• themia

    En käftsmäll till undergångsprofeterna

    Från dagens ledare i DN

    www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

    Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

    "
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

    Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

  • Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • Padirac
    bullshitfighter skrev 2019-02-23 18:11:40 följande:
    Eftersom jag inte tillhör folieparabolhögern (vad nu det är...) så skulle jag istället upplysa henne om att risken att bli skjuten är kanske 1000 gånger högre än att flyplanet kraschar.
    Om du säger så kommer du att få Blixten på dig - hen gillar verkligen inte att det pratas om verkliga risker -det är att förminska och håna människors känslor

     
  • när lammen tystnar
    KillBill skrev 2019-02-23 21:04:27 följande:
    Du har dock fel i sak. Bostadsinbrotten minskar. Det handlar om rätt stora minskningar.
    Nej, jag har rätt i sak. Enligt BRÅ ökar inbrotten.
  • KillBill
    när lammen tystnar skrev 2019-02-23 23:14:21 följande:
    Nej, jag har rätt i sak. Enligt BRÅ ökar inbrotten.
    Till mannen med 1000 nick. Jag misstänker att du har missförstått statistiken eller så har du helt enkelt läst fel. Enligt BRÅ så tillhörde inbrott och stöld i bostad, fritidshus med mera, den brottstyp som minskade mest förra året. Att inbrotten minskar är dessutom en trend över tid och jämför man med hur det såg ut för 10 år sedan så är den en tydlig minskning.

    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    henkebenkerenkesänke skrev 2019-02-24 09:57:14 följande:
    Men enligt BRÅ själva så ökar andelen hushåll som utsätts för inbrott:

    www.bra.se/statistik/statistik-utifran-brottstyper/bostadsinbrott.html

    Dessutom utsätts villägare för betydligt grövre våld när de väl drabbas. Liger åker hem och börjar "renovera" och rånar sedan villaägaren för att få betalt för att de förstört villaägarens hem.

    Familjer blir väckta och vapenhotade mitt i natten.

    Annars är det korrekt att om det inte vore för den grova importerade kriminaliteten så hade totalen minskat kraftigt. Den klassiska formen av inbrott där "berra" stjäl en video och säljer på plattan, finns knappt längre.

    Stora insatser har gjorts av bostadsägare i form av hemlarm, grannsamverkan, säkerhetsdörrar och det vore ju märkligt om det inte gav nån form av resultat.
    Du länkar till 3 år gammal artikel som visade en mindre ökning mot året innan. Om du ser på bostadsinbrotten över en längre tidsperiod (vilket jag redovisar ovan) så är det tydligt att bostadsinbrotten minskar.

    Så här skriver BRÅ i sin senaste sammanfattning:

    bra.se/om-bra/nytt-fran-bra/arkiv/nyheter/2019-01-17-anmalda-brott-2018---preliminar-statistik.html

    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    henkebenkerenkesänke skrev 2019-02-24 10:18:18 följande:

    Från 2005 till 2016 har andelen män som utsätts för rån ökat med c:a 80%.


    Som vanligt så byter du fokus när du blir avslöjad med att publicera felaktiga uppgifter..
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Rataxes
    KillBill skrev 2019-02-23 16:29:11 följande:

    De företag som anlitar UPS får väl byta leverantör till posten eller någon annan distributör som har leveranser i området. 


    Det är avsändaren som väljer distributör. Oftast har man som kund ingen möjlighet att välja. Även om man väljer t.ex DHL kan säljaren skicka med någon annan distributör. Bara att gilla läget.
    Har oerhört lite respekt för låtsasborgerliga som gömmer sig under kjolarna hos såssar, miljötomtar och kåmmunister.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2019-02-24 10:31:50 följande:
    Det är avsändaren som väljer distributör. Oftast har man som kund ingen möjlighet att välja. Även om man väljer t.ex DHL kan säljaren skicka med någon annan distributör. Bara att gilla läget.

    Ja det är just därför som jag pekar på att det är de företag som anlitar UPS som  bör byta leverantör till posten eller annan distributör som har leveranser i området. Det är ju ganska dumt av ett företag att anlita en underleverantör som inte kan leverera de tjänster som kunderna efterfrågar, tycker inte du det?


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    henkebenkerenkesänke skrev 2019-02-24 10:38:03 följande:
    Men jösses, jag svarade på dina felaktigheter i inlägget innan. Andelen hushåll som utsätts för inbrott har ökat relativt kraftigt mellan 2006 och 2016.

    Rån ökar kraftigt. Hot ökar kraftigt. Men var inte orolig. Allt detta är den medelålders arbetande mannens fel.
    Som sagt, du hänvisar till en gammal BRÅ rapport och dessutom till resultat av en enkätundersökning där man frågat ett begränsat urval av innevånare om de har varit utsatta för brott.  Jag hänvisar till aktuella siffror över antalet polisanmälda brott i hela riket. 

    www.bra.se/download/18.62c6cfa2166eca5d70e2922/1548315169366/Sammanfattning_anmalda_prel_helar_2018.pdf

    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Rataxes
    KillBill skrev 2019-02-24 10:52:58 följande:

    Ja det är just därför som jag pekar på att det är de företag som anlitar UPS som  bör byta leverantör till posten eller annan distributör som har leveranser i området. Det är ju ganska dumt av ett företag att anlita en underleverantör som inte kan leverera de tjänster som kunderna efterfrågar, tycker inte du det?


    Det är inte ens säkert att visitkortsföretaget ifråga befinner sig i Sverige? Hur ofta levererar de till Rosengård är nästa fråga. Jag förmodar att de har ett avtal med UPS om alla leveranser från företaget. Sitter de i Tyskland kanske de inte räknar med att UPS i Sverige inte kör till "no go zoner". Postmord levererar inte till ett annat område i Malmö. Några områden i Mordor har också haft leveransstopp pga hot mot personalen. Det är inte lätt att vara paketkund om man måste kolla upp vilka som inte levererar för tillfället.
    Har oerhört lite respekt för låtsasborgerliga som gömmer sig under kjolarna hos såssar, miljötomtar och kåmmunister.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2019-02-24 11:07:58 följande:
    Det är inte ens säkert att visitkortsföretaget ifråga befinner sig i Sverige? Hur ofta levererar de till Rosengård är nästa fråga. Jag förmodar att de har ett avtal med UPS om alla leveranser från företaget. Sitter de i Tyskland kanske de inte räknar med att UPS i Sverige inte kör till "no go zoner". Postmord levererar inte till ett annat område i Malmö. Några områden i Mordor har också haft leveransstopp pga hot mot personalen. Det är inte lätt att vara paketkund om man måste kor etablerat i Tyskland lla upp vilka som inte levererar för tillfället.
    Som sagt var, det är dumt av ett företag att anlita underleverantörer som inte kan leverera de tjänster som kunderna efterfrågar och det gäller oavsett om företaget är etablerat i Sverige, Tyskland eller Botswana. 
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna