• Mudcakemonster

    IVF maj 2019

    Hej! Kollade lite igenom efter trådar men hittade inga nya så jag tänkte starta en ny tråd för att hitta andra i samma situation just nu som vill följas åt?

    Vi genomgår vårt första IVF försök (manlig faktor). Hade mitt livs första äggplock igår och imorgon är det dags för ET såvida de inte idag ringer från sjukhuset och säger att det inte blivit nåt att lägga in igen. Är så nervös att jag nästan spricker.

  • Svar på tråden IVF maj 2019
  • Loviisa89
    LLW skrev 2019-06-13 07:34:54 följande:

    Jag fattar inte. Hela kroppen skakar. Händerna funkar knappt.

    Jag har tagit test. Fyra stycken. Dom blir positiva direkt. DIREKT. det är två streck där. TVÅ. Jag fattar inte. Det här händer inte. Det går inte. Det händer inte mig. Jag vet inte vart jag ska ta vägen


    Men GRATTIS!!! Så himla kul!!! :D
    Insta: Ivfskafunka
  • Loviisa89
    LLW skrev 2019-06-13 08:42:10 följande:

    Tack :D

    Alla streck kom fram inom 20 sekunder. Lite olika styrka men helt klart synliga, ingen tvekan.

    Jag har haft blödningar till och från sedan ruvardag 8. Ibland mer rosa/röda och ibland mer beiga. Har googlat så mycket om blödningar med lutinus och det verkar så himla vanligt, så jag tänker inte oroa mig om det inte börjar komma mer som mens typ. Jag tar trombyl också så tänker att det kanske bidrar till att det blöder mer.

    HUR ska jag överleva denna dag på jobbet?? Kommer inte kunna berätta för mannen förens ikväll! Ringde honom förut och var sååå nära men efter att ha drömt i snart tre år om hur jag ska berätta för honom ville jag inte förstöra haha.


    Har du fått trombyl av Rmc? Hur gick du tillväga för att få det? Är det första insättningen du tar trombyl?:)
    Insta: Ivfskafunka
  • LLW
    Loviisa89 skrev 2019-06-13 16:28:30 följande:

    Har du fått trombyl av Rmc? Hur gick du tillväga för att få det? Är det första insättningen du tar trombyl?:)


    Jag fick inte av rmc, frågade iof inte. Men fick av min pappa som tar det! Första gången jag använder så jag måste ju tro att det gjorde skillnad, haha!
  • LLW


    Det här. Trodde aldrig jag skulle få se detta. Oavsett hur det här går nu så är jag SÅ glad att få ha upplevt detta.

    Väntar på att mannen ska komma nu så jag får överraska. Skakar i hela kroppen! Herregud
  • Barnlängtan31år
    LLW skrev 2019-06-13 16:40:09 följande:

    Det här. Trodde aldrig jag skulle få se detta. Oavsett hur det här går nu så är jag SÅ glad att få ha upplevt detta.

    Väntar på att mannen ska komma nu så jag får överraska. Skakar i hela kroppen! Herregud


    Helt otroligt häftigt att få se ett sånt test från sin egen urin :D Åter igen, stort grattis!

    Nu hoppas vi det ska gå bra för oss :)
  • Hoppet19
    Barnlängtan31år skrev 2019-06-10 07:18:40 följande:

    Hej på er!

    Hur går det för er?

    Jag har testat positivt :) Är gravid för första gången i hela mitt liv jag! Känns så stort. Vet att det är väldigt tidigt, men så här långt har vi aldrig kommit. Nu börjar såklart en annan oro. Men ska försöka njuta idag av detta :)

    Plussade redan igår RD 6, men väääääldigt svagt. Syns väldigt dåligt på bild.

    Tog digitalt inatt vid kl 02 :)

    Håller tummarna för er också!!


    Wow Grattis!!! Har inte varit inne på länge men kände att jag ville in och se hur det går för alla, och blev så glad när jag såg att du plussat :) Är också 31 och har aldrig varit gravid, längtar så! 
  • Hoppet19
    LLW skrev 2019-06-13 16:40:09 följande:
    Det här. Trodde aldrig jag skulle få se detta. Oavsett hur det här går nu så är jag SÅ glad att få ha upplevt detta.

