• Anonym3323

    BF September 2021

    Den här tråden är för oss som väntar barn i september 2021. Berätta gärna om er själva och när ni plussade :)

    Själv väntar vi vårt andra barn nu och har en son som är 9 månader. Vi har planerat för att få täta syskon om allt gått bra med första, vilket det verkligen har gjort hittills. Vi är otroligt lyckliga och glada nu över att blivit gravida igen. Fick positivt grav test på juldagen som var BIM och ser ut att bli BF runt den 5/9. <3

  • Svar på tråden BF September 2021
  • Tokan123
    Maddis94444 skrev 2021-02-04 17:03:56 följande:

    Hej! Vet någon är om det finns en facebookgrupp för oss som väntar barn i september? ????


    Ja det finns en, skriv till snicksnack, jag skrev tidigare i veckan och väntat på att bli insläppt. Kanske någon i fb gruppen som läser denna tråd och kan påminna?
  • Kamillan

    Hej!

    Gravid i v7 och beräknad till 29 sep.

    Jag är 42år, och detta är mitt 4:e barn. Har fem missfall bakom mig (mellan mina graviditeter) och i februari förra året fick jag avsluta en graviditet efter nipt då det visde sig att fostret var jättesjuk.

    Så oro för missfall och oro för att det inte ska utvecklas som det ska.

    Sen är jag ju 42 och inser att jag har ganska höga risker för mf....

  • ChrisSarla
    mittuppeilivet skrev 2021-02-04 16:47:32 följande:

    Härligt! Vilken vecka gick du in i idag? :)


    V 10 är jag inne i, det känns kan jag säga. Den jobbigaste veckan med trötthet kan jag tillägga och kryp i benen. Har fått lergigan nu så sov äntligen ordentligt inatt efter jag tog dom. Det var så skönt! Hur mår du? V.8 var det visst?
  • Anonym3323

    Fattar inte vart tiden tar vägen!? Vecka 11 imorgon. Ännu inte kräkts denna graviditet, så tacksam för det. Illamåendet är under kontroll och jag cravar verkligen typ kakor denna gång. Tyvärr, hehe.

    Första besöket hos BM gick bra, ska dit nästa vecka igen och få göra ultraljud och diskutera medicinering för blodtryck som spökade mot slutet förra gången. Hade inte havandeskapsförgiftning men tydligen finns förebyggande mot blodtrycket, vilket kanske är bra!

    Hur mår ni andra hittills? Och har ni släppt nyheten för någon ännu? Själv har jag berättat för två som står mig väldigt nära, men vi kommer kanske berätta nästa vecka för våra familjer. Förra gången blev det inte förrän vecka 14-15 då vi efter missfallet ville vänta lite längre. På jobbet sa jag inte förrän v 20 då magen inte kom fram förrän då :)

  • Anonym3323

    Fattar inte vart tiden tar vägen!? Vecka 11 imorgon. Ännu inte kräkts denna graviditet, så tacksam för det. Illamåendet är under kontroll och jag cravar verkligen typ kakor denna gång. Tyvärr, hehe.

    Första besöket hos BM gick bra, ska dit nästa vecka igen och få göra ultraljud och diskutera medicinering för blodtryck som spökade mot slutet förra gången. Hade inte havandeskapsförgiftning men tydligen finns förebyggande mot blodtrycket, vilket kanske är bra!

    Hur mår ni andra hittills? Och har ni släppt nyheten för någon ännu? Själv har jag berättat för två som står mig väldigt nära, men vi kommer kanske berätta nästa vecka för våra familjer. Förra gången blev det inte förrän vecka 14-15 då vi efter missfallet ville vänta lite längre. På jobbet sa jag inte förrän v 20 då magen inte kom fram förrän då :)

  • mittuppeilivet
    ChrisSarla skrev 2021-02-05 15:16:02 följande:

    V 10 är jag inne i, det känns kan jag säga. Den jobbigaste veckan med trötthet kan jag tillägga och kryp i benen. Har fått lergigan nu så sov äntligen ordentligt inatt efter jag tog dom. Det var så skönt! Hur mår du? V.8 var det visst?


    Åh ja hoppas det börjar lätta snart. Jag mår helt OK, illamåendet spökar lite och jag är väldigt trött, helt slut kl20 varje kväll och måste sova. Var på tidigt ultraljud idag och är högst oklart nu vilken vecka jag är i. Det var en barnmorska som gjorde UL (inte VUL), och hon trodde v11 enligt sista mens men jag är nog i v9-10 nånstans. Ska på UL igen om 2v och då har den förhoppningsvis växt till sig lite :) men man såg ett litet hjärta slå och det är det viktigaste!
  • mittuppeilivet
    Anonym3323 skrev 2021-02-05 16:37:36 följande:

    Fattar inte vart tiden tar vägen!? Vecka 11 imorgon. Ännu inte kräkts denna graviditet, så tacksam för det. Illamåendet är under kontroll och jag cravar verkligen typ kakor denna gång. Tyvärr, hehe.

    Första besöket hos BM gick bra, ska dit nästa vecka igen och få göra ultraljud och diskutera medicinering för blodtryck som spökade mot slutet förra gången. Hade inte havandeskapsförgiftning men tydligen finns förebyggande mot blodtrycket, vilket kanske är bra!

    Hur mår ni andra hittills? Och har ni släppt nyheten för någon ännu? Själv har jag berättat för två som står mig väldigt nära, men vi kommer kanske berätta nästa vecka för våra familjer. Förra gången blev det inte förrän vecka 14-15 då vi efter missfallet ville vänta lite längre. På jobbet sa jag inte förrän v 20 då magen inte kom fram förrän då :)


    Härligt! Kul med UL nästa vecka :) jag har också bara berättat för två nära vänner. Hade missfall i oktober så behövde att nån skulle veta om samma sak hände denna gång. Men i helgen ska vi berätta för mina föräldrar och syskon! Är så nervös och pirrig inför det. Jag vill inte vänta till v12 eller senare att berätta föe mina närmsta för jag behöver att dom vet och kan få deras stöd ifall det blir missfall igen.
  • Snickesnack
    Tokan123 skrev 2021-02-04 18:10:30 följande:

    Ja det finns en, skriv till snicksnack, jag skrev tidigare i veckan och väntat på att bli insläppt. Kanske någon i fb gruppen som läser denna tråd och kan påminna?


    Hej alla fb-sugna!

    Mycket riktigt finns en grupp, och ni är alla hjärtligt välkomna! Jag har legat efter lite med insläppen eftersom det har varit en körig vecka både på jobb- och måendefronten, men jag ser er och jag kommer köra ett rejs nu under helgen och hoppas på en bättre nästa vecka :)
  • Juney

    Någon mer än jag som blir sjuuukt illamående efter man ätit? Några tips mot det? Mitt illamående kommer och går (värre sedan v. 10-11) men kan i regel äta utan problem. Men efter mår jag jätteilla, spänner i magen och pulsar som om hjärtat glidit ner i magen xP

    Är det normalt? XD

Svar på tråden BF September 2021