• Ölandstoka

    IVF hösten/vintern 2020

    Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

    Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

  • Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Ölandstoka
    minnie768 skrev 2020-10-15 11:57:50 följande:

    Hej, det är nog bara i en sån här tråd andra kan förstå känslan när man efter ÄP får ut 8 ägg (jag hade satt 1 som minst för att inte bli besviken så grät av lycka för att få ut 8). Nästa smäll kom dagen efter när kliniken säger att bara 2 (!!!) blivit befruktade och ET bokas in dagen efter.

    Helt plötsligt va jag inte alls sugen på ET för det kändes som ett misslyckande, men sagt o gjort, allt gick bra och jag blev ruvare. RD6 tror jag det blir idag och igår fick vi brev, 1 till frysen!! Kände sån enorm lättnad och pressen rann av mig på något vis, förhoppningsvis har vi ett försök till på oss innan ev. nya sprutor.... hua fan vilken pärs detta är! Nu lever jag på hoppet tills nästa helg och testdag, till dess är jag gravid och jag kan väl likaväl försöka njuta när magen ändå är så pass svullen? haha.

    Har massor med symptom men tror det är Lutinuset... Men är det blev som blivit hårda i magen?


    Ja det är en sån jäkla karusell detta, från att vara jätteglad och positiv till alldeles deppig från en dag till nästa. Det är inte lätt! Skönt att det blev ett till frysen :)

    Det är jättevackra att bli hård i magen av lutinus. Det är bara att vänja sig, blir du gravid kan du räkna med att magen blir riktigt trög :P

    Hur känns det annars att ruva? :)
  • Enkeli
    minnie768 skrev 2020-10-15 11:57:50 följande:

    Hej, det är nog bara i en sån här tråd andra kan förstå känslan när man efter ÄP får ut 8 ägg (jag hade satt 1 som minst för att inte bli besviken så grät av lycka för att få ut 8). Nästa smäll kom dagen efter när kliniken säger att bara 2 (!!!) blivit befruktade och ET bokas in dagen efter.

    Helt plötsligt va jag inte alls sugen på ET för det kändes som ett misslyckande, men sagt o gjort, allt gick bra och jag blev ruvare. RD6 tror jag det blir idag och igår fick vi brev, 1 till frysen!! Kände sån enorm lättnad och pressen rann av mig på något vis, förhoppningsvis har vi ett försök till på oss innan ev. nya sprutor.... hua fan vilken pärs detta är! Nu lever jag på hoppet tills nästa helg och testdag, till dess är jag gravid och jag kan väl likaväl försöka njuta när magen ändå är så pass svullen? haha.

    Har massor med symptom men tror det är Lutinuset... Men är det blev som blivit hårda i magen?


    Vad har du för andra symtom? Jag är på ruvardag 1.. jag svettas och fryser vartannat. Fick igår blastocyst .. är väldigt trött men det har jag varit under hela ivf
  • Enkeli
    Sussna85 skrev 2020-10-15 09:28:20 följande:

    Jag har två barn från ett tidigare förhållande,de kom till naturligt. Sonen tog sin tid,vilket jag tyckte då,allt är relativt. Vi hann då börja en utredning,jag blev då gravid men fick jag ett missfall. Men sen bestämde sig sonen för att stanna i magen Dottern fick jag 2 år senare. De är nu 10 och 8 år gamla.

    Så ibland kan jag få så dåligt samvete,att jag gapar efter mycket, och därav så tycker ödet att det är bra och därför misslyckas vi med alla våra behandlingar. Kanske en löjlig tanke.

    Men här kämpar så många med att få första barnet, och så sitter jag här med t.om två stycken.


    Men det är klart du har rätt att längta precis som alla andra, jag har ju också ett barn sen tidigare.. tror ändå man är liiiite mer avslappnad än de som inte alls har tänker jag. För då vet man inte alla om kroppen funkar. Men alla har rätt att längta tycker jag
  • eeerica
    minnie768 skrev 2020-10-15 11:57:50 följande:

    Hej, det är nog bara i en sån här tråd andra kan förstå känslan när man efter ÄP får ut 8 ägg (jag hade satt 1 som minst för att inte bli besviken så grät av lycka för att få ut 8). Nästa smäll kom dagen efter när kliniken säger att bara 2 (!!!) blivit befruktade och ET bokas in dagen efter.

