• Anonym3323

    BF September 2021

    Den här tråden är för oss som väntar barn i september 2021. Berätta gärna om er själva och när ni plussade :)

    Själv väntar vi vårt andra barn nu och har en son som är 9 månader. Vi har planerat för att få täta syskon om allt gått bra med första, vilket det verkligen har gjort hittills. Vi är otroligt lyckliga och glada nu över att blivit gravida igen. Fick positivt grav test på juldagen som var BIM och ser ut att bli BF runt den 5/9. <3

  • Svar på tråden BF September 2021
  • Minime90

    Hej alla ruvare :).

    Här kommer en ruvare till med BF 6/9 2021 :). Om man går efter sista mensen.

    Vi lyckades på 2:a försöket efter p-stavsuttag :). Men vi hade ett uppehåll mellan förra omgången vi försökte men där blev det för mycket pga tidiga missfall samt missed abortion som stannade kvar i 9 veckor innan de fick skrapa mig.

  • fluffan84
    Minime90 skrev 2021-01-13 12:49:49 följande:

    Hej alla ruvare :).

    Här kommer en ruvare till med BF 6/9 2021 :). Om man går efter sista mensen.

    Vi lyckades på 2:a försöket efter p-stavsuttag :). Men vi hade ett uppehåll mellan förra omgången vi försökte men där blev det för mycket pga tidiga missfall samt missed abortion som stannade kvar i 9 veckor innan de fick skrapa mig.


    Grattis o välkommen

    Tufft med MA o MF. Har gått igenom MF flera ggr själv. hoppas allt går väl för oss alla denna gång
  • Snickesnack

    Hejsan!

    Vad kul att tråden växer och att det kommer in många nya!

    Precis som nämnts tidigare i tråden så finns det en dold facebookgrupp som jag har startat. Alla är välkomna! Vill man vara med så kan man skicka PM till mig. OBS! Det är inte alls säkert att jag läser alla inlägg i den här tråden, så det fungerar inte att göra inlägg här och be mig skicka PM till er. Däremot läser jag alla PM jag får, och slussar in er så fort jag får möjlighet (dock har jag ett liv vid sidan om familjeliv med jobb, inskolning av äldre barn och ett pestigt illamående på det, så det kan dröja en liten stund eller två för mig att svara :) ).

    Ha det fint!

  • Hwden
    Maggio86 skrev 2021-01-12 20:29:37 följande:

    Hehe okej jag menade här på fl men inte så noga förutom skönt att vara anonym ett tag till om det inte går vägen. Hur som helst, ni får gärna gå med, jag är hittills själv så det är inte så intressanta diskussioner för tillfället ????


    FL är lite nytt för mig & har inte gått med i FB-gruppen då jag känner att jag vill känna mig lite mer trygg i att det går den här gången efter 2 MF. Hur hittar jag din grupp? :)
  • Hwden
    Snickesnack skrev 2021-01-13 19:03:59 följande:

    Hejsan!

    Vad kul att tråden växer och att det kommer in många nya!

    Precis som nämnts tidigare i tråden så finns det en dold facebookgrupp som jag har startat. Alla är välkomna! Vill man vara med så kan man skicka PM till mig. OBS! Det är inte alls säkert att jag läser alla inlägg i den här tråden, så det fungerar inte att göra inlägg här och be mig skicka PM till er. Däremot läser jag alla PM jag får, och slussar in er så fort jag får möjlighet (dock har jag ett liv vid sidan om familjeliv med jobb, inskolning av äldre barn och ett pestigt illamående på det, så det kan dröja en liten stund eller två för mig att svara :) ).

    Ha det fint!


    Fint av dig att fixa gruppen, jag kommer höra av mig & gå med så fort vi är lite mer säkra <3
  • Hwden
    Kvinna1989 skrev 2021-01-13 19:33:40 följande:

    Jag har bf 15 september om man går efter min sista mens, första barnet om allt går som de ska! :)


    Vad kul! Grattis till plusset - samma här & även 89:a ^^
  • Hwden

    Oj vad roligt så många nya i gruppen, man hinner knappt med längre - grattis alla till plussen <3

    Jag måste bara få dela med mig; Jag var på VUL igår, efter två MF med en blödning på v sida med nytt MF direkt efter varandra. Detta var bara en månad efter en familjemedlems bortgång & MF:er resulterade till att jag fick spenderade halva semestern med att ligga i soffan, åka till sjukhus & provtagning var 48h:e timme.

