• Ölandstoka

    IVF hösten/vintern 2020

    Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

    Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

  • Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • eeerica
    minnie768 skrev 2020-10-16 11:58:11 följande:

    Oj starkt jobbat av dig!! Hur länge har du ruvat? Har förstått att det kan skilja rätt många dagar på testdag klinik till klinik


    Fick min FET den 5e, så 11 dagar. Tyckte det var tidigt med test på dag 12, när jag fick min dotter hade jag testdag på dag 17. Men testade 2 dagar tidigare pga att vi skulle på semester på testdagen, och recept förnyades ju bara vid positivt svar. Samma klinik men olika läkare
  • Sussna85
    Ölandstoka skrev 2020-10-16 11:19:59 följande:

    Vul idag på cykeldag 11 och läkaren trodde ägglossning inom 5 dagar. Längtar efter FET och att ruva :)


    Yeey! Då börjar det närma sig :D Hur funkar det,är väl olika har jag förstått. Man kan göra FET i naturlig cykel,och med hormonspruta visst?
  • Sussna85
    eeerica skrev 2020-10-16 09:34:10 följande:
    Men man kan ju ändå inget göra, tänker jag... Jag har testdag imorgon, tanken har väl slagit mig att testa tidigt, men det finns ingen anledning till det. Ett tidigt negativt är ju inte ett säkert negativt, och är det positivt, ja då får man helt enkelt veta nån dag tidigare bara.
    Ändå strongt av dig att inte tjuvtesta tycker jagSkrattande Men du har så rätt som du skriver.
    Här har jag bara junnit testa typ en gång/ruvning. Har alltid börjat blöda på dag 10 efter insättning.
    Har ändå alltid fått relativt tidiga testdagar från kliniken, på dag 12-13 efter ET. Läser att de flesta andra har mycket längre...
  • Sussna85
    minnie768 skrev 2020-10-15 11:57:50 följande:

    Hej, det är nog bara i en sån här tråd andra kan förstå känslan när man efter ÄP får ut 8 ägg (jag hade satt 1 som minst för att inte bli besviken så grät av lycka för att få ut 8). Nästa smäll kom dagen efter när kliniken säger att bara 2 (!!!) blivit befruktade och ET bokas in dagen efter.
    Helt plötsligt va jag inte alls sugen på ET för det kändes som ett misslyckande, men sagt o gjort, allt gick bra och jag blev ruvare. RD6 tror jag det blir idag och igår fick vi brev, 1 till frysen!! Kände sån enorm lättnad och pressen rann av mig på något vis, förhoppningsvis har vi ett försök till på oss innan ev. nya sprutor.... hua fan vilken pärs detta är! Nu lever jag på hoppet tills nästa helg och testdag, till dess är jag gravid och jag kan väl likaväl försöka njuta när magen ändå är så pass svullen? haha.

    Har massor med symptom men tror det är Lutinuset... Men är det blev som blivit hårda i magen?


    Jag har fått samma antal som dig 2 gånger av 3 :) Fick nu sista gången ut 10 ägg.
    Grattis till ruvningen! Och att ni ändå fick en till frysen,ändå inte fy skamGlad
    Rätt tanke, du är gravid tills motsatsen är bevisad. Önskar dig lycka till och håller tummarna för digHjärta

    Har oxå fått en hel del biverkningar av Lutinus, men inte hård mage faktiskt. Men rör på dig och drick mycket vätska och käka torkade plommonSkrattande
  • eeerica
    Sussna85 skrev 2020-10-16 15:11:09 följande:

    Ändå strongt av dig att inte tjuvtesta tycker jag Men du har så rätt som du skriver.

    Här har jag bara junnit testa typ en gång/ruvning. Har alltid börjat blöda på dag 10 efter insättning.

    Har ändå alltid fått relativt tidiga testdagar från kliniken, på dag 12-13 efter ET. Läser att de flesta andra har mycket längre...


    Fast det är ju ganska skönt att få en tidig testdag, men undrar hur dom kan tänka så olika.

    Men nu är det segt...bara ikväll också! Får väl ta ett städryck så går tiden snabbare tills dottern och pappan kommer hem, sen är det full rulle och tankarna håller sig i skick :)

    Kan inte nog poängtera vad jag önskar alla lycka till, det skär i hjärtat när man läser inlägg här <3
  • Sussna85
    eeerica skrev 2020-10-16 15:36:24 följande:
    Fast det är ju ganska skönt att få en tidig testdag, men undrar hur dom kan tänka så olika.

    Men nu är det segt...bara ikväll också! Får väl ta ett städryck så går tiden snabbare tills dottern och pappan kommer hem, sen är det full rulle och tankarna håller sig i skick :)

    Kan inte nog poängtera vad jag önskar alla lycka till, det skär i hjärtat när man läser inlägg här <3
    Jo det är det Glad Men ja, jag har lärt mig att ingen klinik är den andra lik, typ,haha. Ja heja heja dig, inte ens en dag kvar nu!
    Här försöker jag underhålla mig ca två veckor till genom att laga lite middagar till nära och kära,början ikvällDrömmer Alla sprutor väntar på mig i kylskåpet nu...

    Ja,jag säger detsamma Hjärta Slänger ut en stoooor kram till er alla i tråden! Ni är grymma allihopa!
  • Clemmentina
    Ölandstoka skrev 2020-10-16 11:19:59 följande:

    Vul idag på cykeldag 11 och läkaren trodde ägglossning inom 5 dagar. Längtar efter FET och att ruva :)


    Åh vad skönt att det närmar sig, ska du ta ägglossningstest och ringa in när det blir positivt!?

    Min mens har inte behagat dyka upp ännu. Äl+14 idag. Hoppas den kommer imorgon!
  • Enkeli
    eeerica skrev 2020-10-16 09:34:10 följande:

    Men man kan ju ändå inget göra, tänker jag... Jag har testdag imorgon, tanken har väl slagit mig att testa tidigt, men det finns ingen anledning till det. Ett tidigt negativt är ju inte ett säkert negativt, och är det positivt, ja då får man helt enkelt veta nån dag tidigare bara.


    Åhh så spännande med testdag! Hur känns det? Har du haft symtom? Lycka till??
  • Enkeli
    Lunaymar skrev 2020-10-15 20:02:41 följande:

    Jag förstår att du känner dig nere men se det positiva i det hela, du har ändå 2 försök till om det inte skulle gå denna gång. Det är inte illa alls. Själv har jag bara ett i frysen.

    Jag har gråtit floder idag för jag började blöda imorse, på rd 10-11. Det är fortfarande lite men jag är helt säker på att det är mens och det känns verkligen jättejobbigt. Jag beundras verkligen kvinnor och par som orkar gå igenom detta flera gånger, själv är jag helt utmattad. Hoppas på en bättre dag imorgon.


    Känner med dig! Hur har det gått nu? Kram på dig
  • Enkeli
    Clemmentina skrev 2020-10-16 20:36:00 följande:

    Åh vad skönt att det närmar sig, ska du ta ägglossningstest och ringa in när det blir positivt!?

    Min mens har inte behagat dyka upp ännu. Äl+14 idag. Hoppas den kommer imorgon!


    Hur funkar det där? Man sätter in den precis när du haft ägglossning?
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020