    Helt plötsligt va jag inte alls sugen på ET för det kändes som ett misslyckande, men sagt o gjort, allt gick bra och jag blev ruvare. RD6 tror jag det blir idag och igår fick vi brev, 1 till frysen!! Kände sån enorm lättnad och pressen rann av mig på något vis, förhoppningsvis har vi ett försök till på oss innan ev. nya sprutor.... hua fan vilken pärs detta är! Nu lever jag på hoppet tills nästa helg och testdag, till dess är jag gravid och jag kan väl likaväl försöka njuta när magen ändå är så pass svullen? haha.

    Har massor med symptom men tror det är Lutinuset... Men är det blev som blivit hårda i magen?


    Hoppas du slipper använda den i frysen, den kan vara bra om du vill ha syskon :)

    Helt rätt, du är gravid tills motsatsen bevisas, noja inte i onödan!

    Njut och försök låta bli att räkna dagarna...sjukt svårt, jag vet!
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-10-15 16:38:02 följande:

    Men det är klart du har rätt att längta precis som alla andra, jag har ju också ett barn sen tidigare.. tror ändå man är liiiite mer avslappnad än de som inte alls har tänker jag. För då vet man inte alla om kroppen funkar. Men alla har rätt att längta tycker jag


    Så är det såklart,alla har rätt att längta och drömma. Tack för dom orden <3

    Hur gammal är ditt barn?

    Jo,och man har ju nått att fokusera på,eller de veckor jag har barnen så kan jag lite lättare sätta åt sidan min längtan efter flera. De håller mig nog så sysselsatt,haha.
  • Scasm
    Lunaymar skrev 2020-10-15 07:59:38 följande:

    Vår första IVF efter att ha försökt själva i över ett år. Sökte hjälp pga min korta lutealfas. Har inga barn sen tidigare men det finns inget annat jag önskar mer här i världen. Som alla andra här kan jag tänka mig.

    Hur mår du idag?


    Vi är inne på vårt andra år som ofrivilligt barnlösa.

    Idag mår jag sådär. Rent fysiskt helt okej men fick precis besked om hur många som har klarat sig till frysen. Tänkte skriva ett nytt inlägg med fullständig rapport.

    Hur mår du idag?
  • Scasm

    Svar från kliniken idag. Jag tror jag har blivit lite girig men jag är besviken.

    Vi fick ut 13 ägg, av de blev 9 befruktade. Dag två placerades ett in i mig och ett till frysen. Resten odlades det vidare på.

    Idag fick vi besked att det bara blev 2 till frysen totalt, alltså att enbart 1 av 7 hade klarat att odlas vidare och sparats till dag 5.

  • Enkeli

    Ni som ruvar,hur är ert humör?jag

    Varit lite ledsen och arg också..hoppas det inte är PMS

  • Enkeli
    Sussna85 skrev 2020-10-15 18:06:53 följande:

    Så är det såklart,alla har rätt att längta och drömma. Tack för dom orden <3

    Hur gammal är ditt barn?

    Jo,och man har ju nått att fokusera på,eller de veckor jag har barnen så kan jag lite lättare sätta åt sidan min längtan efter flera. De håller mig nog så sysselsatt,haha.


    Mitt barn är 4,5 år :) önskar så ett syskon..
  • Lunaymar
    Scasm skrev 2020-10-15 18:12:44 följande:

    Vi är inne på vårt andra år som ofrivilligt barnlösa.

    Idag mår jag sådär. Rent fysiskt helt okej men fick precis besked om hur många som har klarat sig till frysen. Tänkte skriva ett nytt inlägg med fullständig rapport.

    Hur mår du idag?


    Jag förstår att du känner dig nere men se det positiva i det hela, du har ändå 2 försök till om det inte skulle gå denna gång. Det är inte illa alls. Själv har jag bara ett i frysen.

    Jag har gråtit floder idag för jag började blöda imorse, på rd 10-11. Det är fortfarande lite men jag är helt säker på att det är mens och det känns verkligen jättejobbigt. Jag beundras verkligen kvinnor och par som orkar gå igenom detta flera gånger, själv är jag helt utmattad. Hoppas på en bättre dag imorgon.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020