    Så nu var jag där för VUL, nervös så att jag skakade i benen; men så var den där och den satt där det skulle & jag fick se det små pickande hjärtslagen. Troligtvis är jag lite tidigare än vad jag trott. Jag är fylld av luddig glädje efter att se de hjärtslagen, men nu har jag nytt VUL nästa tisdag för att följa utvecklingen, jag HOPPAS hoppas på den här där inne nu <3

  • 3villbli4

    Hej allihopa.

    Vi har precis fått veta att jag är gravid med 4e barnet. Vi har haft en lång resa till våra barn med inte en enda spontan graviditet på nästan 11 år, totalt 6 ivf-försök för att få våra två gemensamma barn. Med sorg i hjärtat bestämde vi att vi inte skulle ha fler barn i höstas och att vi skulle låta våra embryon i frysen kasseras, jag orkade inte en återföring och vi kände att tre barn räcker. Men i oktober fick vi chockade men lyckliga veta att jag var spontant gravid, tyvärr upptäckte man i v 6+6 att det satt i min ena äggledare som spruckit. Det blev akutoperation och såklart en enorm sorg. Men hoppet hade tänts att det kanske skulle gå nu när min felande äggledare var borta.

    Den här veckan plussade vi igen! Två spontana graviditeter på kort tid trots alla motgångar tidigare. Vi vågar inte riktigt ta ut något än, men tänker positivt. Det ska gå bra nu!

    BF 21/9 om allt går som det ska, hoppas att jag får vara med här! :)

    Trots att det är tidigt mår jag så fruktansvärt illa. Jag har tre graviditet med hyperemesis i bagaget och misstänker att det kommer bli värre. Skräckblandad förtjusning. :D

  • Anonym3323
    Hwden skrev 2021-01-13 23:25:17 följande:

    Oj vad roligt så många nya i gruppen, man hinner knappt med längre - grattis alla till plussen <3

    Jag måste bara få dela med mig; Jag var på VUL igår, efter två MF med en blödning på v sida med nytt MF direkt efter varandra. Detta var bara en månad efter en familjemedlems bortgång & MF:er resulterade till att jag fick spenderade halva semestern med att ligga i soffan, åka till sjukhus & provtagning var 48h:e timme.

    Så nu var jag där för VUL, nervös så att jag skakade i benen; men så var den där och den satt där det skulle & jag fick se det små pickande hjärtslagen. Troligtvis är jag lite tidigare än vad jag trott. Jag är fylld av luddig glädje efter att se de hjärtslagen, men nu har jag nytt VUL nästa tisdag för att följa utvecklingen, jag HOPPAS hoppas på den här där inne nu <3


    Vad
    Hwden skrev 2021-01-13 23:25:17 följande:

    Oj vad roligt så många nya i gruppen, man hinner knappt med längre - grattis alla till plussen <3

    Jag måste bara få dela med mig; Jag var på VUL igår, efter två MF med en blödning på v sida med nytt MF direkt efter varandra. Detta var bara en månad efter en familjemedlems bortgång & MF:er resulterade till att jag fick spenderade halva semestern med att ligga i soffan, åka till sjukhus & provtagning var 48h:e timme.

    Så nu var jag där för VUL, nervös så att jag skakade i benen; men så var den där och den satt där det skulle & jag fick se det små pickande hjärtslagen. Troligtvis är jag lite tidigare än vad jag trott. Jag är fylld av luddig glädje efter att se de hjärtslagen, men nu har jag nytt VUL nästa tisdag för att följa utvecklingen, jag HOPPAS hoppas på den här där inne nu <3


    Tufft att gå igenom allt, vet hur det känns.. beklagar <3 vad skönt att få se ett litet hjärta, den lättnaden går ju inte att beskriva. Allt blir ju så mycket mer verkligt. Längtar verkligen tills vi får se vår lilla bebis första gången! Känns lite annorlunda denna gången eftersom sambon inte får vara med, hoppas dom hinner ändra tills man ska göra RUL iaf :)
Svar på tråden BF September 2021