• Amandannn

    BIM MAJ, första barnet

    Hej! Har inte sett någon bim maj tråd så tänkte att jag startar en nu för oss som ska försöka få vårat första barn. :)

    Närmar ju sig ändå med stormsteg, detta blir vårat första riktiga försök.

    Påbörjar listan i första inlägget. :)

    Lycka till åt oss alla <3

  • Svar på tråden BIM MAJ, första barnet
  • superbloom
    NatMar005 skrev 2021-05-24 17:43:20 följande:

    Hej alla! Det har varit en otroligt omtumlande dag men nu kan jag uppdatera er. Började med provtagning på vc men där saknades remiss så de ville inte ta något. Mitt under besöket när jag bröt ihop fick jag plötsligt väldigt ont i magen så de skickar mig akut till gyn sjukhuset för kontroll.

    Där visade det sig att nytt gravtest var så positivt det kunde bli och sedan fick jag det här ultraljudet som blev daterat till 5+3.

    Tydligen spökar kroppen extra när man väntar två. Ja, två. Vi väntar tvillingar och allt är helt som det ska vara! Gråter och skrattar om vartannat. Tänk så fel man kan ha. Var så övertygad om missfall. Och så är där två!!!!


    Men wow! Stort grattis! Vad häftigt! Åh, vad jag är glad för din/er skull!

    (Ditt hela namn och personnummer står på bilden du la upp, men du kanske vet om det? Tänkte att du kanske annars vill ta bort bilden? <3)
  • Anonym (Minna)
    NatMar005 skrev 2021-05-24 18:50:56 följande:

    Blev något fel, bilden kom aldrig med.

    Jag hoppas att det är okej att jag postar den här och att jag inte trampar någon på tårna nu. Ville bara tacka så hemskt mycket för allt stöd och all pepp. Samt skänka hoppnoch tröst till alla er som kämpar. Att det KAN gå trots 5mf, 1ma och 1 utomkveds. Trots att man bara har en äggstocj och en äggledare. Trots att man är säker på att det håller på att bli ett nytt mf. Och så kan det visa välmående tvillingar istället! Herregud vilken dag.


    Största grattis till dig! Så fantastiskt! Väntar också tvillingar nu, vilken resa man har framför sig!:)

    Jag anmälde din bild men endast pga att man ser dina personuppgifter så tänker så att dom inte hamnar i fel händer.

    Grattis igen!:)
  • Amandannn
    NatMar005 skrev 2021-05-24 17:43:20 följande:

    Hej alla! Det har varit en otroligt omtumlande dag men nu kan jag uppdatera er. Började med provtagning på vc men där saknades remiss så de ville inte ta något. Mitt under besöket när jag bröt ihop fick jag plötsligt väldigt ont i magen så de skickar mig akut till gyn sjukhuset för kontroll.

    Där visade det sig att nytt gravtest var så positivt det kunde bli och sedan fick jag det här ultraljudet som blev daterat till 5+3.

    Tydligen spökar kroppen extra när man väntar två. Ja, två. Vi väntar tvillingar och allt är helt som det ska vara! Gråter och skrattar om vartannat. Tänk så fel man kan ha. Var så övertygad om missfall. Och så är där två!!!!


    Nej men härregud, STOORT grattis!! <33

    Håller alla tummar för er!! <3
  • NatMar005

    Tack så hemskt mycket allihopa! Vi är så glada och samtidigt så chockade och nervösa. Nu är man plötsligt en högrisk patient med en högrisk graviditet och så mycket som kan gå fel. Kommer behöva berätta på jobbet långt tidigare än vad jag år bekväm med ochbä tidsplanen förkortas ju avsevärt så.. puh. Men vi tänker vara glada och förväntansfulla! Nytt UL redan nästa vecka. :)

    PS. Tack för att ni uppmärksammade bilden så den togs bort. Vad ni är gulliga. Tänkte inte på det i chocken, haha.