    Väntar på att mannen ska komma nu så jag får överraska. Skakar i hela kroppen! Herregud
    Alltså Wowow du har också plussat!! SÅ KUL! Grattis! Jag får hopp av att se er som kämpat och inte trott på det ändå till slut får plus, så himla roligt! Trombonen alltså, undra om man ska prova något sånt! 

    Lycka till när du ska berätta för mannen din! 
  • Hoppet19
    mmichaela skrev 2019-06-12 09:41:40 följande:

    Oj, vet inte vad som hände men min text blev vit, jag försöker igen: 


    Hej!

    Jag och min kille har precis påbörjat vår första IVF på Livio Kungsholmen i Stockholm, är det någon mer här inne som gör där eller i Stockholm?

    Jag har läst nästan allt ni skrivit här i denna tråden och tycker det är så otroligt att ni delar med er och känner nu att jag själv också behöver dela för att bidra till andras fördel. Jag upplever att folk i allmänhet talar illa om familjeliv som forum men jag kan inte tänka mig något bättre än att få läsa om andras faktiska upplevelser. 

    Vi är inne på vår åttonde behandlingsdag och var på ultraljud igår. 6 respektive 2 äggblåsor som såg fina ut, ska tillbaka på fredag för ultraljud och förmodligen äggplock på måndag. Ska bli så spännande men jag är nervös. Ni som gjort äggplock innan, gör det ont? Jag läste att man kan få lugnande innan, tog ni det?

    Ölandstoka - Ska ni försöka igen? 


     


    Spännande att få börja! Har ni försökt länge? Jag har läst familjeliv länge i och med det här men kände tillslut att jag skulle skaffa ett konto för att dela med mig och kunna få stöd i andra som går igenom liknande. 

    Mitt äggplock gick jättebra, fick midazolam mixtur (lugnande som man dricker) och alvedon innan, sen får man rapifen under själva plocket som är som ett snabbverkande morfin som verkar för stunden men går ur kroppen fort (snabbt och kort rus) Tyckte det funkade superbra! Det var bara att säga till så gav sköterskan mer :) 
  • Hoppet19
    Ölandstoka skrev 2019-06-12 08:50:41 följande:
    Det är kört, mensen kom redan nu. Hoppas det går bättre för dig.
    Skit också. Det suger, sörj och samla kraft för nästa försök. Blir det paus i sommar? 
  • Hoppet19
    Bönana skrev 2019-06-12 12:31:43 följande:

    Hej, Det här är första gången jag skriver i ett sådant här forum, jag är ny på det här, och jag vet inte riktigt vad som menas med ruvar dag och diverse förkortningar. fick i dag ett brev om att de övriga äggen inte gick att frysa in och har stor grinat i oro sedan dess för att jag nu undrar om det betyder att det embrio som jag nu haft i min sedan 6/6, förmodligen inte kommer ta.


    Jag har haft kraftig molande verk i ländrygg,
    Växlande spänningar i buk, fast det är ryggen som är konstant.
    och bröst vårtorna ömmar konstant men det är en skala på "släpp tuttarna fria" till hoppsan det kändes när man känner efter.


    Sedan Ägg Insättningen. Om det betyder att jag är påväg att få mens eller inte vet jag ej, för jag har i från början en hormon brist som gör att jag inte har en regelbunden mens.


    Undrar om det fins någon där ute som kan ge en kvinna på landet några tröstande ord, för jag har ingen i min närhet som förstår eller som gjort detta


    och jag vet inte vart jag skall vända mig då det verkar som att det är något fel på växeln som jag skall ringa till..


    <3


    Hej och välkommen! Jag tycker det låter som rätt bra symtom! Ja har aldrig haft några spänningar eller så på mina två FET, och dom har varit negativa.. Kämpa på!
Svar på tråden IVF maj 2019