• kluckis

    Marsbebis 2016

    En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

    Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

    Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

    Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

  • Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Emzaan

    Nu har jag varit hos bm på södra bb och enligt henne så ska det inte vara några problem att föda där under mars. Så jag får väl lita på det. Dock sa hon att det kubde vara bra medreservplan om det skulle vara fullt. Bebis låg långt nere men var ruckbar, enligt barnmorskan inte troligt att h*n vänder sig nu. Jag fågade när vi kan prata förlossning och hon sa att Vi skulle göra det nästa gång, jag vill gärna vara lite förberedd. Har ni pratat om förlossning?

  • Reflexen

    Smilla: var 17 har du hittat de föreläsningarna? Jag har letat ordentligt på nätet, men kammat noll. Jaja, är väl ingen fara egentligen, osäkert om jag skulle hinna gå ändå.

    Vet du om man ska ha med nåt speciellt till Värnamo? Sist fanns blöjor där, vet du hur det är nu?

  • Madski
    Emzaan skrev 2016-02-16 14:17:35 följande:

    Nu har jag varit hos bm på södra bb och enligt henne så ska det inte vara några problem att föda där under mars. Så jag får väl lita på det. Dock sa hon att det kubde vara bra medreservplan om det skulle vara fullt. Bebis låg långt nere men var ruckbar, enligt barnmorskan inte troligt att h*n vänder sig nu. Jag fågade när vi kan prata förlossning och hon sa att Vi skulle göra det nästa gång, jag vill gärna vara lite förberedd. Har ni pratat om förlossning?


    Å, vad skönt att höra.. Har iof bf 24/3 så jag garderar med Danderyd ändå.. Antar att man alltid kan ringa södra BB ändå och spela lite glömsk om att man bytt förstahandsval, haha..
  • Smilla80
    Reflexen skrev 2016-02-16 15:01:58 följande:

    Smilla: var 17 har du hittat de föreläsningarna? Jag har letat ordentligt på nätet, men kammat noll. Jaja, är väl ingen fara egentligen, osäkert om jag skulle hinna gå ändå.

    Vet du om man ska ha med nåt speciellt till Värnamo? Sist fanns blöjor där, vet du hur det är nu?


    Jag fick ett papper av min bm med alla föreläsningar! Sedan kunde man anmäla sig antingen via en pärm på MVC eller via Mina vårdkontakter. Synd att du missat det, men du hade ju varit på ngt i Jönköping!

    Oj, jag har kallt räknat med att de har blöjor där som förra gången... Men det är klart, är ju snart sex år sedan jag födde sist! kanske ska man ta med nga för säkerhets skull? Ska fråga bm om detta! :)
  • Frida Li

    Nu ikväll var jag på föreläsning på Helsingborgs lasarett. De pratade först om förlossning o sen BB vård. Intressant fast man redan fött ett barn :)

  • aztec
    Smilla80 skrev 2016-02-16 13:47:38 följande:

    Hej!

    Hur går det för dig o bebisen Aztec?

    Hoppas ni mår bra allihop!


    Hej tack, det går jättebra faktiskt! Han bara äter och sover just nu, inte börjat skrika än så det är hur lugnt som helst här hemma ;) storasyster är äntligen frisk så blir dagmamma för henne imorgon så nu kanske äntligen de vanliga rutinerna kan börja dra igång..

    BVC påväg kommer imorgon och väger ;) sen har vi tider på sjukhuset nästa v och framåt... Vi håller koll på hjärtat samt medicinerar så. Men känns riktigt bra just nu iaf, allt flyter på bra <3
  • Elenic
    Emzaan skrev 2016-02-16 14:17:35 följande:

    Nu har jag varit hos bm på södra bb och enligt henne så ska det inte vara några problem att föda där under mars. Så jag får väl lita på det. Dock sa hon att det kubde vara bra medreservplan om det skulle vara fullt. Bebis låg långt nere men var ruckbar, enligt barnmorskan inte troligt att h*n vänder sig nu. Jag fågade när vi kan prata förlossning och hon sa att Vi skulle göra det nästa gång, jag vill gärna vara lite förberedd. Har ni pratat om förlossning?


    Vi ska prata förlossning på nästa besök som är på måndag, då har jag precis gått in i vecka 37 (36+0).

    Jag tror också att min bebis ligger långt ner och är ruckbar. Märker stor skillnad mot bara några dagar tillbaka att det blivit lättare att andas osv. samtidigt som trycket nere i bäckenet har ökat - känns som jag har en liten kanonkula mellan benen när jag går,sitter och ligger.. Kanske till och med fixerad med andra ord. Ska bli spännande att få höra på måndag!


  • NellieMeja

    Har varit hos B-m nu på förmiddagen å lillfisen log med huvudet upp igen gahh. Men den rör ju runt på sig hela tiden. Känner nu att den har flyttat å sig igen. Men ska nästa torsdag på vändingsförsök hoppas verkligen att den har lagt sig till rätta. Vill verkligen inte ha kejsarsnitt. Har erfarenhet av både nämligen å mådde mycket bättre efter vaginalt förlossning. Om nu bebisen inte vänder sig riktigt kan jag få föda vaginalt ändå om mitt bäcken är stort nog å inte bebisen är förstor.

  • Carabellis kusp
    NellieMeja skrev 2016-02-17 12:36:05 följande:

    Har varit hos B-m nu på förmiddagen å lillfisen log med huvudet upp igen gahh. Men den rör ju runt på sig hela tiden. Känner nu att den har flyttat å sig igen. Men ska nästa torsdag på vändingsförsök hoppas verkligen att den har lagt sig till rätta. Vill verkligen inte ha kejsarsnitt. Har erfarenhet av både nämligen å mådde mycket bättre efter vaginalt förlossning. Om nu bebisen inte vänder sig riktigt kan jag få föda vaginalt ändå om mitt bäcken är stort nog å inte bebisen är förstor.


    Nämen, vilken busunge! Håller verkligen tummarna för att vändning fungerar eller att sätesförlossning är möjlig.

    På vilket sätt tycker du att det var bättre med vaginal förlossning? Jag har själv ingen erfarenhet av snitt och bara lite nyfiken, så svara bara om du är bekväm med det förstås!
  • NellieMeja
    Carabellis kusp skrev 2016-02-17 13:09:26 följande:

    Nämen, vilken busunge! Håller verkligen tummarna för att vändning fungerar eller att sätesförlossning är möjlig.

    På vilket sätt tycker du att det var bättre med vaginal förlossning? Jag har själv ingen erfarenhet av snitt och bara lite nyfiken, så svara bara om du är bekväm med det förstås!


    Mycket beror på att jag hade så ont i rumpan då å har det nu med å det släpper inte på ett bra tag efter kejsarsnittet. så att sitta å försöka amma gjorde så fruktansvärt ont då man har ont därbak och väldigt ont i magen . Sen tyckte jag att det gjorde så ont efteråt i snittet men där känner man olika. Jobbigt å ta sig upp från soffa säng. Medans vaginalt kändes knappt efteråt sprack inget utan kunde röra mig utan direkt smärta å kände mig mycket piggare nästan direkt efter förlossningen .
Svar på tråden Marsbebis 2016