• LLW

    IVF hösten 2019

    Hej!

    Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!


  • Svar på tråden IVF hösten 2019
  • MALinneaH
    Ölandstoka skrev 2019-09-03 21:23:04 följande:

    Förstår att du ställer in dig på att det inte blir något nu, det skulle jag också göra så kan man i nästa fall bara bli glatt överraskad. Hoppas att din kropp mår bra så att du kan få ett embryo dock! :)

    Jag berättar gärna. Fast det gick så pass bra, jag vet inte hur representativt det är. Jag hade iaf ett jättebra plock, jag svarade väldigt bra på både lugnande och smärtstillande. Jag kände ett litet stick när han gick in i ena äggstocken men det var verkligen allt. Sen efteråt hade jag ganska ordentligt ont men då kändes det mest som mensvärk.

    Det kommer att gå bra ska du se :) Det går så fort, plötsligt är det över. Ladda upp med gott att äta och bra att titta på/läsa också, det kanske lugnar nerverna att se fram emot att det är över.


    Vad skönt att höra peppande ord!! Tack för det <3

    Nu är det nära, håller tummarna för bra resultat för både dig och mig!
  • Fifen
    TrueLove12 skrev 2019-09-05 19:10:27 följande:

    Någon som gjort detta


    Stina är fantastisk!
  • Banana84
    TashMash skrev 2019-09-05 15:41:47 följande:

    Ja spännande är det fast man känner si orolig hela tiden... Det blev 4 befruktade av 6 samt att inget klarad sig till frysen. hoppas att de ägget jag fick tillbaka klarar sig i alla fall :)

    hur känner du med sprutorna?


    Synd att de inte klarade sig till frysen, men håller tummarnaför guldläget! :)

    Har tagit 4 sprutor hittills, det har gått bra men igår kväll började jag känna att det sticks/hugger i min vänstra äggstock :/ lite konstig känsla, nån mer som känt av?

    I dag ska jag på ultraljud ock kolla om det har börjat bildas några äggblåsor
  • Banana84
    Najo skrev 2019-09-05 21:13:58 följande:

    Hallå! 2 barn via ivf födda 2009 och 2015. Har försökt få barn igen 2019 men 1 missfall och 1 ivf utan graviditet. Nu allra sista ivf försöket, dock första gång ivf med spermiedonation. I kväll första menopursprutan... är 44 år och sista försöket med egna ägg i sverige. Går det inte vägen blir det ED utomlands. Nervöst, nu är jag igång!


    Hej! Så roligt att du har fått två barn med ivf :) hade du frysta embryon?

    Lycka till med barn nr 3 !
  • Loviisa89
    Aryzza skrev 2019-09-05 15:13:45 följande:

    Jag fick svar på 1177 att tid för ultraljud kommer hem med brev och att det blir nån gång v 8-10. Suck! Tredagarsperioder låter rätt bra, får kanske köra samma.

    Förstår känslan, jag är ju rätt glad för mitt illamående för det är ju bra tecken. Men samtidigt såååå jobbigt! Främst på förmiddagen men till och från hela dagen. Ringde och pratade med BM idag om det och har fått tid för hälsosamtal den 17e september och sen inskrivning 14e oktober.


    Vad jobbigt att inte få veta direkt när du får tid, hoppas du får i vecka 8 så du inte behöver vänta så länge :)

    Jag har också bokat tider hos mvc, men har inte bokat nån tid innan vi har ultraljudet. I östergötland har dom ändrat för ett par år sen att man inte får ett enskilt hälsosamtal, utan det är istället en föreläsning. Jag kan inte tänka mig nått värre innan jag fått reda på om nått lever där inne, att behöva sitta där tillsammans med massor av andra :/ Så jag fick hälsoföreläsningen 23/9, så har jag några dagar tillgodo om jag behöver boka av.
    Insta: Ivfskafunka
  • Ölandstoka
    MALinneaH skrev 2019-09-05 21:55:15 följande:

    Vad skönt att höra peppande ord!! Tack för det <3

    Nu är det nära, håller tummarna för bra resultat för både dig och mig!