    Vet att detta är en bimtråd men fortsätter gärna att följa er andra här om det är okej? Känner mig liksom mer hemma här med er än att behöva gå in in någon ny tråd. Sen vill jag så gärna veta hur det går för er andra!! <3

  • Linneado
    NatMar005 skrev 2021-05-25 17:06:29 följande:

    Tack så hemskt mycket allihopa! Vi är så glada och samtidigt så chockade och nervösa. Nu är man plötsligt en högrisk patient med en högrisk graviditet och så mycket som kan gå fel. Kommer behöva berätta på jobbet långt tidigare än vad jag år bekväm med ochbä tidsplanen förkortas ju avsevärt så.. puh. Men vi tänker vara glada och förväntansfulla! Nytt UL redan nästa vecka. :)

    PS. Tack för att ni uppmärksammade bilden så den togs bort. Vad ni är gulliga. Tänkte inte på det i chocken, haha.

    Vet att detta är en bimtråd men fortsätter gärna att följa er andra här om det är okej? Känner mig liksom mer hemma här med er än att behöva gå in in någon ny tråd. Sen vill jag så gärna veta hur det går för er andra!! <3


    Klart okej! (Säger jag som passerat BIM)... men fortsätt gärna uppdatera du också. Hoppas verkligen allt går vägen nu.
  • Amandannn
    NatMar005 skrev 2021-05-25 17:06:29 följande:

    Tack så hemskt mycket allihopa! Vi är så glada och samtidigt så chockade och nervösa. Nu är man plötsligt en högrisk patient med en högrisk graviditet och så mycket som kan gå fel. Kommer behöva berätta på jobbet långt tidigare än vad jag år bekväm med ochbä tidsplanen förkortas ju avsevärt så.. puh. Men vi tänker vara glada och förväntansfulla! Nytt UL redan nästa vecka. :)

    PS. Tack för att ni uppmärksammade bilden så den togs bort. Vad ni är gulliga. Tänkte inte på det i chocken, haha.

    Vet att detta är en bimtråd men fortsätter gärna att följa er andra här om det är okej? Känner mig liksom mer hemma här med er än att behöva gå in in någon ny tråd. Sen vill jag så gärna veta hur det går för er andra!! <3


    Absolut, jag är också kvar här fastän jag plussat :)
  • Vickan31

    Tänkte få fråga: ni som, precis som jag, gått vidare mot nästa försök med BIM i juni istället för maj som denna tråden handlar om, går ni vidare till en ny månadstråd (som jag inte hittar) eller var tar ni vägen? Glad

  • MAKL
    Vickan31 skrev 2021-05-27 10:25:30 följande:

    Tänkte få fråga: ni som, precis som jag, gått vidare mot nästa försök med BIM i juni istället för maj som denna tråden handlar om, går ni vidare till en ny månadstråd (som jag inte hittar) eller var tar ni vägen? 


    Jag tror att de flesta som hoppat vidare antingen är med i vanliga bim tråden, då inte jag heller hittat någon annan som den här som är för första barnet. Och andra tror jag har hoppat in i bim tråden för dom som försökt under en längre tid.
  • Linneado
    Vickan31 skrev 2021-05-27 10:25:30 följande:

    Tänkte få fråga: ni som, precis som jag, gått vidare mot nästa försök med BIM i juni istället för maj som denna tråden handlar om, går ni vidare till en ny månadstråd (som jag inte hittar) eller var tar ni vägen? 


    Jag har inte hoppat över till nästa månad, vet inte varför. Är fortfarande inne här trots att jag fått mens och egentligen kan gå in i juni. Här var så mysig stämning så vill inte lämna för en annan tråd även om de säkert är lika trevligt i juni.
  • Vickan31
    MAKL skrev 2021-05-27 11:44:32 följande:
    Jag tror att de flesta som hoppat vidare antingen är med i vanliga bim tråden, då inte jag heller hittat någon annan som den här som är för första barnet. Och andra tror jag har hoppat in i bim tråden för dom som försökt under en längre tid.
    Linneado skrev 2021-05-27 13:30:49 följande:
    Jag har inte hoppat över till nästa månad, vet inte varför. Är fortfarande inne här trots att jag fått mens och egentligen kan gå in i juni. Här var så mysig stämning så vill inte lämna för en annan tråd även om de säkert är lika trevligt i juni.
    Tack för svaren! Jag har också hängt kvar här men känner att jag kanske inte passar länge eftersom min maj-chans är över sedan länge och att det kanske snart inte skrivs så mycket mer här då maj snart är över. Men vill ju gärna fortsätta följa många av er då det varit väldigt givande diskussioner och trevlig stämning som sagt Glad

Svar på tråden BIM MAJ, första barnet