• LLW

    IVF hösten 2019

    Hej!

    Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!


  • Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Mudcakemonster
    Jooosen skrev 2019-09-09 22:27:45 följande:

    Så kul att så många verkar plussa i tråden! Själv väntar jag på den kära mensen. Sedan sprutstart. Är inte så orolig för sprutorna. Däremot äggplocket som var rena rama tortyren förra gången. Jag undrar vad man kan göra som smärtlindrar allra mest..


    Äsch vad tråkigt att höra! Kanske det går lättare denna gång? :)

    Vi är nästan i samma sits. Oförklarligt barnlösa, IVF1 en ET och nu ruvar första och enda FET. Hoppas det inte blir en round 2 men det är ju svårt att vara positiv ibland.
  • malinmalan
    Mudcakemonster skrev 2019-09-09 16:24:54 följande:

    Vad spännande! Det nedre är iofs från idag och övre igår. Dagens är bredare dock men syns inte lika bra på bild.. hoppas det blir starkare. Innan dess vågar jag inte tro på detta.


    Alltid svårt att återge på bild märker man när man fotar själv med :P Ja det är lätt att bli besatt av att testa känns det som.. skulle inte testa igår men kunde inte låta bli på eftermiddagen ändå.. hehe. Det hade blivit lite starkare då men kan ha berott på mer koncentrerad urin också!

    Får se hur länge man kan hålla sig till nästa test!
  • malinmalan
    LisasL skrev 2019-09-09 20:03:54 följande:

    Hej,

    Jag är nu inne på min första ruvar period. Är inne på ruvardag 10 och har börjat få molande värkt i höfter rumpa samt känns det konstigt runt underlivet, börjar bli orolig att min mens är påväg. Är det någon som har liknade känningar?


    Jag har också känt liknande med värk i höfter/ryggslut, som att jag är öm vid blygdbenet på något konstigt sätt och drag i ljumskarna. Är på RD 12 idag med ett tvådagars-embryo och har börjat få plus på test sedan dag 9-10 :)
  • Jooosen
    Mudcakemonster skrev 2019-09-09 23:35:16 följande:

    Äsch vad tråkigt att höra! Kanske det går lättare denna gång? :)

    Vi är nästan i samma sits. Oförklarligt barnlösa, IVF1 en ET och nu ruvar första och enda FET. Hoppas det inte blir en round 2 men det är ju svårt att vara positiv ibland.


    Jag hoppas det!! Underbart att du verkat plussa! Vilken dag är du på? Håller verkligen tummarna. Ger mig hopp :)
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • LisasL
    Mudcakemonster skrev 2019-09-09 22:01:48 följande:

    Jag känner likadant och är också på dag 10 :) spännande! Har fått lite svaga streck. Har du tjuvtestat ännu?


    Hej, men vad skönt att någon mer känner likadant, men vad kul grattis!!!

    Jag har inte vågat testa än, jag och min sambo bestämde att vi inte ska tjuvtesta. Men det är så jobbigt då man snart egentligen ska ha sin mens.

    När börjades tjuvtesta?
  • LisasL
    malinmalan skrev 2019-09-10 05:24:28 följande:

    Jag har också känt liknande med värk i höfter/ryggslut, som att jag är öm vid blygdbenet på något konstigt sätt och drag i ljumskarna. Är på RD 12 idag med ett tvådagars-embryo och har börjat få plus på test sedan dag 9-10 :)


    Hej!

    Känner precis så jag med i ena ljumsken och dom sagt vid blygdbenet. Men vad kul jag är idag på RD 11 jag har och tvådagars. Men vad kul, grattis! Jag vågar inte tjuvtesta. Tror det är gör att jag inte vill se att det är negativt. Har ca 1 vecka kvar till TD.

    Men när ni tjuvtestat har du kontaktat din mottagning eller väntar du tills din ricktiga TD?

    Så kul att det du är 1 RD före mig ????
  • Ölandstoka
    Banana84 skrev 2019-09-09 17:22:06 följande:

    Förstår att det inte alltid är lätt att vara positiv och hålla hoppet uppe....och det är ok att deppa ihop ibland :) men du fick iaf 7 ägg och allt som krävs är 1 guldägg, det kan ju hända när man minst anar det ;)

    Var på ultraljud igen idag och har ca 11 blåsor på gång, äggutplock på torsdag, rätt nervös att det ska göra ont :/


    Jo jag vet att det är helt orimligt att man själv skulle kunna veta eller känna på sig att man inte kan bli gravid men det är så jag alltid har känt och jag får det ju bekräftat varje månad så det är svårt att vända de tankarna. Ska ringa och höra hur äggen mår imorgon.

    En sak som är lätt att glömma bort vid plock är att man kan be om mer smärtstillande. Prata med dem om det innan att du är nervös att det kommer att göra ont och att de ska fråga dig om du vill ha mer om du verkar ha ont. Väl uppe i stolen är man så snurrig och iaf jag har lätt att glömma bort att man faktiskt kan få lite mer. Men förhoppningsvis går det fort och jättebra :)
  • Ölandstoka
    MALinneaH skrev 2019-09-09 18:34:56 följande:

    Vad jobbigt att du känner dig deppig. Förstår att det måste vara jobbigt när du gått igenom det en gång.. Av de sju äggen finns kanske guldägget <3 Jag håller alla tummar jag kan!! Jag har läst i forum om personer som det gått bra för när det blivit få ägg och dåligt när det blivit många ägg. 7 ägg är nog ganska vanligt antal när jag läser runt. Men du vet säkert allt det redan! Hoppas att du får bli positivt överraskad denna gång i alla fall! <3

    Kramar till dig!


    Tusen tack! Är verkligen inte en dans på rosor ivf.

    Vet du något mer om dina ägg eller blir det senaste i veckan? Och hur mår du? Jag är väldigt öm i magen och då är det efter punktion av ynka 10 blåsor.
  • malinmalan
    LisasL skrev 2019-09-10 07:11:08 följande:

    Hej!

    Känner precis så jag med i ena ljumsken och dom sagt vid blygdbenet. Men vad kul jag är idag på RD 11 jag har och tvådagars. Men vad kul, grattis! Jag vågar inte tjuvtesta. Tror det är gör att jag inte vill se att det är negativt. Har ca 1 vecka kvar till TD.

    Men när ni tjuvtestat har du kontaktat din mottagning eller väntar du tills din ricktiga TD?

    Så kul att det du är 1 RD före mig ????


    Vad kul, då är vi väldigt nära i tid då!! Spännande med liknande känningar med!

    Förstår om du vill hålla dig borta från test så länge det går, hade tänkt göra det också men jag har sämst tålamod..

    Konstigt att du har en vecka till TD när det bara skiljer en dag mellan oss? Vi har på fredag egentligen så jag kommer vänta tills dess med att ringa kliniken om det fortfarande håller sig positivt tills dess :) Tror inte de vill att man tjuvar och hör av sig innan, hehe!
  • zey

    Då ska man till kliniken igen på fredag för nästa omgång FET, detta blir tredje gången totalt (1ET och nu 2FET).

    Känner mig mer positiv nu än förra gången, samtidigt som man bara har ångest hels tiden.. svårt det här!

Svar på tråden IVF hösten 2019