    Hur gick det? :)
  • Ölandstoka
    Banana84 skrev 2019-09-05 13:43:30 följande:

    Det går bättre med sprutorna än jag trodde :) dag 4 idag, känner inte av några biverkningar än. Får se imorgon på ultraljudet om det har bildats några äggblåsor och om dosen är bra


    Hur gick ultraljudet, verkar dosen vara lagom?
  • LLW
    Hedblomster skrev 2019-09-05 15:43:45 följande:

    Min läkare kommer absolut inte skriva ut trombyl tyvärr :( Hoppas verkligen din nästa insättning funkar! Vilken klinik går du på? Tycker scratchen verkar lite intressant iaf...Jag blev också gravid första gången jag fick trombyl men bara i typ tre dagar lol. Problemet nu är att jag bada har 17 tabletter så kan inte fortsätta vid plus och min nya läkare skrattade åt att jag ens fått trombyl av förra kliniken så kommer inte få där :( Vet att många tar receptfria albyl minor men den verkar vara slut överallt...

    Ser förresten att du inte får ta värktabletter nu vid mens, gäller det Alvedon också?! Hade aldrig klarat mig, din stackare...


    Går det inte beställa albyl på nätet? Om jag vore du skulle jag ta dom tabletter jag har, det är ju som mest kritiskt i början när embryot ska fastna så om det kan göra någon skillnad är det ju värt det! Kan inte tänka mig att det skulle vara dåligt att sluta sen?

    Alvedon får jag ta, men dom hjälper inte överhuvudtaget :( alldeles för svaga för den värk jag får. Det är bara rulla ihop i en liten boll med värmekudden och vänta tills det går över. Känns så jävla sorgligt allting.
  • Hedblomster
    LLW skrev 2019-09-06 08:22:31 följande:

    Går det inte beställa albyl på nätet? Om jag vore du skulle jag ta dom tabletter jag har, det är ju som mest kritiskt i början när embryot ska fastna så om det kan göra någon skillnad är det ju värt det! Kan inte tänka mig att det skulle vara dåligt att sluta sen?

    Alvedon får jag ta, men dom hjälper inte överhuvudtaget :( alldeles för svaga för den värk jag får. Det är bara rulla ihop i en liten boll med värmekudden och vänta tills det går över. Känns så jävla sorgligt allting.


    Det är helt slut :( finns fortfarande i lager i vissa apotek runt om i landet. Men man kan tydligen ta bamyl tex också men den är mycket starkare så man får dela den i fler bitar. Tror det blir bra om man delar den i 7 bitar lol, om det ens går utan att smula sönder hela tabletten.

    Förstår, Alvedon hjälper knappt mig heller :( Har haft så otroligt ont sen igår men eftersom jag inte blev gravid och inte är i behandling så unnade jag mig pronaxen...
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Najo
    Banana84 skrev 2019-09-06 07:26:31 följande:

    Hej! Så roligt att du har fått två barn med ivf :) hade du frysta embryon?

    Lycka till med barn nr 3 !


    Tack! 2 i frysen sedan ivf no 2 2014 (som blev en son med mitt x). Gravid på första mars 2019 men MA i v 7. Det andra klarade inte tining. Ivf no 3 i juni 2019 (med mitt x) en 2 dagars tillbaka och 1 till frysen. Ingen graviditet och det i frysen kommer tyvärr inte användas.

    Nu: ivf no 4 solo (med donerade spermier). Sista försöket och det kommer bli en jobbig process. Dessutom fram och tillbaka till uppsala från Stockholm x antal ggr och har 1 barn på heltid och 1 barn ca 60% och jobbar 75%. Men det ska bara gå!
Svar på tråden IVF hösten 2019