• Onix

    BF maj 2017

    Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

  • Svar på tråden BF maj 2017
  • Yopas
    Verben skrev 2016-09-17 22:29:18 följande:

    Jag har också sån där molande mensvärk men precis som du säger så är det ju ett tecken på att det händer saker där inne så man för tänka på det:) ja det är vårt första, så spännande:) är det ert första också?!


    Jamen precis!! :)

    Jaa det är det! Så obeskrivligt spännande och magiskt! :D
  • Yopas
    Fjäderängel skrev 2016-09-17 23:52:11 följande:

    Gick in i v 8 idag :D


    Grattis!! Vad kul :D
  • Yopas
    Verben skrev 2016-09-17 22:31:40 följande:

    Det där med att vara rädd för missfall är så påfrestande! Man är så glad och samtidigt så känner jag att man inte riktigt vågar vara så glad som man vill för då blir sorgen så mkt värre om något händer! Så blandade känslor! :/


    Precis så känner jag med!! Samtidigt som man försöker hålla hoppet uppe! Jättesvår balansgång mellan känslorna! :/
  • MammaBecka
    annadenise skrev 2016-09-15 07:59:30 följande:

    Det stämmer. I Sverige får du ett rutinultraljud i v.15-20. Vill du göra kubtest i v.11-13,får du oftast betala för det. Oftast är det bara gratis om mamman är över 35 år. Jag födde min son i Sverige. Nu bor jag i Spanien och är gravid i v.6. Här får man 1-2 vul,sen ett ultraljud i varje trimester (som i England). Jag tycker att förlossningsvården i Sverige är dålig


    Här i Linköping gör man ett UL i ca vecka 12-13 och ett i ca vecka 18-19. Kub är gratis.
  • MammaBecka
    JoJoNo skrev 2016-09-17 22:05:01 följande:

    På denna sidan står 20-30 procent. Men vet inte om det stämmer. Vet inte hur man ska lyckas sluta oroa sig.

    www.niomanader.se/missfall/


    Jag köpte en gravidtidning häromdagen och där stod det att det är 10-15% som får missfall.
  • MammaBecka

    Grattis till alla nya pluss :)

    Jag har inte läst här inne på flera dagar så läste i kapp nu ;) de flesta av oss är i en hemlig grupp på fb så kom gärna dit :)

    Någon mer än jag som bor i Linköping eller Östergötland?

  • Verben

    Godmorgon alla plussare:) nån mer än jag som haft en hemsk natt med värk i magen från h*lvetet:( så svårt när man väntar första barnet, man vet ju inte vilken värk som är normal eller inte då man inte har ngt att jämföra med!!! Min värk sitter liksom en bit under naveln och strålar ut!!! Hade dessutom en snarkande sambo som inte gjorde saken bättre;)

  • Yopas
    MammaBecka skrev 2016-09-18 09:16:13 följande:

    Grattis till alla nya pluss :)

    Jag har inte läst här inne på flera dagar så läste i kapp nu ;) de flesta av oss är i en hemlig grupp på fb så kom gärna dit :)

    Någon mer än jag som bor i Linköping eller Östergötland?


    Jag bor i Norrköping! Heydiho granne! :D

    Vad heter gruppen på fb? :)
  • Yopas
    Verben skrev 2016-09-18 09:28:44 följande:

    Godmorgon alla plussare:) nån mer än jag som haft en hemsk natt med värk i magen från h*lvetet:( så svårt när man väntar första barnet, man vet ju inte vilken värk som är normal eller inte då man inte har ngt att jämföra med!!! Min värk sitter liksom en bit under naveln och strålar ut!!! Hade dessutom en snarkande sambo som inte gjorde saken bättre;)


    Jag sov väldigt bra inatt! Jag har lite mensvärk nu på morgonen och när jag var i affären för att ha ska frukost kände jag hur det "rann till" (ursäkta detaljerna). Vart orolig och satte mig på toa så fort jag kom hem. Bad att det inte skulle vara blod!! Hade då fått brun flyt igen som jag hittills har fått varje morgon och kanske någon gång mer under dagen. Som du säger vet man ju inte vad som är normalt eller inte angående känsla eller blodblandade flytningar.. men jag har inte ont och det har aldrig kommit rent blod. Utan bara den där äckliga bruna flytningen.. undrar om jag borde försöka ringa till någon och rådfråga? Men vart ringer man då? :/

    Hur ont tyckte du att det gjorde? Har smärtan avtagit? Inget blod har kommit för dig? :)
Svar på tråden BF maj 2017