

    eller?
    (jag ger dig gärna många fler synpunkter
    det finns ju att ta av......*.ler
    Du sa att du skulle avsluta denna tråd? I övrigt så förstår jag tyvärr inte vad du vill säga med ditt inlägg
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • redwine
    Jag vet,   därför trodde jag att du hade förstånd att inte besvara mitt inlägg.

    Och att du inte förstår inlägget kan jag också förstå
    Kanska kan hjälpa den dagen du får en annan politisk insikt i verkligheten.
  • Mentat
    KillBill skrev 2015-11-25 21:01:52 följande:

    Jag lovar dig, så pragmatiska som Miljöpartiet har visat sig vara kommer vi aldrig få se Sverigedemokraterna. Du har väl inte glömt när Mattias Karlsson stod i TV-rutan och skanderade att SD skulle fälla varje regering och varje budgetproposition som lade fram förslag som gick SDs invandringspolitik emot. Det var tamejtusan motsatsen till att vara pragmatisk och är också anledningen till att SD inte släpps in i ett regeringssamarbete.


    Om vi skall vara noggranna så sade han faktiskt inte riktigt så utan att "Sverigedemokraterna kommer att agera för att försöka fälla varje regering, varje budgetproposition som lägger fram förslag om en ökad invandring.".

    Eftersom invandringen redan då låg på en nivå skyhögt över vad (sd) gillade kunde man fortfarande bedriva en politik som medger en långt högre invandring än den (sd) ville se så länge man inte förde en politik för att öka den - åtminstone om vi skall tro på vad (sd) själva såger.
  • Annasvensson32

    MP bryr sig inte om miljö och klimatet längre, de bryr sig bara om massinvandring, det är därför man hatar MP för att de har blivit falska och står inte längre för kärnfrågor!!
    Om MP ägnar sig åt miljö och klimatet och hindra tjuvjakt och skydda naturen som förstörs av människan, då kommer alla att älska MP, det kan ni vara säkra på. Men så länge MP är invandrarparti och med fokus på att öka invadring, då kommer de ingenstans, det går inte ihop!!

    Med tanke på att majoriteten av svenska folket är för skärpt invandringspolitik!!

    www.familjeliv.se/forum/thread/76047373-majoriteten-av-svenska-folket-ar-for-regeringens-nya-skarpta-migrationspolitik

    www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/sju-av-tio-st%c3%b6djer-sk%c3%a4rpt-politik/ar-BBnrQkL?li=AAb2bl2

    Låt miljö och klimatet och bevara natur och skog vara en kärnfråga för MP, annars byt namn!!!!

  • familjenstyg
    KillBill skrev 2015-11-25 21:01:52 följande:

    Jag lovar dig, så pragmatiska som Miljöpartiet har visat sig vara kommer vi aldrig få se Sverigedemokraterna.


    Miljöpartiet är inte pragmatiska. De vill bara klamra sig fast vid köttgrytorna. Varför du känner ett behov av att dra in SD är lite oklart. Men jag antar att det är ett utslag av någon sorts SD fixering.
Svar på tråden Varför hatar folk MP?