• Mamma91a

    BF maj 2022

    Jag hittade ingen grupp för oss som nyligen plussat och har bf i maj. Om någon vill starta en Facebookgrupp skulle det vara kul.

    Är 5 graviditeten på 1,5 år. 4 mf innan och därför vill inte jag skapa en grupp ifall jag får ett mf igen.

  • Svar på tråden BF maj 2022
  • Anonym (Bebis2)
    Kiwikiwi skrev 2021-09-11 20:25:44 följande:

    Crocus Ultraljudsklinik har jag fått tidigt UL på och har hört att Svea mottagning i Södertälje har mycket tider :) grattis!


    Tack! Södertälje är lite långt för mig, men ska kolla upp Crocus :)
  • Anonym (Bebis2)
    Anonym (D) skrev 2021-09-11 19:19:16 följande:

    Jag har plussat och följt tråden i några dagar. Jag är orolig för missfall och därför vågar jag inte skriva så mycket här. Jag kommer nog känna mig säkrare efter RUL.

    Tack för alla som skriver här.


    Grattis! :)

    Jag är också väldigt orolig, tänker att "varför ska jag ha sån tur när så många andra får missfall" och åldern är ju inte till min fördel. Men om det stannar kvar kommer jag att göra ett tidigt ultraljud privat innan det är dags för KUB. Kan det vara något för dig med? RUL är ju så himla långt fram.
  • Anonym (D)

    Jag har ett tidigt ultraljud den 27 september pga jag har gjort IVF. Jag har åldern emot mig också. Det blir första barnet om det går vägen den här gången.

  • Anonym (Bebis2)
    Anonym (D) skrev 2021-09-12 10:11:54 följande:

    Jag har ett tidigt ultraljud den 27 september pga jag har gjort IVF. Jag har åldern emot mig också. Det blir första barnet om det går vägen den här gången.


    Hoppas det!! Får jag fråga hur gammal du är? Jag är 38 och detta är andra barnet.

    Jag gjorde tidigt ultraljud med första också. Min hjärna tar inte in att det faktiskt är något där inne bara för att en sticka man kissat på säger det, haha! Det lugnar ju också :)
  • RBC

    Hur tänkte ni leva när restriktionerna släpps?

    Själv är jag rätt stressad över det, för jag har jobbat hemifrån och vi kommer där jag jobbar att börja vara på plats några gånger i veckan

  • RBC

    Eller haha.. alltså, jag vill hemskt gärna träffa alla kollegor egentligen, hänga och umgås men det känns risky

  • Kiwikiwi
    RBC skrev 2021-09-12 11:48:19 följande:

    Hur tänkte ni leva när restriktionerna släpps?

    Själv är jag rätt stressad över det, för jag har jobbat hemifrån och vi kommer där jag jobbar att börja vara på plats några gånger i veckan


    Jag kommer leva som vanligt, efter vaccinet och speciellt såhär i början av graviditeten så känner inte jag någon oro. Sen får man väl se senare i graviditeten hur läget ser ut då men nu tänker jag knappt på det, men har inte varit så orolig någon gång. Blev sjuk precis i början av pandemin så har väl kanske känt mig lite trygg i det eventuella skyddet också.

    Jag arbetar redan 2/3 dagar från kontoret då vi är så få på min arbetsplats så har gjort det sedan årsskiftet, men däremot får man ju trängas i kollektivtrafiken...
  • Nojjig
    Sofia9640 skrev 2021-09-10 15:00:49 följande:

    Jag hoppar in i den här gruppen också eftersom jag har BF vid månadsskiftet april/maj.

    Jag är gravid för andra gången men det är första barnet. Första graviditeten slutade i ett missed abortion i v.19. Detta var otroligt tufft, hände dessutom på midsommar i år.

    Jag är nu i vecka 8 och vet ingenting ännu, men illamåendet är konstant... Nästa vecka är det inskrivningssamtal och veckan efter det ett tidigt ultraljud. Är så orolig och nervös men försöker ta det lugnt och tänka positivt.

    Önskar er alla lycka till med era graviditeter! :)


    Så otroligt tufft det måste varit att gå igenom! Jag fick missed abortion i v.12 det hade dött v.5. Hoppas på denna gången, att det är vår tur. Fick du tidigt ultraljud pga oron? Jag har bokat privat om jag inte får från mvc. Mitt missfall var ju inte lika sent. Men precis på dagen när man firade att 12 veckor av spyor gått och man trodde man kunde andas ut.. långfredagen av alla dagar.
  • Anonym (Bebis2)
    RBC skrev 2021-09-12 11:48:19 följande:

    Hur tänkte ni leva när restriktionerna släpps?

    Själv är jag rätt stressad över det, för jag har jobbat hemifrån och vi kommer där jag jobbar att börja vara på plats några gånger i veckan


    Jag känner helt ärligt att det inte blir någon större skillnad. Jag har jobbat/åkt kollektivt hela tiden. Jobbar hemma 2-3 dagar i veckan och kommer fortsätta så.

    Men nu är så många vaccinerade och om du själv är det så är det nog inte så mycket att oroa sig över.
Svar på tråden BF maj 2022