• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Aaanvändare

Ni som går på sahlgrenska, när är testdag med 5-dagars? Har lagt mitt papper jag fick med mig någonstans :P Har för mig att det var 10 dagar efter insättning men skulle kunna vara 12 också. Nån som vet?

• Aaanvändare

Ni som går på sahlgrenska, när är testdag med 5-dagars? Har lagt mitt papper jag fick med mig någonstans :P Har för mig att det var 10 dagar efter insättning men skulle kunna vara 12 också. Nån som vet?

• Mudcakemonster
    malinmalan skrev 2019-09-03 06:35:07 följande:

Jag har också varit varm/frusit till och från. Höjd temp från vanligtvis 36,2 till runt 37 nu. Hoppas också att det skulle vara ett gott tecken men tror att det kan vara progesteronet som ger temphöjning?

Mitt hopp sjunker verkligen mer för varje dag här.. Ingen särskild anledning men bara känslan och att man tänker mer och mer realistiskt med att chansen kanske bara är 25% att det tar sig

Vi får hoppas att det inte är gulkroppshormonet som spökar :) iiiik så spännande! Idag har jag varit mega gasig i magen, hahha
  • MALinneaH
    Ölandstoka skrev 2019-09-03 11:03:48 följande:

Bra med många men förstår att det är jobbigt att inte veta om det blir återföring eller inte. Hur mår du, känner du dig svullen?

Jag var på vul i morse och det gick bra. Fick inte veta hur många folliklar det var men vill egentligen inte veta heller. Ca sex på varje äggstock. Förra ivf:en hade jag väldigt många blåsor men de fick bara ut sju ägg, så jag vill hellre inte veta hur många det är än att bli besviken. Får se på måndag, då har jag plock. 9/9-19, känns som ett bra datum :)

Ja men lite jobbigt. Jag räknar ändå med att det inte blir återföring och har ställt in mig på det!

Supercupen skulle vara suprecur ;-D

Vad spännande med plock på måndag! Bra datum helt klart! Hur var förra IVF:en? (Om du vill/orkar berätta). Jag är sjukt nervös för plocket :-/
  • Loviisa89
    Hoppet19 skrev 2019-09-03 18:31:35 följande:

Grattis till alla som plussar! Hoppas vi alla får uppleva ett plus snart!

Imorgon har jag Vul, för att titta slemhinnan, nervös, den brukar vara bra men man vet ju aldrig. Är den fin så blir det insättning säkert i början av nästa vecka! Gaah, denna väntan....... Ska bli kul att ruva, iallfall dom första 2 dagarna typ sen är det tortyr!

Tack! Ja, vi alla förtjänar att plussa och få våra efterlängtade barn :)

Kul att ni troligen får sätta in nästa vecka :) Ja exakt, de två första dagarna kan man ju inte sia om utfallet, sen börjar man ju leta symptom som en galning fastän man vet att man inte ska, är verkligen tortyr-likt.
    Insta: Ivfskafunka
  • Ölandstoka
    MALinneaH skrev 2019-09-03 20:03:06 följande:

Ja men lite jobbigt. Jag räknar ändå med att det inte blir återföring och har ställt in mig på det!

Supercupen skulle vara suprecur ;-D

Vad spännande med plock på måndag! Bra datum helt klart! Hur var förra IVF:en? (Om du vill/orkar berätta). Jag är sjukt nervös för plocket :-/

Förstår att du ställer in dig på att det inte blir något nu, det skulle jag också göra så kan man i nästa fall bara bli glatt överraskad. Hoppas att din kropp mår bra så att du kan få ett embryo dock! :)

Jag berättar gärna. Fast det gick så pass bra, jag vet inte hur representativt det är. Jag hade iaf ett jättebra plock, jag svarade väldigt bra på både lugnande och smärtstillande. Jag kände ett litet stick när han gick in i ena äggstocken men det var verkligen allt. Sen efteråt hade jag ganska ordentligt ont men då kändes det mest som mensvärk.

Det kommer att gå bra ska du se :) Det går så fort, plötsligt är det över. Ladda upp med gott att äta och bra att titta på/läsa också, det kanske lugnar nerverna att se fram emot att det är över.
  • Hedblomster

Fått mens idag. Har fyra i frysen, blev inget av resten. Men vi hade fyra i frysen förra gången också... Och det gav oss ingenting. Får väl göra FET i förhoppningsvis oktober men om det är fullt eller min ägglossning krånglar november. Så långt bort. Dessutom vill jag inte bara slösa bort våra fyra frysta men vet inte vad man kan göra. Har trombyl kvar sen i våras till en till gång så tror jag tar det på eget bevåg nästa gång... Ska försöka komma med i en studie där man får göra en endometrial scratch också, man ska ha gjort minst fyra återföringar och vi har gjort fem nu ju. Men vet inte om man ska ha gjort återföringarna på just denna klinik eller om det går bra trots att det var på en annan...

Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • LLW
    Hedblomster skrev 2019-09-03 21:27:39 följande:

Fått mens idag. Har fyra i frysen, blev inget av resten. Men vi hade fyra i frysen förra gången också... Och det gav oss ingenting. Får väl göra FET i förhoppningsvis oktober men om det är fullt eller min ägglossning krånglar november. Så långt bort. Dessutom vill jag inte bara slösa bort våra fyra frysta men vet inte vad man kan göra. Har trombyl kvar sen i våras till en till gång så tror jag tar det på eget bevåg nästa gång... Ska försöka komma med i en studie där man får göra en endometrial scratch också, man ska ha gjort minst fyra återföringar och vi har gjort fem nu ju. Men vet inte om man ska ha gjort återföringarna på just denna klinik eller om det går bra trots att det var på en annan...

Neeeeej :( jävla skit också! Ledsen för din skull vännen, så himla tråkigt. Hoppades verkligen att det var er tur nu.

Skulle det vara aktuellt att göra scratchen innan nästa återföring isåfall?
  • Jagvetdåinte
    Jooosen skrev 2019-09-03 08:37:10 följande:

Kul att många plussat här! Beklagar för er som fått mens :(. Snart kommer ja vara ruvare oxå - ser verkligen inte fram emot det. Jag snusar fortfarande mycket. Kommer kanske sluta bara nån dag innan första sprutan... dock har jag inte druckit alkohol på snart 2 månader. Är lite stolt faktiskt :). Jag har inget hopp alls, vilket känns lite sorgligt. Kram på er alla som kämpar så <3

Hejsan! Ville bara skriva att jag känner med dig. Senaste dagarna har allt hopp försvunnit. Det är som om att jag hoppats för mycket, för länge, att jag inte har något hopp kvar. Hur länge har ni försökt? Är det första ivf för er eller har ni försökt förut? StyrkeKram
  • LegoS

Hejsan!

Jag är på RD8 med en 5dagars. Testade imorse ( dagens andra och tredje urin) fick gravid på cv sticka och digitalt. Kan det verkligen stämma? Har testdag 11/9.

Tog ovitrell 19/8 så den bör inte finnas kvar i kroppen?

Rädd för att det står ej gravid på faktiska testdagen. Kan det blir så?

Svar på tråden IVF hösten 2019